Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik had altijd een dual boot met 2 XP installs. Vanuit beide kon ik gewoon naar de Hibernate/slaapstand als ik bijv. a/h einde v/d dag de klep van m'n laptop dichtdeed. In feite zaten beide OS'es dan in hibernate en met het wederom opstarten van de pc kon ik kiezen welk OS (vanzelfsprekend) en ongeacht welk OS kwam dan terug uit de hibernate toestand.

Nu op de ene partitie Vista (Ulitmate) ge-installeerd en dit fenomeen werkt nu niet meer, althans niet met de standaard boot loader (is ook geen optie in bijv. VistaBootPRO).
Als ik nu 1 of beide OS-es in hibernate zet, komt er geen bootmenu (meer) maar 'pakt' ie automatisch de Vista install/OS. Ik kan nu dus niet meer kiezen of ik wil ontwaken uit hibernate naar m'n XP-install of Vista-install.......

Vista heeft blijkbaar iets 'gedaan' in de MBR dat wanneer je hibernate doet het bootmenu niet meer verschijnt.

Is dit een kwestie van een andere bootmanager gebruiken/installeren? Zo ja, welke is aan te raden in dit geval....

EDIT: zojuist even getest; als ik in XP zit en dan naar de hibernate toestand ga, doet ie het ook: hij start dan automatisch XP (vanuit hibernate toestand) op, ook geen keuze meer dus........

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 17-10-2007 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Is er niemand die dit herkent of ook ervaart? (zielsverwanten?)
(En ook nog een 'oplossing' weet? ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 19-10-2007 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:08
hier precies hetzelfde, en volgens mij is er niet veel aan te doen. Aangezien ik er geen zin in heb om een alternatieve boot manager op te knallen, ben ik er al weer aangewend dat ik niet meer kan kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ok laat ik het eens anders proberen....... :P

Is er iemand die dual boot met XP en Vista en een andere bootmanager dan de std. ge-installeerd heeft, bijv. OSL2000 of een compleet andere en die eens wil testen of dit bij hem/haar ook het geval is.

Dus, 1 van beide OS-en (of beide) in slaap/sluimerstand/hibernate laten gaan, opnieuw pc starten en kijken of je de optie krijgt om één van beide OS-en te starten/kiezen of dat ie ook gewoon start/boot met het OS dat je in hibernate gezet hebt.....

Alvast bedankt voor de moeite.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb wel een dual boot met XP en Linux. Daar kan ik XP in hibernate zetten en gewoon naar Linux gaan. Toen mijn hibernate nog werkte in Linux, kon ik die ook op hibernate zetten en bij de Grub bootloader aangeven welke ik wilde starten, die kwam dan uit hibernate. Dat je met je Dual XP een bootscherm kreeg vind ik eigenlijk heel knap. Normaal kan dat namelijk niet zoals je nu met Vista ziet. Het zou iig niet mogen. Wat ik namelijk begrijp van de MS bootloader en hibernate is dat bij hibernate een entry erbij wordt gemaakt waardoor hij automatisch moet gaan herstellen en geen keuze scherm moet geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Hero Of Time schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:48:
Ik heb wel een dual boot met XP en Linux. Daar kan ik XP in hibernate zetten en gewoon naar Linux gaan. Toen mijn hibernate nog werkte in Linux, kon ik die ook op hibernate zetten en bij de Grub bootloader aangeven welke ik wilde starten, die kwam dan uit hibernate. Dat je met je Dual XP een bootscherm kreeg vind ik eigenlijk heel knap. Normaal kan dat namelijk niet zoals je nu met Vista ziet. Het zou iig niet mogen. Wat ik namelijk begrijp van de MS bootloader en hibernate is dat bij hibernate een entry erbij wordt gemaakt waardoor hij automatisch moet gaan herstellen en geen keuze scherm moet geven.
Ok, maar dat zou wellicht betekenen dat het dus idd een kwestie is van een andere bootmanager. De vorige die ik had (toen nog dual XP) was ook een niet-MS (Vamos, geloof ik) en daar lukte het dus wel mee
Beide OS-en in hibernate en toch een keuze voor 1 van beide tijdens boot......

Heeft iemand nog een goede suggestie voor een makkelijk configureerbare/instaleerbare bootmanager? Er zijn er een aantal die per se een floppy willen om bijv. een backup van de (huidige) MBR/boot settings willen maken. En ik heb geen floppy (meer)......
Pagina: 1