Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Navigatie menu met achtergrond en verschillende kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een css navigatie menu heb ik redelijk onder de knie (vb http://www.dynamicdrive.c...ckertree-menu-horizontal/). Maar nu zou ik graag eens experimenteren met zo'n soort navigatie menu met een verschillende achtergrond & kleuren.

Iets in deze richting: http://www.axitraxi.nl. Ik heb al wat zitten zoeken maar geraak er niet uit...

Iemand enig idee hoe ik zoiets kan maken...?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat heb je dan gezocht? Waar heb je gezocht? Er wordt verwacht op GoT dat je inzet toont en laat ziet waar je vastloopt. Dit komt meer over als een 'ik wil zoiets hebben en wil dat jullie me voorkauwen hoe dat moet' en dat is de bedoeling niet hier. Meer informatie dus graag.

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:02:
Wat heb je dan gezocht? Waar heb je gezocht? Er wordt verwacht op GoT dat je inzet toont en laat ziet waar je vastloopt. Dit komt meer over als een 'ik wil zoiets hebben en wil dat jullie me voorkauwen hoe dat moet' en dat is de bedoeling niet hier. Meer informatie dus graag.
Mijn excuses... Bij deze dus wat meer uitleg:

Ik ben een site aan het ontwerpen en vond het navigatiemenu van die site (axitraxi.nl) wel mooi. Zoals ik al zei ben ik redelijk gekend met zo'n css navigatiemenu's maar dit van axitraxi.nl is volgens mij niet opgemaakt via css. In de html broncode van de site heb ik wat zitten speuren en ik denk dit dit navigatiemenu via javascript is opgemaakt. Daar ben ik een pak minder in. Vandaar ook mijn vraag of iemand direct kon zeggen of het javascript (of iets anders mss) is...

Ik wil natuurlijk niet dit navigatiemenu van die site helemaal nabootsen. Zeker niet! Toen ik op deze site kwam vond ik het ontwerp op zich wel mooi. Daarom dat ik eens wil proberen zoiets te maken. Op google heb ik al wat zitten zoeken en geprobeerd met 'onmouseover' in combinatie met getoonde en verborgen div's maar zonder veel succes. Ook heb ik al gezocht (alweer op google) om zo'n css navigatiemenu proberen te stylen zodat ik met afgeronde hoeken kan werken, andere kleuren voor verschillende knopjes, ... (net zoals op axitraxi.nl)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 11:43 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Je hoeft niet eens voor kleurverandering met meerdere divs werken. Zelfs class wisselen werkt het ook met b.v. onmouseover="this.className='xxxxx'" onmouseout="this.className='xxxxx'" in een TD of UL+LI velden.
Dat heb ik gewoon gevonden via Google, en dat kan jij ook.
In css kan je zonder problemen achtergrond images gebruiken.

Ik heb hiermee met succes toegepast op mijn kalender systeem met afwisselend kleurende ondergronden als muis eroverheen gaat. Google laat dus veel sites zien met diverse mogelijkheden. Waar wacht je dan op?

[ Voor 8% gewijzigd door MrDummy op 17-10-2007 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.milonic.com/menusample18.php

Gevonden wat ik nodig had. Bedankt voor jullie reacties.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Craeywilly: om eerlijk te zijn: de oplossing die je gevonden hebt is nogal "vies". Het werkt wel, maar het kan duizend keer mooier en beter. :)

MrDummy: iets minder aanvallend mag ook wel. :)

Inhoudelijk: waarom maak je niet verschillende classes voor de ul's die een eigen kleur/achtergrond moeten hebben? Als je gewoon een klasse opgeeft hoef je verder niet eens wat aan de werking van het menu te veranderen, afgezien van een class="klassenaam" definitie voor elke ul die anders moet. De kleurwijziging bij de mouseover kun je doen door de anchor tag (link) even breed te maken als de li waar die in staat, en a:hover in te stellen op de kleur die je wil, eventueel dus per ul-klasse een andere kleur.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:37:Inhoudelijk: waarom maak je niet verschillende classes voor de ul's die een eigen kleur/achtergrond moeten hebben? Als je gewoon een klasse opgeeft hoef je verder niet eens wat aan de werking van het menu te veranderen, afgezien van een class="klassenaam" definitie voor elke ul die anders moet. De kleurwijziging bij de mouseover kun je doen door de anchor tag (link) even breed te maken als de li waar die in staat, en a:hover in te stellen op de kleur die je wil, eventueel dus per ul-klasse een andere kleur.
Ja dit kan ik inderdaad ook eens proberen... Zal dit vanavond eens uitdokteren. Thanks!
Pagina: 1