Toon posts:

Minimaal 600W voeding nodig voor ATI kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb mijn zinnen gezet op een Club3D ATI HD 2900 XT kaart (1GB DDR4) welke in de specificatie aangeeft een minimaal 600W voeding nodig te hebben.
Dat wordt dus sowieso een nieuwe voeding (ik heb nu 350W), maar wie kan mij vertellen welk vermogen ik nu het beste kan gebruiken om in mijn systeem probleemloos deze kaart te gaan gebruiken?

In de kast heb heb ik aangesloten: 3 x SATA HDD, 2 x IDE DVD RW-stations, 1 x card reader bay, een Creative PCI geluidskaart en verder de standaard dingen natuurlijk als moederboard, processor, geheugen, etc.

Is een 650W voeding voldoende of is hoger hier aan te bevelen?

Bedankt!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er zou ergens een topic moeten zijn van '' welke voeding heb ik nodig '' ik stel voor dat je daar je vraag stelt

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt een vraag over een voeding en komt die stellen in Videoplanken & Beeldkanonnen. Dat past niet op elkaar, ook al deelt "video" al zijn tekens met het woord "voeding".

Ik mis aardig wat voorwerk hier. Je hoeft de Search maar aan te raken en te zoeken op "voeding" en je moet Welke voeding heb ik nodig? Deel 18 al kunnen vinden.
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:10:
verder de standaard dingen natuurlijk als moederboard, processor, geheugen, etc.
Er zijn geen "standaard dingen" in de wereld van computers of iedereen houdt er een andere standaard op na. Een Intel E2100 of AMD Athlon64-BE vreet toch echt een stuk minder stroom dan bijvoorbeeld een Intel X6800. Om er iets zinnigs over te kunnen zeggen zijn volledige specificaties een must.
Bovendien zegt "600W" ook helemaal niets, spreek je over piekvermogen of constant vermogen?
Ik kan op een voeding ook 600W plakken als deze voor 5 seconden 600W kan leveren zonder te knallen (voorbeeld van piekvermogen), 24/7 is echter een hele andere stelling (constant vermogen). Groot verschil daarin zit hem met name in A-merk en B-merk voedingen.
Een 600W Sweex verbleekt als je die vergelijkt met bijvoorbeeld een 600W Seasonic of een ander A-merk.

Lees jezelf wat meer in :)
Deze vraag kun je op die manier al een heel eind zelf beantwoorden.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.