Asus p5b premium Vista ed.

Pagina: 1
Acties:

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
Ik heb gister mijn nieuwe set ontvangen ofwel een:
Asus P5b Premium Vista edition
een Q6600
2x2gb Coirsair pc6400 mem.

Nu wou ik dus even Vista-x64 Ultimate gaan instaleren op mijn Western Digital Raptor 74gb,
en daar begon eigelijk het probleem al want het copieren van files duurde uren.
Wat normaal op mijn oude systeem in een half uur klaar was ongeveer.
Je hoort de dvdrom af en toe op spinnen en dan gaat ie een procent verder, daarna duurt het weer lang voordat ie naar de volgende procent toe ging.

Na van alles geprobeert te hebben heb ik toch maar die uren gewacht tot hij erop stond. Daarna was het niet anders...
Je kon 10 seconden wat doen waarna Vista bevroor voor een halve minuut, daarna had je dan weer 10 seconden om wat te doen.
Ik heb in het meest recente bios de ide instellingen al op alle modi gehad zonder resultaat ook de compatible mode bood geen soelaas.

Daarna heb ik Vista op een oude 20gb Maxtor schijf op Pata geinstalleerd. Dit ging normaal binnen het half uur en vandaar dat ik nu ook een bericht kan posten.

Op de site van Asus vond ik erg weinig alleen dat je mischien niet de zogenaamde "L-Shaped" sata stekkers moest gebruiken maar gewone, ook dit bood geen oplossing.

Ook las ik iets over de Intel Storage drivers, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je eerst 4 uur moet wachten op je installatie en dan in ongeveer een geschatte 2 uur voor het downloaden en installeren van die drivers een fuctionerend systeem hebt.

Ik heb eerst nog overwogen een moederbord uit de p5k serie te nemen maar daar was bekend dat ze moeilijk konden gaan doen met Western Digital, daarom ook mijn keuze voor dit bord omdat ik daar niets kon vinden over dit euvel.

De Raptor is uiteraard gechecked met de wdtools een paar keer de lange test en ook de korte en komt als prima uit de bus.

Ik hoop daarom ook dat iemand hier iets meer over weet of een oplossing heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Centropy op 18-10-2007 19:10 ]

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Memtest86 + 1.7 al eens geprobeerd? Juiste voltage voor je geheugen gekozen? En al geprobeerd met 1 geheugen bankje?

Voeding is ook zeker zwaar genoeg? En van een A-merk?

[ Voor 19% gewijzigd door Operations op 17-10-2007 11:20 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Zet eens wat enters hier en daar. Dit is zo niet makkelijk leesbaar.

Oh, welkom op GoT :w

ARME AOW’er

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Zitten de jumpers van je IDE-apparaten goed?

• Zanthr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:18
Maakt dat uit als de rest SATA is?

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Topicstarter
dat zou idd niets uit moeten maken ... het ligt puur aan de combi raptor p5b, want anders zou hij het niet op die oude maxtor zonder problemen doen, wat dus nu wel het geval is.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:37
Centropy schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:11:
dat zou idd niets uit moeten maken ... het ligt puur aan de combi raptor p5b, want anders zou hij het niet op die oude maxtor zonder problemen doen, wat dus nu wel het geval is.
Raptors in RAID0 werken hier prima op me P5B deluxe

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Pagina: 1