Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ASP.NET IIS] Kan AppDomain niet initialiseren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enkele weken bezig om de volgende waarschuwwing en foutmelding te verhelpen:

Type gebeurtenis: Waarschuwing
Bron van gebeurtenis: ASP.NET 2.0.50727.0
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1073
Datum: 16-10-2007
Tijd: 12:20:25
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER01
Beschrijving: Kan AppDomain niet initialiseren:/LM/W3SVC/25079/Root

Exception: System.IO.FileLoadException
Message: Kan bestand of assembly System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Toegang geweigerd.
StackTrace: bij System.Reflection.Assembly.nLoad(AssemblyName fileName, String codeBase, Evidence assemblySecurity, Assembly locationHint, StackCrawlMark& stackMark, Boolean throwOnFileNotFound, Boolean forIntrospection)
bij System.Reflection.Assembly.InternalLoad(AssemblyName assemblyRef, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection)
bij System.Reflection.Assembly.InternalLoad(String assemblyString, Evidence assemblySecurity, StackCrawlMark& stackMark, Boolean forIntrospection)
bij System.Activator.CreateInstance(String assemblyName, String typeName, Boolean ignoreCase, BindingFlags bindingAttr, Binder binder, Object[] args, CultureInfo culture, Object[] activationAttributes, Evidence securityInfo, StackCrawlMark& stackMark)
bij System.Activator.CreateInstance(String assemblyName, String typeName)
bij System.AppDomain.CreateInstance(String assemblyName, String typeName)
bij System.AppDomain.CreateInstance(String assemblyName, String typeName)
bij System.Web.Hosting.ApplicationManager.CreateAppDomainWithHostingEnvironment(String appId, IApplicationHost appHost, HostingEnvironmentParameters hostingParameters)
bij System.Web.Hosting.ApplicationManager.CreateAppDomainWithHostingEnvironmentAndReportErrors(String appId, IApplicationHost appHost, HostingEnvironmentParameters hostingParameters)

Vervolgens komt deze foutmelding:
Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: ASP.NET 2.0.50727.0
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1088
Datum: 16-10-2007
Tijd: 12:20:25
Gebruiker: n.v.t.
Computer: SERVER01
Beschrijving:
Het uitvoeren van de aanvraag is mislukt omdat het App-Domain niet kan worden gemaakt. Fout: 0x80070005 Toegang geweigerd.

Ik heb geen problemen kunnen onder vinden op de websites. Als ik op deze tijden de log file van deze asp.net pagina's ga bekijken zijn er geen bezoekers aanwezig. Ik weet niet waar deze fout vandaan komt van een asp.net applicatie of een application pool en hoe ik deze moet oplossen? Hoe ik het lees is er een rechten probleem maar waar?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:27:
Kan AppDomain niet initialiseren:/LM/W3SVC/25079/Root

Exception: System.IO.FileLoadException
Message: Kan bestand of assembly <...> of een van de afhankelijkheden hiervan niet laden. Toegang geweigerd.

Het uitvoeren van de aanvraag is mislukt omdat het App-Domain niet kan worden gemaakt. Fout: 0x80070005 Toegang geweigerd.
Kijk ook eens naar de engelstalige foutmelding (daar vind je geheid meer op)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Registreer IIS even opnieuw en probeer het dan nog eens.
M.a.w. stop IIS, browse vanuit de command prompt naar C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727, voer "aspnet_regiis -i" uit en start IIS weer.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
> DTE

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MaZo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:40:
Registreer IIS even opnieuw en probeer het dan nog eens.
M.a.w. stop IIS, browse vanuit de command prompt naar C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727, voer "aspnet_regiis -i" uit en start IIS weer.
Dan registreer je ASP.Net opnieuw bij IIS, niet IIS ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03
Heb je toevallig de ASPNET of IIS_WPG user gewist / opnieuw aangemaakt ?

[ Voor 8% gewijzigd door whoami op 17-10-2007 10:57 ]

https://fgheysels.github.io/

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RobIII schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:53:
[...]

Dan registreer je ASP.Net opnieuw bij IIS, niet IIS ;)
Ja, was vanzelfsprekend een typo op de vroege morgen. :z

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 17-10-2007 12:48 ]

Verwijderd

Zelfde probleem hier. helaas aan de hand van bovenstaande reacties nog geen oplossing gevonden

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 12:04 ]

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Windows 2003 server toevallig?
Pagina: 1