Op een rare manier is uit een lijst van facturen, één factuur verwijderd. Dat was niet de bedoeling. Ik wil deze factuur er nu weer opnieuw inzetten met behoud van het factuurnummer. Dit is om diverse redenen van wezenlijk belang.
Het factuurnummer is echter een veld met primary key met auto inc eigenschap (automatische nummering). De tabel waar deze kolom deel van uitmaakt heeft relaties met andere tabellen.
Ik weet echter niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Er staat mij iets bij van een trigger of een specifiek set commando, maar ik kan er niet meer op komen en kan het ook niet meer vinden. Het gaat dus om een eenmalige actie, dus
Het factuurnummer is echter een veld met primary key met auto inc eigenschap (automatische nummering). De tabel waar deze kolom deel van uitmaakt heeft relaties met andere tabellen.
Ik weet echter niet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Er staat mij iets bij van een trigger of een specifiek set commando, maar ik kan er niet meer op komen en kan het ook niet meer vinden. Het gaat dus om een eenmalige actie, dus
- teller verlagen naar gewenste nummer
- waarde invoegen
- teller weer verhogen naar oorspronkelijke auto inc nummer.
- Tijdelijke tabellen
- Relaties verwijderd, auto inc verwijderd... (daarna loopt het vast, want auto inc is niet meer terug te zetten)
- Etc.