Toon posts:

Extern bureaublad probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag vanuit school mijn computer kunnen beheren, maar ik blijf steeds maar hetzelfde probleem hebben :'(

Ik heb alle benodigde ports geopend, (..ik gebruik port 8080..) en dat heb ik ook ingestelt in het register.

Om het te testen ben ik dus begonnen in me eigen netwerk, waarbij ik beide pc`s kan pingen op ip adres en computernaam, maar ik krijg exact dezelf foutmelding als ik het via internet probeer met het externe ip adres:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-imagehost.com/uploads/f3b2195031.jpg

Kortom, ik heb alle ports geopend, in mijn modem + windows firewall, ik heb allow connections aangevinkt. Maar het werkt nog steeds niet.

ik kom er niet meer uit ;)

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 12:55
Extern Bureaublad op je computer aangezet?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Dikke kans dat het vanuit school gewoon dichtzit. Vraag het eens na bij systeembeheer zou ik zeggen.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Poort 80 werkt altijd, en als je geen webserver op je xp machine hebt draaien nog helemaal niet zon slecht idee volgens mij.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-02 15:37

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

ik gebruik al jaren remotelyanywere en dat werkt perfect. Loopt over poort 443(kun je ook andere instellen). Een bijkomstige zaak is wel dat ik mijn windows firewal uit moet zetten.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40
Misschien een firewall op je PC? Die wil ook wel eens lastig doen. Dan werkt 't zaakje vaak wel binnen je lokale netwerk, maar niet van buitenaf...

Flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:06:
Poort 80 werkt altijd, en als je geen webserver op je xp machine hebt draaien nog helemaal niet zon slecht idee volgens mij.
Onzin.... Poort 80 kan prima dicht zitten. Nooit gehoord van een proxy server??

edit: en in de TS lees ik trouwens dat het om poort 8080 gaat.... die kan uiteraard ook dicht zitten.

Maar goed.... als het bij je thuis in het interne netwerk al niet lukt, dan hoef je het vanaf buiten helemaal niet te proberen natuurlijk.

Probeer het eerst eens thuis aan de praat te krijgen... Probeer 1 voor 1 alle problemen uit te sluiten.
Schakel bv. al je firewalls eens uit thuis, werkt het dan niet, probeer het dan eens op het originele poort nr., misschien heb je daar iets fout gedaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 12:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thuis lukt het ook niet, ik heb alle firewalls uitgeschakeld, ports geforward. En het hoort trouwens ook te werken via port 8080. Een klasgenoot van me lukt het via die port.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt inmiddels via lan als ik me windows firewall uitzet, en op 192.168.1.10 connect op port 8080.

Nu nog via internet;) 2 mensen die ik ken kunnen iig niet verbinden.

Vrijwilligers?
Pagina: 1