Hdd zeer traag bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-02 11:38
Hallo,

Wellicht een beetje een rare topic titel maar het is dus als volgt

Een vriend van mij bracht gister een pc bij mij ( amd 2400 + ) omdat hij niet meer deed. Vervolgens heb ik er naar gekeken en de videokaart had het begeven en de hdd was kapot. Hij heeft mij een nieuwe hdd gebracht en die heb ik vervolgens aangesloten.

Heb de schijf geformateertd en windows er opnieuw opgezet. Bij het opstarten duurt het dedecteren in de bios heel traag en het opstarten van windows zelf is ook te traag. Ik heb het gemeten en het duurt ongeveer 2,38 minuten. Iemand een idee waar het aan kan liggen en nog mooier een oplossing.

Heb hem trouwens aangesloten op secondaire master maakt het wat uit als ik hem op primaire master doe, iemand gaf mij de tip om bios settings naar default te doen maar zelf zie ik het nut daar niet zo van in. Iemand die denkt dat het wel zou helpen.

alvast bedankt iedereen.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Je mag wel zoeken hoor ;) Dan had je onder andere gevonden dat je DMA moest aanzetten/PIO moest uitzetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• rxr1991
Oké dat wist ik dus niet.

Heb even gekeken en hij staat nu op dma indien beschikbaar. Dus of het is niet beschikbaar of doe ik iets anders fout. Trouwens hij geeft mode 5 aan maakt dat nog iets uit

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:20
Zoals ik in je andere topic al schreef:

Ik heb dit probleem ook gehad en heb hier op tweakers een link gevonden naar een website, waarop een scriptje stond hiervoor. Dit heeft bij mij gewerkt, welke site het was weet ik niet, maar het scriptje heb ik nog op die pc staan. In ieder geval had ik die link van tweakers af, even zoeken dus...

Ben in een hulpzame bui, hierbij:
http://winhlp.com/node/10

Verwijderd

Kun je eens een screenshot posten van een volledig afgemaakte HDTune benchmark-run?

• rxr1991
Allemaal bedankt,

Het lag gewoon aan de hdd ik heb er een nieuwe in gezet en hij functioneert weer goed.

[ Voor 125% gewijzigd door rxr1991 op 17-10-2007 17:52 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Wat zegt het 'Health' of 'SMART' tab in HDTune over je disk?
Indien niet 'Healthy' direct backup maken! Daarna schijf RMA'en.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Pagina: 1