Installeren van windows

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-02 11:11
Hallo,

ik heb hier een notebook waar vista opstaat.
Maar hier moet xp opkomen. Hoe kan ik door de sata schijven windows instaleren ?
Moet ik een cd maken? Of kan ik iets in de bios aanzetten?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat heb je zelf al uitgezocht? Er is hier zat over te vinden, aangezien ik hier al zat topics over de downgrade van Vista naar XP voorbij heb zien komen. Ook zou je op de website van de fabrikant kunnen kijken of ze alle drivers voor XP hebben, waaronder eventuele sata drivers.

GoT is niet je persoonlijke helpdesk, we verwachten wel inzet en enige basiskennis van de gebruikers.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

DarkSide

theres no place like ::1

Idd. Zelf een beetje zoeken kan geen kwaad. En zoals gunner al zegt dit is meerdere malen al op dit forum voorbij gekomen. Daarom staat het zelfs vermeld in de FAQ.
Zoek daar maar eens.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• geldermalsen
Dat heb ik al gedaan. Maar nog een vraag kan ik voor het lade van de drivers ipv een diskette ook een memorystick gebruiken

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn Dell Latitude D820 zag de Windows XP setup de schijven normaal als IDE schijven en kon ik hem normaal installeren.

Trouwens op de laptop van mijn vrouw (Toshiba L30-10T) was er ook geen enkel probleem met de SATA disk.

[ Voor 30% gewijzigd door MegaTronics op 17-10-2007 09:15 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• geldermalsen
Hier vind hij ze niet nu. Nu moet ik een floppy aan maken maar zit geen floppy drive in

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
geldermalsen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:21:
Hier vind hij ze niet nu. Nu moet ik een floppy aan maken maar zit geen floppy drive in
[voorkauwen]Moet je ergens een USB diskette station vandaan zien te halen ;).[/voorkauwen] Had je dat zelf ook niet uit kunnen zoeken?

[ Voor 13% gewijzigd door the-edge op 17-10-2007 09:22 ]

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

the-edge schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:22:
[...]

[voorkauwen]Moet je ergens een USB diskette station vandaan zien te halen ;).[/voorkauwen] Had je dat zelf ook niet uit kunnen zoeken?
Of je SATA drivers integreren in je CD. is er in de BIOS geen optie aanwezig om je SATA (tijdelijk) op Legacy support (o.i.d.) te zetten?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

*kuch*

http://www.nliteos.com/

En ff je drivers voor de betreffende chipset downloaden en die dan integreren in je Windows CD

Maar met wat creatief zoeken had je dit ook wel kunnen vinden....

Xbox Live ID:Notna8310

• geldermalsen
Dat weet ik wel dat je dan een integraded cd kan maken. Maar da kan hier dus niet op het bedrijf waar ik ben. Er is ook geen usb floppy drive voor hangen

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
optie 1. SATA drivers slipstreamen in je winxp install cd met nLite.
optie 2. kijken of je in je bios kunt wijzigen dat de sata als ide wordt aangemeld.
optie 3. Vista houden

verplichte optie:
typ je vraag in google: winxp installeren op sata zonder floppy
bovenste hit: een tweakers.net pagina met iemand die precies dezelfde vraag heeft gesteld.

• geldermalsen
Er staat alleen in de bios Sata native mode en Hdd translation mode.

• the-edge
geldermalsen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:39:
Er staat alleen in de bios Sata native mode en Hdd translation mode.
Zet eens op Native mode.. Dan ziet de Windows XP Setup de schijven wel..

Probeer iniedergeval iets.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
zet translationmode eens op large (staat default op auto). soms wil dat wel eens werken als ik andere forums mag geloven.

Ok last time I set it to LARGE (called access mode on the A8N) I just rebooted to no result. This time I set it to LARGE and reformatted the Drive and ran setup again. It appears to be working this time (still setting up as I type, but it already booted from the drive So that must have worked. I probally would not have tried the access mode again so I thank you greatly, and check your pm

• geldermalsen
Oke ik ben bezig geweest en heb de drivers geintergeerd in een windows cd maar nu boot de cd niet meer. Ik heb een boot cd gemaakt

• geldermalsen
Het is gelukt mensen! Hartstikke bedankt sorry voor de soms raare posts maar zat haast achter.

Allen bedankt

• the-edge
geldermalsen schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:13:
Het is gelukt mensen! Hartstikke bedankt sorry voor de soms raare posts maar zat haast achter.

Allen bedankt
En hoe heb je het nou opgelost? Met die CD?
Pagina: 1