Systeem specifiek geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Dragon
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09-2025
Hoi allemaal,
ik ben mij een beetje aan het verdiepen de wondere wereld van hardware, en voornamelijk in het gedeelte van (RAM-)geheugen op dit moment. Nu heb ik de PMG FAQ en de RAM FAQ eens doorgenomen en wat zitten rondneuzen, maar ik blijf met de volgende vraag zitten:

Er blijkt iets te bestaan zoals Systeem Specifiek Geheugen (SSG). Dat zou Geheugen zijn dat speciaal voor een bepaald model van pc ontwikkeld zijn en betere prestaties zou moeten kunnen neerzetten.
(Volgens Kingston: The design is fine-tuned to match the timing of the system, to reduce noise and heat, and allow for the most efficient communication between the memory and the CPU.)
Nu heb ik eens de prijs van een "gewoon" en een SSG opgezocht en dat verschil bleek toch wel aanzienlijk. (Bv. € 30 voor de gewoon en € 45 voor de SSG) Maar de vraag is nu de prestatie-winst even aanzienlijk?

Groetjes.

Shadow_Dragon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Systeem specifiek geheugen is niet meer dan marketing praat. Als het geheugen voldoet aan de eisen die het systeem stelt is dat net zo goed als spul met wat extra marketingtermen.