Toon posts:

Acer Recovery DVD maken via Ghost ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Acer biedt de mogelijkheid om na de installatie van je PC een image te branden op DVD.

Het probleem is dat niet iedereen dit lijkt te doen en je dus een redelijk probleem hebt wanneer je Windows gecrasht is.

Nu heeft Acer gelukkig een hidden partitie aangemaakt waar alle images staan welke je kan maken met de Empowering tools van Acer, zolang je die partitie natuurlijk hebt.

Als die partitie aanwezig is, wat is de beste manier om hier een image op DVD van te maken ?

Ik heb begrepen dat de files die in deze hidden partitie staan eindigen op .HDD welke je kan veranderen in .GHO en dan de image branden met Ghost.

De vraag blijft echter, HOE ?

Knoppix biedt hier weinig optie op dit moment, ik kan de partities allemaal wel zien, mounten wilde alleen zo 1,2,3 niet.... dit moet ik nader bekijken... eerst even koffie om wakker te blijven.

Ik zou zelf de files over het netwerk naar een machine kopieren en dan met Ghost dus die files branden, maar ik zoek eigenlijk een BootCD welke dit ook wel zou willen doen. Ik moet sowieso een bootCD hebben waarmee ik de partitie kan mounten, Knoppix moet dit prima kunnen, heeft dit altijd gedaan namelijk.

De enige manier om te branden blijft neem ik aan Ghost ?

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:09:
Acer biedt de mogelijkheid om na de installatie van je PC een image te branden op DVD.

Het probleem is dat niet iedereen dit lijkt te doen en je dus een redelijk probleem hebt wanneer je Windows gecrasht is.

Nu heeft Acer gelukkig een hidden partitie aangemaakt waar alle images staan welke je kan maken met de Empowering tools van Acer, zolang je die partitie natuurlijk hebt.

Als die partitie aanwezig is, wat is de beste manier om hier een image op DVD van te maken ?

Ik heb begrepen dat de files die in deze hidden partitie staan eindigen op .HDD welke je kan veranderen in .GHO en dan de image branden met Ghost.

De vraag blijft echter, HOE ?

Knoppix biedt hier weinig optie op dit moment, ik kan de partities allemaal wel zien, mounten wilde alleen zo 1,2,3 niet.... dit moet ik nader bekijken... eerst even koffie om wakker te blijven.

Ik zou zelf de files over het netwerk naar een machine kopieren en dan met Ghost dus die files branden, maar ik zoek eigenlijk een BootCD welke dit ook wel zou willen doen. Ik moet sowieso een bootCD hebben waarmee ik de partitie kan mounten, Knoppix moet dit prima kunnen, heeft dit altijd gedaan namelijk.

De enige manier om te branden blijft neem ik aan Ghost ?
Ik heb de recovery partitie laten staan op mijn laptop. Voor noodgevallen en om mijn garantie niet te verspelen.

Verder heb ik met Norton Ghost 12 een image gemaakt van de C:-partitie waar Windows Vista en al mijn programma's op staan.

Verwijderd

Topicstarter
De recovery partitie staat er nog op, dus dat is geen probleem.

Ik heb net op een zelfde systeem een recovery DVD geprobeerd te maken, maar no matter what, de schijf is altijd te klein.

Volledig gewist, het maakt niet uit.

Beetje lastig dit eRecovery concept.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:11:
De recovery partitie staat er nog op, dus dat is geen probleem.

Ik heb net op een zelfde systeem een recovery DVD geprobeerd te maken, maar no matter what, de schijf is altijd te klein.

Volledig gewist, het maakt niet uit.

Beetje lastig dit eRecovery concept.
Welke stappen heb je precies gedaan met eRecovery?

Ik heb eRecovery er trouwens vanaf gehaald. Reden: backuppen duurt idioot lang (ca. 80 minuten). Verder hoef ik al die meuk van Acer niet. Via de bios instellling (opstarten vanaf DVD) kan ik wel mbv de oorspronkelijke image van mijn Acer laptop de fabrieksinstellingen weer terughalen. Het gekke is dat dat niet lukt vanaf de harde schijf. Zou wel moeten werken maar er gebeurt gewoon niks. Vanaf de DVD (waar ik dus meteen bij thuiskomst een recovery DVD heb aangemaakt mbv eRecovery) lukt dat wel.

Reguliere backups/images maak ik dus met Norton Ghost 12. Betrouwbaar en snel. Backuppen van de C:-partitie (Windows plus alle progs = 10 GB) doet-ie in 6 minuten. Recovery ook in ca. 6 minuten.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Veriton, hier kun je sowieso niet met crtl + F10 booten, dus is lastig.

Ik heb een zelfde type systeem erbij gepakt en hier de eRecovery gestart, omdat deze maar bleef intializen ben ik in de eRecovery map van Acer zelf gaan kijken op de C:\

Na hier eRecoveryGUI gevonden te hebben kon ik de boel wel starten, maar het maken van een DVD voor standaard instellingen geeft steeds aan dat mijn DVD te weinig ruimte heeft (DVD+RW 4,7 GB) wat opzich vreemd is.

Je kunt daar ook de popup starten welke je de eerste keer krijgt, alleen kom je hier mee in de eRecoveryGUI uit, dus hetzelfde verhaal.

Ik ga Acer maar eens bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Acer gebeld, wanneer je dit binnen afzienbare tijd doet, liefst een dag of wat na aanschaf, kun je de CD's gratis opgestuurd krijgen.

Toch redelijke service van Acer lijkt me zo.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 15:54:
Acer gebeld, wanneer je dit binnen afzienbare tijd doet, liefst een dag of wat na aanschaf, kun je de CD's gratis opgestuurd krijgen.

Toch redelijke service van Acer lijkt me zo.
Fijn is dat, ze zeiden tegen mij dat ik er 60 euro voor moest betalen op de recovery dvd's te krijgen.

Ik had vervolgens het hele spul bij de mediamarkt gezet als zijnde retour aankoop, en toen beloofden zij me dat ze kosteloos de dvd's zouden regelen.

Tot op heden nog niks van gehoord.

@ RutgerM: Definitie - Vrienden

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 17-10-2007 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mhh, bel Acer anders zelf even.

/me heeft de laatste tijden wat last van ondefinieerbare tiepvouwen... thanks :)

Verwijderd

Topicstarter
Acer laat flink op zich wachten met de Recovery CD's welke zij op zouden sturen, ik heb ze hier over gebeld.

Ik heb op een andere 6900PRO geprobeerd met eRecovery de Recovery CD's te branden, ook een DVD maar beide geven aan dat er te weinig ruimte is op de CD of DVD, conclusie, software werkt dus niet naar behoren.

Zijn er proven methodes om de image op een andere manier terug te zetten ??

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:27:
Acer laat flink op zich wachten met de Recovery CD's welke zij op zouden sturen, ik heb ze hier over gebeld.

Ik heb op een andere 6900PRO geprobeerd met eRecovery de Recovery CD's te branden, ook een DVD maar beide geven aan dat er te weinig ruimte is op de CD of DVD, conclusie, software werkt dus niet naar behoren.

Zijn er proven methodes om de image op een andere manier terug te zetten ??
Ik heb de DVD's ook nog niet binnen dus kan je nu nog niet helpen.

PS jij laat ook lang op je wachten ;) die tikfouten zijn er nog niet uit :P

Verwijderd

Topicstarter
Fairy schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:56:
[...]

Ik heb de DVD's ook nog niet binnen dus kan je nu nog niet helpen.

PS jij laat ook lang op je wachten ;) die tikfouten zijn er nog niet uit :P
Jij zit dus met hetzelfde probleem, ik had iets gelezen over dat GHOST verhaal met de standaard images die op de HD staan, deze heb ik wel voor je.. dus als jij daar een proven way voor hebt kunnen we wellicht wat doen ?

Tja, die tiepvouw... wist mijn wachtwoord niet meer uit mijn hoofd... krijg je als je altijd ingelogd staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wel even leuk om te updaten, nou leuk is anders, maar dit wil je niet begrijpen.

Na verschillende telefoontjes naar Acer ala 0,10 euro per minuut kwamen ze er achter dat ze mij steeds dezelfde vragen aan het stellen waren en steeds om een RMA fomulier vroegen wat ze allang hadden.

- De ene keer hadden ze het formulier niet.
- De andere keer waren ze opgestuurd.
- De volgende keer wisten ze niet welke taal het moest zijn.
- De keer daarop hoorde ik weer dat alles naar de supervisor doorgestuurd zou worden.
- De keer daarop konden ze me niet doorverbinden.

- De keer daarop via de technische dienst bleek dat de DVD-recovery-brander-man niet aanwezig was.. even later op mijn voicemail een bericht dat ze me een UPS label hadden gestuurd per mail en de hele machine om wilden ruilen.

Twee dagen later krijg ik van Acer een SMS dat de reparatie in behandeling is genomen.

Als ik dit hele traject nu iedere keer voor een herinstallatie moet gaan doen kies ik volgende keer wel een ander merk...

Recovery software blijkt goed te werken op de laptops

Verwijderd

Topicstarter
Machine is terug sinds vandaag en staat een recovery DVD te branden.

Fijn 5 weken later :)

At least brandt hij hem nu tenminste :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2007 14:52 ]

Pagina: 1