[IIS 6] Gekke problemen met FTP -> LISTERROR:

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Hoi allen,

Een heel vreemd probleem. We hebben hier een Windows 2003 Standard Server (non AD) met daarop IIS geïnstalleerd. De server is volledig gepatched. Binnen IIS maken we gebruik van de standaard FTP-Service.

Situatie:
Binnen de FTP-Service hebben we een aantal Virtual Folders aangemaakt, de naam van deze folders zijn gelijk aan twee gebruikersaccount die we op de Server hebben aangemaakt. Ofwel, wanneer Jan inlogd, komt hij automatisch in de Virtual Folder "Jan" terecht. Normaliter loopt alles goed en kan bijv. Jan gewoon door de mappen heenbladeren die hij in zijn folder heeft.

Probleem:
Nu hebben we het gekke probleem dat in *sommige specifieke gevallen* het bladeren door de mappen mislukt (en krijg ik de melding "< LISTERROR:" terug. Dit geprobeert met LeechFTP en Internet Explorer. Na onderzoek bemerk het bladeren door een specifieke map mislukt wanneer er een bestand staat met een specifieke naam.

Acties:
Zelf heb ik de volgende zaken al geprobeert, maar ik maak hier geen wijs uit. Ook de FTP Logboeken en de Windows Logboeken vertellen niets van/of over deze fout.

> Haal ik dit bestand weg uit de specifieke map, dan lukt de listing.
> Haal ik het bestand weg, en hernoem ik een ander bestand naar die naam, mislukt de listing
> Plaats ik het bestand in een andere map, dan lukt de listing op beide plekken

In dit geval is de naam van het specifieke bestand "FileDownload.aspx". Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem ooit één keer eerder ook gezien heb, toen met een andere bestandsnaam.

[ Voor 6% gewijzigd door Zoetjuh op 17-10-2007 09:20 ]

Verwijderd

sommige ftp clients doen direct na inloggen een cd\ waardoor je niet op je virtuele dir meer zit, maar naar je ftp root. Hier moeten dus al je ftp users rechten hebben (list).

Edit: ummm never mind, ander probleem :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 17:47 ]

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je "passive mode" al eens uitgezet (of aangezet indien deze reeds uit stond) en het toen nogmaals geprobeerd?

• Zoetjuh
(Edited)

Clientside neem ik aan? Net nog even het een en ander getest. Vanaf systemen die "achter" de firewall zitten (vanaf verschillende PC's en vanaf verschillende netwerken) geprobleert, maar allemaal zonder succes. Kijk ik vanaf een systeem dat er unfirewalled bij kan, lukt PASV ook niet, maar zonder PASV wel...

Zojuist ook lokaal een FTP-client geïnstalleerd en zonder en met PASV verbonden, gek genoeg lukt het dan in beide gevallen wel... echter, vanaf andere machines op de zelfde locatie, lukt het (middels PASV) niet..

Serverside heb ik binnen de meta-base netjes het volgende: PassivePortRange="5001-5500"
Als ik binnen IIS kijk hoeveel actieve FTP-sessies er zijn en via netstat nog even kijk naar de gebruikte poorten, is het niet dat ik aan mijn max Passive Poorten zit.

Moet eerlijk zijn dat ik ook niet zie hoe het met poorten te maken kan hebben, immers, het verplaatsen van het bestand naar een andere map kan een oplossing zijn; of het verwijderen van het bestand met die specifieke naam. Ook al lijkt het toch wel degelijk iets met PASV te zijn.

@iis5_rulez - Ja beetje vaag probleem dit. Listings lukken in 99% van de gevallen wel, maar met deze combinatie niet; alleen wat nu alle verschillende factoren zijn waardoor dit gebeurt (en waarom), is me eigenlijk nog onduidelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door Zoetjuh op 19-10-2007 14:43 ]

Verwijderd

als je het gewoon probeert met de basic ftp.exe in windows? Als die wel gewoon een list kan doen, kan je er vanuitgaan dat het iets in de client is.

• Zoetjuh
Vanaf locaties die er unfirewalled doorheen komen, kan ik met ftp.exe listen.

Ga ik verbinden vanaf een locatie die alleen via PASV er bij kan, dan krijg ik geen listings te zien, ook al gebruik ik het commando "quote PASV". Meen dat ftp.exe dit ook helaas niet ondersteund.

• Zoetjuh
Iemand misschien nog ideëen? :)

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wees eens wat specifieker over die "specifieke bestandsnaam"

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 18:43:
wees eens wat specifieker over die "specifieke bestandsnaam"
In dit geval is de naam van het specifieke bestand "FileDownload.aspx". Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem ooit één keer eerder ook gezien heb, toen met een andere bestandsnaam.
:z
Pagina: 1