Ik zit met een probleem, meer eigenlijk een ergernis die tegen mijn logica in gaat.
Ik heb de volgende zelfgebouwde PC, op standaard speeds geclockt om te vergelijken met andere pc van vriend:
mobo; asrock 4coredual-vsta
CPU; Core 2 Duo E4400 @ 2ghz
Memory: Corsair 2GB DDR2 @667 mhz (stock speed)
Windows XP
Een vriend van mij heeft de volgende PC bij Dell gekocht en dus zijn veel velden grijs in everest:
mobo; Waarschijnlijk Foxconn, model onbekend
Memory: 2GB DDR2 @ 667mhz (stock speed)
Windows Vista
Nu zou je zeggen, bij 3DMark05 zouden de cpu score's ongeveer gelijk moeten zijn, nietwaar?
Screenshots van de werkelijkheid. Allereerst screenshot van mijn uitslag:

Nu een screenshot van de uitslag van mijn vriend, wier 3DMark GPU punten logisch zijn omdat hij een betere graka heeft, maar de CPU Score is onverklaarbaar.

Is niet 1 keer toevallig hoge score.. bij meerdere keren 3DMark05 draaien blijft score bij allebei gelijk. Nee ik heb geen overbodige processen runnen tijdens 3DMark.
'nuff said, zoek de verschillen, en verklaar ze maar eens
Ik heb de volgende zelfgebouwde PC, op standaard speeds geclockt om te vergelijken met andere pc van vriend:
mobo; asrock 4coredual-vsta
Memory: Corsair 2GB DDR2 @667 mhz (stock speed)
Windows XP
Een vriend van mij heeft de volgende PC bij Dell gekocht en dus zijn veel velden grijs in everest:
mobo; Waarschijnlijk Foxconn, model onbekend
Memory: 2GB DDR2 @ 667mhz (stock speed)
Windows Vista
Nu zou je zeggen, bij 3DMark05 zouden de cpu score's ongeveer gelijk moeten zijn, nietwaar?
Screenshots van de werkelijkheid. Allereerst screenshot van mijn uitslag:

Nu een screenshot van de uitslag van mijn vriend, wier 3DMark GPU punten logisch zijn omdat hij een betere graka heeft, maar de CPU Score is onverklaarbaar.

Is niet 1 keer toevallig hoge score.. bij meerdere keren 3DMark05 draaien blijft score bij allebei gelijk. Nee ik heb geen overbodige processen runnen tijdens 3DMark.
'nuff said, zoek de verschillen, en verklaar ze maar eens
[ Voor 7% gewijzigd door Murk op 17-10-2007 11:31 ]
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."