Ik zit, zoals de topictitel al aangaf, een upgrade te overwegen om het laatste beetje sap uit mijn dfi s939 bordje te persen. Er zit nu highend 2x512 mb GEIL geheugen ddr4000 dat loopt op 275 mhz, dus goed over te klokken. Met een aantal applicaties en spellen loop ik nu toch wel tegen de 1 gig grens aan dus wil graag omhoog naar de 2 gig. Nu is er weinig 2x512 ddr4000 nog te krijgen en als t er is, niet te betalen. Daar komt ook nog bij dat t dfi bordje niet lekker overweg gaat met 4 gevulde bankjes van 512, na wat speuren wordt aangeraden om voor 2x 1 gig te gaan.
Ik overweeg dus nu de ddr4000 stickjes in te ruilen voor 2x 1gig ddr3200 geheugen (kingston of corsair) aangezien die nog goed verkrijgbaar zijn. Toch wordt ik er onrustig van dat ik met dit geheugen een stappie terug ga qua mhz data transport.
Wat is jullie mening betreffende mijn upgrade idee, merk ik significant verschil met iets langzamer geheugen? Eventueel andere opties/ ideeën altijd welkom
Ik overweeg dus nu de ddr4000 stickjes in te ruilen voor 2x 1gig ddr3200 geheugen (kingston of corsair) aangezien die nog goed verkrijgbaar zijn. Toch wordt ik er onrustig van dat ik met dit geheugen een stappie terug ga qua mhz data transport.
Wat is jullie mening betreffende mijn upgrade idee, merk ik significant verschil met iets langzamer geheugen? Eventueel andere opties/ ideeën altijd welkom