De router herkent de printer inderdaad en printerserver is ingeschakeld:
Onder Windows heb ik dit al geprobeerd:
Een printer welke aangesloten word op de KPN Experia Box werkt maar in één richting. Dit betekent dat eventuele meldingen vanaf de printer, over papier of inkt, niet gemeld kunnen worden op de computer.
De software voor de printer wordt geleverd door de fabrikant van de printer of bevindt zich al in uw Windows versie. Installeer eerst de printer op de door de fabrikant voorgeschreven wijze op alle computers die gebruik van de printer gaan maken. Sluit daarna de printer aan op de USB aansluiting van de KPN Experia Box. Om de printer via het netwerk op alle computers te kunnen benaderen voert u onderstaande stappen op alle computers uit:
1. Klik op Start
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Printers
4. Klik met de rechtermuistoets op het icoontje van uw printer
5. Selecteer in het popup menu het item Eigenschappen
Voor Windows 98 SE en voor Windows ME neemt u de volgende stappen:
a. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Details
b. Klik op Poort toevoegen
c. Selecteer Netwerk
d. Vul op de invulregel \\192.168.2.1\printer in
e. Klik op OK
f. Klik nogmaals op OK
Voor Windows 2000 en voor Windows XP neemt u de volgende stappen:
g. Selecteer in het window met de eigenschappen voor uw printer het tabblad Poorten
h. Klik op Poort toevoegen
i. Selecteer Standard TCP/IP Port
j. Klik op Nieuwe poort
k. Klik op Volgende >
l. Vul in het in het invulveld 192.168.2.1 in
m. Klik op Volgende >
n. Selecteer achter Standaard het apparaattype de bovenste (Let op! Er zijn twee identieke types beschikbaar) Network Print Server (1 port)
o. Klik op Volgende >
p. Klik op Voltooien
q. Klik op Sluiten
r. Klik nogmaals op Sluiten
Maar dan kan ik nog steeds niet printen onder Windows.
Onder OS X heb ik geprobeerd een printer toe te voegen op het IP van de router, maar dan stoppen de printertaken automatisch zonder dat er een melding komt.