Opensource club management software

Pagina: 1
Acties:
  • 1.706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:48
Ik ben op zoek naar een opensource Php Mysql oplossing voor clubmanagement oid. Hiermee bedoel ik: leden, adressen en niet onbelangrijk: of ze de contributie betaald hebben. Ik heb freshmeat en sourceforge al helemaal nageplozen, maar ik vind alleen church management software oplossingen. Ik kan mij echter niet voorstellen dat hier niets voor is, aangezien elke willekeurige sportvereniging dit nodig heeft.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:13

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ook even Sourceforge afgezocht (gymnastic club member management) en kwam uit op:
Club member administration
A Club member administration tool written in PHP using a MySQL database. Clubdata is highly configurable, supports different membership types, a lot of membership features, mass e-mails, Excel-export, PDF-export and sophisticated authentication.
Demo: Clubdata

Op het eerste gezicht lijkt het me wat je zoekt. Ik heb alleen niet alle features uitgebreid bekeken.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook wel es naar zitten zoeken, maar echt iets goeds in de opensource-hoek ben ik niet tegengekomen. Je komt dan al snel uit op een algemeen CMS-pakket (joomla, xoops) waar je met extensions dergelijke functionaliteit toevoegt. Dat vind ik toch niet echt betrouwbaar genoeg (qua updates/support e.d.). Punt is nl. dat als je zoiets wilt doen (ledenadministratie hierin opnemen) dat het ook echt goed moet zijn en dat iedere vrijwilliger in de vereniging eigenlijk zn taken/processen moet aanpassen aan het nieuwe systeem. En dan zit je er ook nog mee dat dergelijke pakketten tegenwoordig geloof ik 'belastingdienst-proof' oid. moeten zijn (zoals Exact), waar ook rekening mee moet worden gehouden...
Maw. komt meer bij kijken dan alleen even een tooltje installeren. Commercieel is er overigens wel het een en ander beschikbaar speciaal voor clubs/verenigingen, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

[edit] Vind het tooltje dat hierboven genoemd is er overigens best aardig uitzien. Alleen jammer dat het geen koppeling heeft met een website/cms, maar dat zou je zelf kunnen hacken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 16-10-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Palomar schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:31:
[edit] Vind het tooltje dat hierboven genoemd is er overigens best aardig uitzien. Alleen jammer dat het geen koppeling heeft met een website/cms, maar dat zou je zelf kunnen hacken ;)
Maak er dan een mooie plugin van, zodat de volgende het niet hoeft te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Dat clubdata is exact wat ik bedoel, maar dan iets wat beter en duidelijker werkt. En wat misschien niet 5 jaar oud is :). Wat voor betaalde alternatieven zijn er? Ik vind wel veel VB applicaties, maar ik wil juist iets webbased. Website is verder geen issue, het gaat puur om de administratie.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Pak versie 1.2 (die nog geen 2 jaar oud is) of ga verder op versie 2, waarvan de basis al ingecheckt is in CVS.

De 5 jaar die jij aanhaalt is de start datum binnen sourceforge van het project. Van Windows zeg je toch ook niet dat je ander project wil omdat het al 23 jaar oud is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Ik draai geen Windows :) Maar ik zal de trunk eens bekijken. Maar ik neem aan dat de Demo ook versie 1.2 is. Ik vind de layout rommelig en outdated: je kan niet snel vinden wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Ik ook niet ;) Maar de reden dat je iets niet wilt gebruiken omdat het zo lang geleden begonnen is, vond ik een beetje onzinnig. Om het compleet te maken, je draait geen Linux omdat het al 17 jaar oud is en geen Mac omdat het al 28 jaar oud is. :) Unix: jaren 70, BSD: '74. Moet ik nog even door gaan? ;)

En als het rommelig eruit zien, zal je de HTML code even moeten updaten, dat zegt niks over de PHP code.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick_S op 17-10-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:51
BCC schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:49:
Dat clubdata is exact wat ik bedoel, maar dan iets wat beter en duidelijker werkt. En wat misschien niet 5 jaar oud is :). Wat voor betaalde alternatieven zijn er? Ik vind wel veel VB applicaties, maar ik wil juist iets webbased. Website is verder geen issue, het gaat puur om de administratie.
Ik heb me de laatste tijd beziggehouden met het ontwikkelen van een website voor een hockeyvereniging en integratie met een dergelijk systeem. Tijdens onderzoek kwam ik deze link tegen. Hier vind je (onderaan) alle door de KNHB goedgekeurde ledenadministratiesystemen. Sommigen (sportlink weet ik het zeker van) bieden deze diensten ook voor andere sporten. Voorzover ik weet zijn de meeste systemen (hosted) webbased oplossingen.

NB: Dit zijn dus betaalde systemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
Nick_S schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:15:
[...]
Ik ook niet ;) Maar de reden dat je iets niet wilt gebruiken omdat het zo lang geleden begonnen is, vond ik een beetje onzinnig. Om het compleet te maken, je draait geen Linux omdat het al 17 jaar oud is en geen Mac omdat het al 28 jaar oud is. :) Unix: jaren 70, BSD: '74. Moet ik nog even door gaan? ;)
En als het rommelig eruit zien, zal je de HTML code even moeten updaten, dat zegt niks over de PHP code.
Ik dacht dat de laatste update in 2002 gedaan was, maar ik had blijkbaar verkeerd gekeken. Het gaan mij niet om de startdatum maar over het feit of er nog actief aan ontwikkeld wordt. Bij Linux en OSX weet ik dat dat wel goed zit :) Qua stijl: ik merk heel vaak dat als de layout van een opensource project een zooitje is, de sourcecode dat ook is. Waardoor dat komt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
Dit past meer bij NOS dan bij SG. SG->NOS dus :)
Pagina: 1