Videokaart kapot ??

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29
Na een blikseminslag is mijn PC gerepareerd, alleen de voeding was kapot, maar nu lijkt het erop dat ook mijn videokaart vreemde dingen vertoont. Wie heeft er weleens een blauw scherm gehad met:

MODE EXCEPTION NOT HANDLED

Met een paar rijtjes van die 00000X0000 enz. erbij vermeld bovenaan het scherm. Kort hierna herstart de PC automatisch.

Ik krijg deze melding vaak met grafische toepassingen, filmpjes en spellen. Niet dat ik dan altijd dit scherm kijg, want ik kan best UT spelen (1280X1024, 32 bit) zonder dat ik dat blauwe scherm te zien krijg.

Wat mij wel opvalt is dat ik niet kan switchen tussen het spel en Windows met alt+tab. Normaal gesproken wel, maar na de blikseminslag niet meer.

Ook heb ik een paar testprogramma's uitgeprobeerd, Performance Test 3.3 en 3D Mark 2000 en daar zijn de benchamrks van 2D erg hoog, maar die van 3D schrikbarend laag!

Betekent dit het einde van mijn videokaart? Of heeft het met heel iets anders te maken (processor, geheugen, moederbord??)

Mijn specificaties:
AMD 900 T-Bird
Asus A7V (bios 1005c)
Viper 770 Ultra 32 mb
256 MB SDRam

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Klinkt gek, maar als ik hoor: voor bliksem probleemloze PC en na bliksem probleemPC, dan ligt het probleem voor de hand. Jat van je buurjongen een videokaart en als het probleem is opgelost, dan weet je ook het probleem.

Blikseminslagen maken meer kapot dan je lief is.

• Smarron
Er is ongetwijfeld iets kapot, maar ik zou niks anders kunnen bedenken dat mijn videokaart.

De PC is wel uitgebreid getest, maar dat zegt dus niet alles.

Ik denk dat het inderdaad even handig is om een andere videokaart erin te doen. Ik ken nog wel iemand met een Viper 770 Ultra.

• Smarron
Is er niemand meer met dezelfde ervaringen of tips hoe ik dit eruit kan krijgen, of het inderdaad aan mijn videokaart ligt, of aan andere hardware ?!?

Ik heb mijn schijf de afgelopen week al 3x geformatteerd, en ook met Windows 98 SE geprobeerd. Nu ben ik weet terug op Windows 2000 Pro, maar alweer dezelfde problemen ..

Verwijderd

De melding die je kreeg duidt op een geheugen probleem, ik weet alleen niet welk geheugen. Probeer ander videokaart/ander dimmetje maingeheugen

Taco

• Smarron
Dus het moet of aan het werkgeheugen liggen of aan het videogeheugen ??

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Doe dan aan probleem-isolatie. Andere videokaart erin. werkt het wel, videokaart slecht. Probleem nog niet weg, videokaart goed.

Videokaart slecht betekend andere PC voorzien van slechte videokaart ter controle. Videokaart goed betekend ander onderdeel vervangen opdat het systeem wel werkt.

Net zo lang proberen tot het defecte onderdeel bewezen geisoleerd is. Dan kan dat onderdeel als stuk de prullenmand in.
Pagina: 1