Toon posts:

[sketchup/irender plus] animatie render probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een huis getekend en ik wil dmv Irender Plus een flythrough animatie maken.
Heb verschillende scenes gemaakt en begin met renderen.
Het probleem is dat de gerenderde jpg's allemaal helemaal zwart zijn óf half wit / half grijs. Heb verschillende instellingen gebruikt maar telkens krijg ik dus dat probleem.
Als ik een losse jpg wil laten renderen (IRender Plus Options -> groene render knop) dan krijg ik wél gewoon te zien wat ik getekend heb.

Mijn instellingen voor de animatie renderer zijn:
Size: 240x320
Quality: low
Render method: simple
Renderen als jpg
Page transitions enabled (2 seconds)
Page delay 1 second
Frame rate 10 f/s

Ontwerp heeft de graphics van sketchup, alles is zelf getekend, geen belichting toegevoegd.
Als ik wél belichting toevoeg dan krijg ik dus een geel bolletje te zien in het zwarte vlak wat dus de lamp voor zou moeten stellen :/
Renderen zonder belichting moet in iedergeval mogelijk zijn.

Versie nummers zijn:
Sketchup Pro 6.0.277
Irender Plus 1.0 GI28i-GI28i

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Het klinkt een beetje alsof je alleen de alpha-map (transparantie) of de depth-map rendert in zo'n animatie. En die 'Render method: simple' kun je daar nog iets aan doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Dark Blue op 17-10-2007 16:46 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 16:46:
Het klinkt een beetje alsof je alleen de alpha-map (transparantie) of de depth-map rendert in zo'n animatie. En die 'Render method: simple' kun je daar nog iets aan doen?
ik kan bij render method ook nog 'photometric' en 'use radiosity' kiezen. Ik heb die ook geprobeerd bij het renderen maar dat levert ook niks op.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Kennelijk gebruikt niemand het hier, anders was er al wel gereageerd. Heeft Irender Plus zelf geen forum waar deze vraag ook al voorbij is gekomen?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:42:
Kennelijk gebruikt niemand het hier, anders was er al wel gereageerd. Heeft Irender Plus zelf geen forum waar deze vraag ook al voorbij is gekomen?
al naar toe gemaild maar nog niks gekregen (begin deze week gemaild)