Toon posts:

Vastlopers in XP en Vista, ten einde raad...

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het begon allemaal met de aanschaf van mijn nieuwe systeem:

E6850
Striker Extreme
MSI 8800 Ultra OC 660/2300
2x 1gb G.E.I.L. PC8500 1066mhz
OCZ 850W Voeding

Bij een nieuw systeem hoort een nieuw besturingsysteem. Vista 32bit aangeschaft en geinstalleerd. Bij alle moderne 3d games loopt hij vast, geluid blijft "hangen" en ik kan alt tabben naar bureaublad waar hij dan aangeeft "beelschermstuurprogramma nvlddmkm reageert niet meer en is hersteld". dat natuurlijk gegoogled en na het bestuderen van alle fora blijkt het een bekend probleem te zijn met een onbekende oorzaak en oplossing. De een zegt hardware, de ander software etc.

Aangezien ik zo geen steek verder kwam heb ik XP maar opnieuw geinstalleerd. En wat blijkt... na ongeveer 5-10 minuten (iedere keer opnieuw, geen uitzondering) blijven beeld en geluid hangen, hetzelfde als in Vista! Alleen geeft XP geen enkele foutmelding, maar je bent dus verplicht om te resetten.

Hardware is allemaal in orde, alles apart getest in mijn oude vertrouwde P4, memtest 1557% ok, orthos stabiel, diverse videobenchmarks geprobeerd en allemaal geslaagd en stabiel, temps zijn perfect (CPU = 29 idle, 44 Stressed, GPU= loopt op tot zo'n 71-72C stressed, Mobo zo'n 35C, NB en SB onder de 45C). RAM wordt niet aanbevolen op de Striker, maar zowel ASUS en G.E.I.L heeft me laten weten dat het de RAM gewoon ondersteund wordt.

Zowel draaien op stock als mijn overclock settings hetzelfde resultaat.

Tientallen drivers geprobeerd, op juiste manier verwijderd en geinstalleerd, met drive cleaner in safe mode etc etc.

In Vista geeft hij dus aan dat het beeldschermstuurprogramma fouten geeft (ook tientallen drivers geprobeerd, resultaat blijft hetzelfde) Maar in XP dus niets, ik ga ervan uit dat dit in XP ook het geval is, maar ik heb dus geen enkel idee hoe ik dit aan moet gaan pakken omdat alle hardware gewoon goed werkt en qua software weet ik het helemaal niet meer na het testen van zoveel verschillende drivers...

Kortom na 6 volledige XP herinstallaties heb ik het nu opgegeven... Oude games speelt hij gewoon, alle programma's doen het zonder fouten, het is alleen puur de zwaardere 3d games.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Kan ook zijn dat de videokaart zelf niet helemaal functioneerd. Heb hetzelfde gehad als jij met een splinternieuwe XFX 8600GTS. Zodra er een spel geladen werd gebeurde er vanalles behalve dat het spel startte. Vervolgens de kaart geruild en deze doet het perfect zonder ook maar een driver opnieuw te installeren. Ik constateerde al problemen met de videokaart toen ik niet eens de ingebakken performance meting kon doen in Vista.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Igorvans
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-05 21:35
Had hetzelfde probleem met company of heroes.... Had ook gegoogled... Was iets met geheugen en je swapfile... Schijnt dat dan het geheugen van je videokaart volloopt ofzo.. Swapfile vergroot...geen melding meer!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb CoH ook bij het mobo geleverd gekregen, daar doet hij het inderdaad ook bij.

Zou je wat meer toelichting kunnen geven over die swapfile?

• Igorvans
Ben nu op mn werk...Maar heb ff een linkje naar een forum waar ik het uit haalde...
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=219186

I think I may know what it is. I had read other articles about Vista and games previously back when it was in beta and they were recommending that we should set our Windows Vista swap file to a static fixed size so Vista would not keep changing the size of the swap file at various times and that seemed to make the performance of games with Vista better. So, I had done that.

I went into the menu for the swap file (menu called Virtual Memory) and saw the number that is recommended for my swap file, then I clicked on Custom Size radio button then used that number that was recommended for both the Initial Size and also the Maximum Size then clicked Set then Ok then rebooted my system for the settings to take effect.

I think was getting the NVidia driver error only the other night because it was playing a real long DVD and somehow the swap file finally got bogged up at that point, but I'm not sure, just theorizing. So, bottom line, I would suggest you try setting a fixed Custom Size for your swap file (Virtual Memory) then reboot and try playing again and see if improvement.

Misschien helpt het, maar zoals je op google ziet ben je niet de enige...
succes

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
niet toevallig een nieuwe bios geboot kortgeleden?
in het verleden ook op mijn pc gedaan, nieuwste biosversie geinstalled, en na een tijdje begon het gelazer, spontane reboots enzo. Na heel lang speuren en zoeken en bleek het te liggen aan mijn type processor, die was niet geschikt voor een biosversie hoger dan versie 1.4. dat was ook niet via google te vinden omdat ik nooit de juiste termen gebruikte, omdat ik het niet in verband bracht met bios.

ging om ander type moederbord, dus kijk niet naar typenummer bios...

[ Voor 8% gewijzigd door Mar2zz op 17-10-2007 15:52 ]

• Igorvans
O,ja en als je COH speelt, niks op ultra zetten..... Weet niet meer of ik dat op een nvidia of relic forum heb gelezen. Maar dan loopt het geheugen van je videokaart vol. Heb dat spel ook op high ingesteld ipv dx10. Met andere games heb ik het trouwens niet....

Verwijderd

Topicstarter
Qua software is alles up to date, laatste BIOS versie geinstalleerd, ook teruggezet naar een oudere versie, maar dat mocht ook niet baten.

Het is niet alleen CoH trouwens, het is iedere game die wat meer van de grafische kaart vereist dan de wat oudere games.

Nu vond ik zojuist het volgende artikel op de MSI forums, het gaat over de 8800 Ultra OC die dit soort problemen veroorzaakt. Het terugklokken van de standaard overclockte! kaart naar de "normale"standaardwaarden van de videokaart 615/2160 (of iets dergelijks) zou het probleem volledig verhelpen... http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=109733.0

Als dit inderdaad het geval is gaat die kaart met een speer terug naar Alternate en MSI moet zijn stabiliteit testen eens wat beter gaan beoordelen. Ik hoop dat het dit is, want ik kan wel janken nu, geef je € 2500 aan een nieuw systeem en mijn oude P4 doet het beter -.-

Verwijderd

Topicstarter
En jawel hoor:

Na het terugklokken van de standaard overclockte kaart van MSI gaat het systeem als een trein...

Hij is overclocked op 660/2300 vanuit MSI. Op 640/2225 ook niet stabiel. Op 620/2180 pas stabiel.

Wat nu? Ik denk dat ik hem maar lekker terugstuur, want hij doet blijkbaar niet wat ze beloven. Ook met extra koeling is de kaart niet aan de praat te krijgen in games, en dat terwijl hij helemaal niet zo warm wordt...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Terugsturen en een andere kaart (merk) nemen.

39

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Probleem heb ik ook gehad met een XFX 8800 Ultra XXX onder XP Pro SP2. Kaart op ten duur onderklokt naar standaardwaarden van gewone GTX en toen deed ie het wel goed maar dat was blijkbaar van tijdelijke aard want na een paar dagen begonnen de problemen weer. Graka geRMA'ed en BFG Ultra OC in de plaats gevraagd.....niet één probleem meer gehad.
Lees hier ook eens in. HugoBoss1985 had (heeft) ook een dergelijk probleem met zijn MSI graka.: Probleem met XFX GeForce 8800 Ultra XXX (??)

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

Pagina: 1