Upgrade dilemma: 1 gig high end ddr --> 2 gig mid range

Pagina: 1
Acties:

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:23
Ik zit, zoals de topictitel al aangaf, een upgrade te overwegen om het laatste beetje sap uit mijn dfi s939 bordje te persen. Er zit nu highend 2x512 mb GEIL geheugen ddr4000 dat loopt op 275 mhz, dus goed over te klokken. Met een aantal applicaties en spellen loop ik nu toch wel tegen de 1 gig grens aan dus wil graag omhoog naar de 2 gig. Nu is er weinig 2x512 ddr4000 nog te krijgen en als t er is, niet te betalen. Daar komt ook nog bij dat t dfi bordje niet lekker overweg gaat met 4 gevulde bankjes van 512, na wat speuren wordt aangeraden om voor 2x 1 gig te gaan.

Ik overweeg dus nu de ddr4000 stickjes in te ruilen voor 2x 1gig ddr3200 geheugen (kingston of corsair) aangezien die nog goed verkrijgbaar zijn. Toch wordt ik er onrustig van dat ik met dit geheugen een stappie terug ga qua mhz data transport.

Wat is jullie mening betreffende mijn upgrade idee, merk ik significant verschil met iets langzamer geheugen? Eventueel andere opties/ ideeën altijd welkom :D

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik denk dat het effectief wel mee valt wat je qua performance verliest. Swappen doet het systeem helemaal de spreekwoordelijke das om. Dus in die zin is het een goede keus om voor 2x1GB PC3200 te gaan. Je bent met 2x1GB PC4000 verhoudingsgewijs behoorlijk duurder uit. Dus ik zou dát niet doen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• cojones81
Even heel errug off topic, maar zit nu al anderhalf jaar lang naar jouw avatar te staren met dat gekke wijffie. Wat is t verhaal daarachter??

En bedankt voor de tip uiteraard, afgaande van je profiel heb je er goed verstand van dus leg groot vertrouwen in je advies. Tnx

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Meestal wanneer je het geheugen zo ver overklokt heb je ook de processor in snelheid verhoogt. Ga je dan "langzamer" geheugen inbouwen dan kun je niet genieten van de verhoogde processorsnelheid. Mocht je alleen geheugen overclocken dan merk je geen verschil tussen de oude 2x512 en de nieuwe 2x1Gb (alleen geheugen overclocken heeft niet zoveel merkbaar effect).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25
Heel simpel samengevat:

Als je overklokt en het maximale uit 1 of 2 programma's wilt halen kun je het beste kiezen voor snel geheugen

Als je niet overklokt en veel programma's tegelijkertijd wilt gebruiken (meer dan 2 GB) dan kun je het beste kiezen voor veel geheugen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Speel met je divider om je ram snelheid omlaag te gooien, hoe snel u 1GB ook is, 2GB is altijd soepeler.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Dukey schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:20:
Meestal wanneer je het geheugen zo ver overklokt heb je ook de processor in snelheid verhoogt. Ga je dan "langzamer" geheugen inbouwen dan kun je niet genieten van de verhoogde processorsnelheid. Mocht je alleen geheugen overclocken dan merk je geen verschil tussen de oude 2x512 en de nieuwe 2x1Gb (alleen geheugen overclocken heeft niet zoveel merkbaar effect).
Je zal dan genoodzaakt zijn om een geheugen-divider in te stellen om ook nog processor overgeclockt te houden. Normaal PC3200 geheugen gaat niet heel ver komen.
cojones81 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:00:
Even heel errug off topic, maar zit nu al anderhalf jaar lang naar jouw avatar te staren met dat gekke wijffie. Wat is t verhaal daarachter??
Zoek op 'Pomme en Kelly' en 'Google Idols' ;)
En bedankt voor de tip uiteraard, afgaande van je profiel heb je er goed verstand van dus leg groot vertrouwen in je advies. Tnx
Ik denk dat de meeste mensen hier wel redelijk verstand hebben van de materie, dus je kan aan andere posts over het algemeen even serieus nemen. Maar bedankt voor je vertrouwen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• cojones81
Tnx, mensen.. Ik ben overtuigd en ga binnenkort spulletjes halen voor upgrade, tevens ook de 3700+ san diego athlon vervangen voor een 4200 x2 dual core dus die 2 gig gaat zeker ten volle benut worden.

ps... Mocht iemand interesse hebben in 2x 512 GEIL DDR4000 en een 3700+ san diego setje pm me maar ;)

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

cojones81 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:37:
ps... Mocht iemand interesse hebben in 2x 512 GEIL DDR4000 en een 3700+ san diego setje pm me maar ;)
Sowieso moet je dan DirectMessaging aanzetten in de voorkeuren. ;)
En daarnaast kan je je spullen ook nog via Tweakers.net Vraag&Aanbod aanbieden. Dat heeft meer effect dan deze oproep in een topic wat morgen afgezakt is. Wel zo overzichtelijk. :>

• cojones81
Zoek op 'Pomme en Kelly' en 'Google Idols'
Oh my god..... :D :X

Betreft aanbod hardware, leek me een leuk topic sluiter ;)
Pagina: 1