Toon posts:

[w2k3] Root-Child Domain, aanloggen beide domains werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Situatie:
2 servers, allebei w2k3, domain functional level ook w2k3. 1e server is als root domain ingericht. 2e server is child domain.
Ik wil realiseren dat ik al mijn users op het root domain aanmaak en dat ze vervolgens op het child domain kunnen inloggen.
Ik heb al de hele avond lopen zoeken wat het probleem zou kunnenzijn, want het werkt niet goed.
Aanmelden op het root domain werkt perfect. Zo gauw als ik in het drop down menu van het inlogscherm van mijn XP clients het child domain selecteer, krijg ik de melding, dat ik niet ingelogd kan worden, omdat mijn gebruikersnaam niet gevonden kan worden.
Naar mijn idee zou dit gewoon moeten werken, omdat er tussen beide domains een trust ligt. Het werkt dus echter niet.

Wat werkt wel?
Inloggen op het root domain
Pingen van en naar beide domains.
Nslookup van en naar beide domains.

Heeft iemand nog opties voor mij?

Bedankt!

Verwijderd

http://www.microsoft.com/.../stepbystep/addomcon.mspx

zie daar, vooral het stukje replication partner zal van belang zijn.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je snapt het concept van root- en child domains niet.
De accounts staan - in jouw geval - in het root domain;
je moet dus altijd aanloggen als root-domain\user
In het child domain, kun je dan resources toewijzen aan users uit het root domain

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:22:
Je snapt het concept van root- en child domains niet.
De accounts staan - in jouw geval - in het root domain;
je moet dus altijd aanloggen als root-domain\user
In het child domain, kun je dan resources toewijzen aan users uit het root domain
het moet toch ook mogelijk zijn om alle users in het root domain te hebben staan, die vervolgens in het child domain wel kunnen inloggen?dat was namelijk mijn bedoeling. De resources beschikbaar stellen dat lukt me wel, alleen het inloggen niet

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:45:
[...]het moet toch ook mogelijk zijn om alle users in het root domain te hebben staan, die vervolgens in het child domain wel kunnen inloggen?...
Nee. Ze kunnen wel inloggen op PC's die member zijn van het child domain, maar daarvoor moeten ze de account uit het root domain gebruiken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==