Toon posts:

Hulp gevraagd, speedtouch510i met wrt54g

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik probeer draadloos internet te creëren bij een maat van me. Hij zij dat hij al een modem had, maar hij heeft een speedtouch 510i wat dus een modem en router in 1 is.. Na een beetje googelen en hier zoeken kwam ik er erachter dat de router funcitie van de speedtouch uit te zetten is doormiddel van dhcp spoofing. Ik heb een tooltje gedownload van de speedtouch site waarmee ik de fuctie van de modem kon veranderen in dhcp spoofing.

Ipv een private ip zoals uit de range 10.0.0 krijg ik nu keurig een een public ip adres toegewezen van het modem, namelijk een ip uit de 81.207 range. Echter ik krijg nog wel een dns, dhcp en default gateway uit de 195 private range..

Ik ben een beetje ten einde raad, ik krijg de wrtg router niet aan de gang door middel van dhcp of static methodes. Ik snap ook niet waarom ik wel een public ip adres krijg en private ip's voor de gateway dns en dhcp server? Hebben jullie misschien nog tips of suggesties waar ik naar kan kijken?

Voor de duidelijkheid, het betreft de volgende apparatuur:

Modem: Speedtouch 510i
Router: wrt54gl v1.1
Internet: adsl, kpn.
De tool die ik gebruikt heb om de functie van de modem aan te passen: http://www.speedtouch.nl/downloads/510R4x_config_nl_v1.exe

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

195 rang is niet een private range.. 192 wel.
De vraag is dus, krijg je een 195 adres (niets aan de hand.. tiscali zit heeft z'n dns op 195.x.x.x draaien) of een 192 adres... is het een 195.. dan zou het moeten werken, en moet je nog even doorpuzzelen. is het echt een 192 adres, dan zit er wat mis.

Maar om misschien wat nuttigere info te posten:
De makkelijkste manier om draadloos internet via de wrt toe te voegen aan een bedraad netwerk is het router gedeelte van de router te omzeilen.
je stelt dus het modem weer in zoals eerst, en controleert of het weer werkt.

Dan hang je de wrt aan de pc, logt in op het webmanagement.
In de router schakel je dhcp uit, en je geeft de router een ip in de 10.0.0.x range (bijvoorbeeld 10.0.0.250)

Je hangt de wrt dmv utp met de lanpoort aan de lanpoort (de wan poort gebruik je dan dus niet).
Je hangt de bedraade pc's aan de wrt en gaan maar.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 16-10-2007 23:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey job thx voor je reply :)

Ter verduidelijking, ik krijg de volgende ip's:

ip: 82.207 range
default gateway: 195.190
dhcp: het ip van de speedtouch router (10.0.0.138) terwijl ik een public ip adres krijg, wat niet uitgedeeld word door de dhcp van de speedtouch router?
dns: 195.121 range

Anyway de linksys router wil het niet pakken, via dhcp of static niet.

Maar als ik het goed begrijp stel je het volgende voor:

De speedtouch router weer herstellen (dus modem en router functie). De dhcp van de wrt uitschakelen, en deze een statisch ip adres geven. Vervolgens de wrt verbinden met de speedtouch, via een lan poort van de wrt(niet de WAN poort). Dit zal mis wel werken voor bedrade pc's maar hoe gaat dit met wireless? Als ik wireless configureer op de wrt zal deze toch ook de dhcp van de wrt moeten gebruiken?

• programfile
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je moet gewoon de speedtouch weer als vanouds instellen.
Daarna schakel je de DHCP van de wrt54g uit.
Als je dan de speedtouch op de wrt54g aansluit ( NIET op WLAN poort ) maar op de switch, dan krijgt de pc die op de wrt54g aangesloten is, keurig een ip van de speedtouch. Zowel bedraad als draadloos

shit ik lees weer niet goed de oplossing staat er al sorry

[ Voor 9% gewijzigd door programfile op 17-10-2007 21:15 ]

• Gameboy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-03 15:08
Je hoeft niet perse de DHCP van je linksys te gebruiken! Ik weet niet waar dat misverstand vandaan komt, maar dat is niet het geval...

Apparaten die via DHCP om een IP adres vragen, maken nl. geen enkel onderscheid naar de server die antwoord geeft...ook al staat die aan de andere kant van de wereld (zal niet gebeuren, maar het principe blijft).

Dat je Linksys geen DHCP requests kan beantwoorden, maakt niets uit. Zolang er uberhaupt een werkende DHCP server op je netwerk zit komt alles goed. En aangezien de Linksys in het bovenstaande verhaal letterlijk uitsluitend functioneert als een LAN switch met ingebouwd Wireless Access Point, worden ALLE verzoeken voor IP en DNS via DHCP afgehandeld door het Speedtouch modem, en alle machines (wireless of gedraad maakt niets uit), krijgen dus netjes een IP adres uit de range zoals door het modem is bepaald.

Het is zelfs mogelijk om het interne IP adres van de linksys op een geheel andere range in te stellen als die van de modem. Ook al laat je de default 192.168.0.1 erin zitten, boeit geheel niets.

Het enige wat je dan niet meer lukt, is in te loggen op de managementinterface in je linksys, omdat je PC's in de range 10.0.0.x zitten...maar voor het functioneren van DHCP en wireless maakt het niets uit.

Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:29:
Vervolgens de wrt verbinden met de speedtouch, via een lan poort van de wrt(niet de WAN poort). Dit zal mis wel werken voor bedrade pc's maar hoe gaat dit met wireless? Als ik wireless configureer op de wrt zal deze toch ook de dhcp van de wrt moeten gebruiken?
Ja dat gaat prima werken. Wat je doet is het dhcp en router gedeelte omzeilen (door dhcp uit te zetten en alleen de lanpoorten te gebruiken).
De lanpoorten en het draadloze gedeelte zal dan gewoon werken als een switch.
De draadloze pc's krijgen dan gewoon een ip van de speedtouch :).

edit: wat hij hierboven dus ook zegt :).

[ Voor 3% gewijzigd door job op 17-10-2007 23:12 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:26
Installeer de 510 opnieuw met de wizard en kies voor DHCP Spoofing, zo wordt ie alleen modem en de Linksys wordt je router.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 02:07
Je kan ook gewoon de 510 een DHCP adres aan de WAN van je router laten geven en de router DHCP adressen aan je pc laten geven, ze geven beide andere ranges dus is verder geen probleem, heeft bij mij paar jaar probleemloos gewerkt, hoef je verder niks voor in te stellen. Als je dan in de 510 je routeradres als DMZ instelt kan je verder alles in de router instellen wat port-forwarding betreft.

[ Voor 18% gewijzigd door The_MAN op 18-10-2007 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okeej thx voor jullie hulp :) ben al lte lang bezig geweest proberen dhcp spoofing werkend te krijgen. Zal alles weer herstellen en de linksys maar gewoon als accespoint gebruiken dan.
Pagina: 1