People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
Je processor klokt zichzelf terug als hij weinig dingen te doen heeft, dit om energie en dus warmte te besparen. Bij AMD heet dit Cool 'n Quiet ( correct me if i am wrong ) bij Intel heeft dit EIST. Wanneer je dit in je bios uitschakelt gaat je proc dus constant op zijn maximum werken wat dus leid tot meer energieverbruik en warmte.
In principe zou de processor zich weer moeten versnellen als hij werk te doen heeft, is dit niet het geval of wat gebeurd er precies?
[ Voor 25% gewijzigd door _Apache_ op 17-10-2007 13:32 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
http://www.pbus-167.com/

Je kan dus "Maximum performance" selecteren, dan blijft de processor maximaal lopen. "Maximum battery" zorgt er voor dat de processor altijd zo laag mogelijk loopt, en "Standard" is het wisselen zoals je nu hebt.

Als ik in een game kom van FIFA08 schakeld hij naar 800mhz, wanneer ik dan ALT-TAB terug naar windows blijft hij op 800mhz, ga ik terug naar FIFA08 is hij +/- 10 seconde op 1600mhz en draait hij soepel. Daarna schakeld hij weer terug naar 800mhz.
Dit kun je dus zien aan de golfjes...
People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.
zie voor meer info powercfg /? of http://www.microsoft.com/...a79a4d6bcd4.mspx?mfr=true
[ Voor 6% gewijzigd door ljsquare op 17-10-2007 13:38 ]
Laurens-Jan Merkx
Ik gebruik deze applicatie, daarin kan je veel info zien over SpeedStep in XP en eventueel het ook aanpassen.
Hail to the king baby!
Ik heb het inderdaad op 'Max. Performance' staan maar toch schakelt hij onder FIFA08 terug naar 800mhz...Speed24 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:34:
Op de site van NHC staat het zelfs in een screenshot aangegeven:
http://www.pbus-167.com/
[afbeelding]
Je kan dus "Maximum performance" selecteren, dan blijft de processor maximaal lopen. "Maximum battery" zorgt er voor dat de processor altijd zo laag mogelijk loopt, en "Standard" is het wisselen zoals je nu hebt.
Die werkt bij mij niet. Volgensmij ondersteund deze mijn processor niet..urk_forever schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:40:
http://www.diefer.de/speedswitchxp/index.html
Ik gebruik deze applicatie, daarin kan je veel info zien over SpeedStep in XP en eventueel het ook aanpassen.
Verwijderd
Sommige fabrikanten gebruiken eigen energieschema's en niet de standaard Windows systemen.
Wat voor laptop heb je?OneUp schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:45:
[...]
Die werkt bij mij niet. Volgensmij ondersteund deze mijn processor niet..
Ik moet toch gewoon kunnen zeggen dat hij op Max peformance moet blijven draaien. En ookal stel ik dat met die progjes in, toch schakelt hij terug onder FIFA08.
[ Voor 64% gewijzigd door OneUp op 17-10-2007 13:49 ]
Spuit elf!
[ Voor 5% gewijzigd door Enfer op 17-10-2007 13:49 ]
Maar zou het iets met hitte te maken kunnen hebben?
Als je naar dit plaatje kijkt zie je dat hij terugschakeld bij een bepaald temp niveau lijkt wel:
[ Voor 24% gewijzigd door OneUp op 17-10-2007 14:22 ]
Het probleem is nu dat hij behoorlijk heet wordt. Zo'n 70/80 graden, kan dit kwaad?
Hhmm hij viel net na een paar minuten spelen helemaal uit, neem aan dat hij dan te warm wordt?
[ Voor 20% gewijzigd door OneUp op 17-10-2007 14:17 ]
Verwijderd
Wat voor laptop is het? Is toch niet helemaal normaal dat ie niet een langere tijd op maximale snelheid kan draaien...
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
ATI Radeon X700 en 512mb geheugen
Waarschijnlijk is FIFA08 toch te zwaar. Hij draait dan dus constant op 1.6ghz en kwam ruim boven de 70 graden, toen klapte hij eruit.
Hij staat op een bureau van hout.
Nogmaals geprobeerd en hij wordt gewoon veelste heet, bijna 70 graden...
[ Voor 19% gewijzigd door OneUp op 17-10-2007 14:47 ]
Maar constant 70 graden is toch hardstikke slecht voor een cpu?
Mijn Acer 5671 had ook een temp probleem, bleek dat Acer aan de binnenkant van de luchtintake een zwarte sticker heeft geplakt. Na die verwijderd te hebben draaide mn lappie 15 graden koeler.
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Maarja die luchtintake zit aan de onderkant dus veel frisse lucht valt er ook niet aan te zuigen volgensmij...