Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief voor Atguard firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb nog steeds Atguard 3.22 draaiend op ene serverbak dat direct aan internet hangt.
Het veroorzaakt echter soms bsods in iamsrv.sys of zoiets. Dit is onderdeel van Atguard firewall.

Een onderzoek via Google komen er al snel aantal dingen aan het licht:
- Atguard wordt niet meer verder ontwikkeld; 3.22 is laatste.
- de storing is bekend, er zijn windows fixjes voor via MS Update

Maar dan nog maak ik paar keer mee dat het bsod maakt. De updates hebben niet geholpen.
Besloten is een andere nieuwere firewall te zoeken die vandaag nog wel bijgewerkt wordt.
Maar de compactheid en gemak van Atguard wil ik niet verliezen. Ook simpele uitvoering en makkelijke wizard functie die onbekende poorten ontdekt en je laat kiezen wat je mee moet doen.

De firewall van McAfee vind ik niet leuk om mee te werken. Ik weet niet of Zonealarm irrtant programma is, maar het heeft wellicht geen "dashboard" boven zodat ik verkeer kan volgen.

Ik zoek een waardige opvolger voor Atguard - en indien mogelijk - zou de programma de firewall instellingen ook wel mogen overnemen en moet makkelijk exporteerbaar zijn zodat ik later met eigen firewall instellingen op andere pc gelijk kan invoeren.
Het moet lichtgewicht en toch goed instelbaar zijn zoals in Atguard.
Welke programma heb je in je gedachten? (ex-Atguard gebruikers zijn welkom) Dit kan gratis of goedkoop programma zijn. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA => BV. Het lijkt me verstandig om de oude discussies over (personal) firewalls door te nemen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Als je gratis wilt is Comodo de beste keus.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:27:
CSA => BV. Het lijkt me verstandig om de oude discussies over (personal) firewalls door te nemen :Y)
Daar is topic weer.
Oude discussies hebben probleem: 2001 is heel wat anders dan 2007. Dus het kan zijn dat oude firewalls er niet meer zijn of andere naam hebben. Ik zoek dus hedendaagse lichte firewall dat veel kenmerken heeft als Atguard. :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BoGhi schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:06:
Als je gratis wilt is Comodo de beste keus.
Onderbouw dan tenminste de stelling ....
MrDummy schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:08:
[...]

Daar is topic weer.
Oude discussies hebben probleem: 2001 is heel wat anders dan 2007. Dus het kan zijn dat oude firewalls er niet meer zijn of andere naam hebben. Ik zoek dus hedendaagse lichte firewall dat veel kenmerken heeft als Atguard. :)
Dat topic is toch gewoon van 2007 (althans veel van de reacties) :?
Zie hier:
Personal firewalls: discussietopic

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Bor de Wollef schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 13:16:
[...]
Onderbouw dan tenminste de stelling ....
Dat is al zo vaak gebeurd, hier en elders op het web. Dus een vrij zinloze herhaling van zetten. Het is gewoon mijn ervaring welke ik hier geef.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

BoGhi schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:40:
[...]

Dat is al zo vaak gebeurd, hier en elders op het web. Dus een vrij zinloze herhaling van zetten. Het is gewoon mijn ervaring welke ik hier geef.
En helaas is een eigen mening zonder onderbouwing (waarom vind jij dat?) niets tot erg weinig waard gezien de post niet in relatie geplaatst kan worden. Wat maakt Comodo voor jou de beste keuze en waarom zou dit voor de topicstarter ook zo zijn?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1