Toon posts:

Autoprovisioning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben in bezit van een CopperJet 1616-2P RouterPlus modem, wat ik gebruik op het ADSL net van bbned. Nu doet zich het feit voor dat wanneer ik bepaalde wijzigingen doe in de configuratie de provider automatisch de configuratie terug zet. Ik ben er achter gekomen dat dit autoprovisioning heet.

Hoe werkt autoprovisioning?
En hoe kan ik het uitzetten?

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Afhankelijk van je modem en je provider kan je dit niet aanpassen.

Het ligt er ook aan welke configuratie opties je aanpast. Je TS is wat karig. Wat wil je bijvoorbeeld aanpassen.

Veel modems krijgen instellingen van je provider omdat het anders niet werkt. mbt line-sync etc.

Sommige provider bieden een modem aan die je online kan configureren. Als je dan instellingen maakt in het modem (webinterface) worden die na enkele minuten weer overschreven door de instellingen die nog op het netwerk (lees online configuratie) van je provider staan.

Dit gaat vaak via Telnet/SSH of een aparte (provider specifiek) service.
Je kan in ieder geval proberen poort 10 en 22 te sluiten voor extern verkeer. Moet je wel nog even je overeenkomst lezen, want ik zou begrijpen dat niet elke provider dit leuk vind omdat ze dan geen controle meer hebbenover firmware etc.

[ Voor 22% gewijzigd door siepeltjuh op 17-10-2007 14:11 ]

Can`t live without the mods

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reply.

De bedoeling is om de webinterface naar een andere poort te verhuizen. Dit kan alleen gedaan worden met telnet, dus ik zou graag telnet willen enablen.

Voor het geval je afvraagt waarom ik de webinterface wil verhuizen: soms als ik de server (achter het modem) wil benaderen krijg ik een login van de webinterface. Dit treedt soms op.
Het is dus een work-around voor een vage bug.

Verwijderd

Topicstarter
Na grondig speurwerk heb ik nog geen gegevens kunnen vinden over autoprovisioning.
Dat het via een of andere poort verloopt, kan ik wel raden. Maar kan iemand mij meer studiemateriaal geven over dit onderwerp?