KVM Switch

Pagina: 1
Acties:

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 14:08
Hoi,
Ik heb nu al een hele tijd mijn desktop via een KVM switch aan mijn pc hangen, Eigenlijk gebruik ik de kvm maar voor 1 pc, soms een reparatie-pc ernaast.
Maar nu is er een laptop bijgekomen, samen met een dockingstation. Deze hebben beide alleen een usb aansluiting, en mijn KVM niet. Na wat zoeken ben ik op een paar "USB to 2 PS/2" convertors tegen gekomen, onder andere deze:
http://www.sitecom.com/pr...productid=29&subgroupid=2

Is iemand ooit tegen hetzelfde probleem aangelopen, en denken jullie dat dit gaat werken?
En als 2de ( meer bijzaak): wie weet een optische muis die lekker met KVM switches werkt.

• NS_5
  • Laatst online: 18-12-2024
Jahoor van een PS/2 aansluiting usb maken kan prima!
Heb ik zelf ook een tijdje gebruikt. Het ding word meteen herkend door je computer.. het enigste probleem wat ik tegen kwam is dat ik niet op 'del' kan drukken tijdens het opstarten om in de bios te komen. Dan gebeurt er namelijk niets.
Maar heet het dan niet PS/2 to USB? Je hebt wel de goeie hoor als ik het plaatje en de beschrijving zie maar de naam is andersom :?

• StapelPanda
  • Laatst online: 04-01 14:08
NS_5 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:28:
Jahoor van een PS/2 aansluiting usb maken kan prima!
Heb ik zelf ook een tijdje gebruikt. Het ding word meteen herkend door je computer.. het enigste probleem wat ik tegen kwam is dat ik niet op 'del' kan drukken tijdens het opstarten om in de bios te komen. Dan gebeurt er namelijk niets.
Maar heet het dan niet PS/2 to USB? Je hebt wel de goeie hoor als ik het plaatje en de beschrijving zie maar de naam is andersom :?
Hmm, misschien kan ik het beter zo uitleggen:
Laptop:
alleen usb
Computer:
usb en ps/2
SwitchView KVM:
ps/2

nu wil ik mijn laptop ook graag aan mijn kvm hangen, alleen mijn laptop heeft geen ps/2. Gaat mijn KVM switch zo'n convertor accepteren.

ik zit zelf nog wel te twijfelen, de switch zal vrolijk zeggen: hoi ik ben een ...... toetsenbord en een ....... muis.Ik denk dus dat het wel gaat werken, maar ik wil dan meteen meerdere sets gaan halen en als het niet werkt kan ik het niet meer terugruilen.

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Die standaard verloopstukjes die ze bij een muis en toetsenbord leveren die van usb naar ps2 gaan kan je gewoon in de ps2 poort van de KVM switch duwen, werkt perfect hier.