Ik vind het een beetje moeilijk om een goede topictitel te verzinnen, maar dit komt er het dichtst bij denk ik.
Ik heb een Canon MP600R aangeschaft en krijg hem alleen maar (draadloos) aan de praat als ik als ip-adres de Gateway van mijn router (FSG-Wlan) gebruik.
Wat dus betekent dat of de printer kontakt maakt en te benaderen is vanaf mijn computer (draadloos) of dat ik internet toegang heb maar dus niet allebei.
Lijkt me wel logisch.
Gateway van Fsg is 192.168.2.1
Ik krijg de printer niet herkent met een ander ip-adres. (xxx.xxx.2.11, xxx.xxx.2.2, etc)
Wat doe ik fout (daar ga ik sowieso vanuit).
Ik zou willen dat ik hier meer van snap maar ik ben zo slecht met netwerken.
Alle tips zijn welkom.
Ik heb me uiteraard suf gezocht hier en op Google maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken.
Bekabeld is er geen enkel probleem.
Help please?
Ik heb een Canon MP600R aangeschaft en krijg hem alleen maar (draadloos) aan de praat als ik als ip-adres de Gateway van mijn router (FSG-Wlan) gebruik.
Wat dus betekent dat of de printer kontakt maakt en te benaderen is vanaf mijn computer (draadloos) of dat ik internet toegang heb maar dus niet allebei.
Lijkt me wel logisch.
Gateway van Fsg is 192.168.2.1
Ik krijg de printer niet herkent met een ander ip-adres. (xxx.xxx.2.11, xxx.xxx.2.2, etc)
Wat doe ik fout (daar ga ik sowieso vanuit).
Ik zou willen dat ik hier meer van snap maar ik ben zo slecht met netwerken.
Alle tips zijn welkom.
Ik heb me uiteraard suf gezocht hier en op Google maar ik weet niet zo goed waar ik op moet zoeken.
Bekabeld is er geen enkel probleem.
Help please?