Toon posts:

Overstap naar satellietontvangst

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige aanbieder van digitale tv levert gewoon te weinig HDtv kanalen en dat heeft mij doen besluiten om over te stappen naar sataliet ontvangst. Mijn vragen zijn dan de volgende.

1. wat is een goede configuratie om tv in hoge kwaliteit te bekijken
2. welke leverancier in noord-holland geven jullie aan als die moet je nemen
3. wat zijn ongeveer de prijzen waar ik rekening mee moet houden? M
4. hoeveel HDtv kanalen zijn er te ontvangen via sataliet ontvangst
5. en als laatste: wat ben je per maand kwijt aan abonnementen .

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet zo niet wat je huidige aanbieder is of waar je woont, maar misschien Kpn digitenne oid iets?
Of upc digitaal

al gekeken naar andere aanbieders ipv sataliet

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 19:52
Viper® schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:52:
Ik weet zo niet wat je huidige aanbieder is of waar je woont, maar misschien Kpn digitenne oid iets?
Of upc digitaal

al gekeken naar andere aanbieders ipv sataliet
Volgens mij heeft ie nu dus digitaal via de kabel, en wil juist naar sateliet.

Tevens digitenne heeft volgens mij geen HDtv kanalen, en volgens mij is de kwaliteit slechter dan digitale TV via de kabel.

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:16:
Mijn huidige aanbieder van digitale tv levert gewoon te weinig HDtv kanalen en dat heeft mij doen besluiten om over te stappen naar sataliet ontvangst. Mijn vragen zijn dan de volgende.
Het lijkt mij een niet goed doordacht besluit om over te stappen op sateliet ontvangst.
Ten eerste heeft Canaldigitaal niet meer het mooiste beeld dat zijn de kabelaars met hogere bitrages en tot nog toe wordt er in het Nederlandese pakket nog geen enkele HD zender door gegeven.
Canaldigitaal gaat er wel mee beginnen maar definitief is er nog niets bekend en welke kanalen dat zijn.

Hier een lijstje met de beschikbare en nog dit jaar beschikbaar komende satelietontvangers voor HDTV.

http://www.marcush.de/hdtv-pvr/

Dan ook maar een lijstje wat er wel te ontvangen is in Europa van HD kanalen,

http://nl.kingofsat.net/hdtv.php

De ongecodeerde zijn dan te ontvangen er zit een aantal promo kanalen bij de gecodeerde zul je een abo voor moeten hebben en dat gaat toch niet, simpel omdat ze dat niet leveren en zoals je ziet zijn het allemaal verschillende providers.
Ook zul je dan een gemotoriseerde schotel moeten hebben omdat ze op allerlei verschillende satelieten uitzenden. Je kunt een abo nemen op het Belgische HD1 maar om nu voor de 200 ste keer dezelfde volleybalwedstrijd uit 2002 te zien lijkt me ook geen optie.

Gewoon een paar jaar wachten tot er meer materiaal is om uit te zenden lijkt me het beste. 8)7

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59
aart44 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:14:
Het lijkt mij een niet goed doordacht besluit om over te stappen op sateliet ontvangst.
Ten eerste heeft Canaldigitaal niet meer het mooiste beeld dat zijn de kabelaars met hogere bitrages [knip]
Is dat zo? Ik was in de veronderstelling dat TV kijken met een schotel nog steeds van hogere kwaliteit was dan het digitale kabelsignaal.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
Huidige aanbieder is nu Multikabel. vergeten erbij te vertellen,

• aart44
posttoast schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:17:
[...]

Is dat zo? Ik was in de veronderstelling dat TV kijken met een schotel nog steeds van hogere kwaliteit was dan het digitale kabelsignaal.
Bij de grote kabelaars komt het beeld tegenwoordig via een glas verbinding van de, http://www.mediagateway.nl/ sinds december 2006 de NL kanalen 1 2 en 3 september 2007 de RTL kanalen en ik dacht de SBS kanalen ook.
De kabelaars kunnen kiezen uit 8 Mbit/sec of 4 Mbit/sec de meeste hebben de 8M de sateliet komt niet hoger als 3-4 mbit/sec.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59
Dus ik zou beter voor Casema digitaal kunnen gaan dan voor Canal Digital?

omniscale.nl

• aart44
posttoast schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:18:
Dus ik zou beter voor Casema digitaal kunnen gaan dan voor Canal Digital?
Dat zeg ik niet zelf kijk ik via de sateliet en blijf dat ook doen heb nu een paar duizend kanalen met een draaibare schotel.

Maar sommigen kopen nu een grote TV in een kleine huiskamer gaan er op veel te korte afstand vandaan zitten en zien van alles in het beeld, het beeld van Canal Digitaal is prima maar niet meer het beste voor de Nederlandse kanalen.

Het gaat om de topicstarter die vraagt welke leverancier hij moet nemen, nou voor sateliet is de keus beperkt tot één Canal Digitaal en die heeft wel plannen voor HDTV maar er wordst nu nog niets uitgezonden. O-)

Verwijderd

aart44 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:57:
[...]
Het gaat om de topicstarter die vraagt welke leverancier hij moet nemen, nou voor sateliet is de keus beperkt tot één Canal Digitaal en die heeft wel plannen voor HDTV maar er wordst nu nog niets uitgezonden. O-)
Met een common interface decoder kan je Canal Digitaal kijken en TV-Vlaanderen...maar voor die laatste moet je iemand in Belgie bereid vinden om het contract voor je af te sluiten. Je hebt dan wel alle NL en alle Vlaamse zenders + een hoop andere buitenlandse zenders.

Wat betreft HD uitzendingen op satelliet, die zouden begin 2007 starten maar ik weet niet wat dat gaat kosten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 07:16:
Mijn vragen zijn dan de volgende.

2. welke leverancier in noord-holland geven jullie aan als die moet je nemen
3. wat zijn ongeveer de prijzen waar ik rekening mee moet houden?
4. hoeveel HDtv kanalen zijn er te ontvangen via sataliet ontvangst
5. en als laatste: wat ben je per maand kwijt aan abonnementen .
Zijn al deze vragen niet gewoon te vinden als je zelf een beetje zoekwerk verricht? Zelf een beetje inzet tonen zou geweldig zijn ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 17:42:
[...]

Zijn al deze vragen niet gewoon te vinden als je zelf een beetje zoekwerk verricht? Zelf een beetje inzet tonen zou geweldig zijn ;) .
tja en dat heb ik nog niet gedaan he. Door de vele bomen zie je het bos niet meer en dus kom je automagisch hier om meer info te krijgen. Of is dat niet de bedoeling van GoT ?
Pagina: 1