lees es het topic door... dan lees je dat ik ADC korting had icm met back2school actie EN een printer van 90 euroRamO schreef op zondag 05 april 2009 @ 12:48:
Is het mogelijk om in Amerika (in de periode juli/aug) een ADC aan te vragen en een Macbook Pro te bestellen icm de Back to School actie?
Ik ga namelijk deze zomer naar Amerika, en zit te twijfelen of het op deze manier kan. (ik ben student overigens)
Verwijderd
Ik heb net even een beetje het topic doorgelezen want ik wil zelf ook een macbook pro kopen.
Ik heb nog een aantal vragen die ik niet beantwoord zie nog:
- stel ik vraag nu de ADC aan, hij wordt geactiveerd en dat is geregeld... dan krijg ik een welkomstpakket. Ik heb dus begrepen dat in het welkomstpakket GEEN versie van Leopard meer zit. Op zich vind ik dat niet erg want ik wil Snow Leopard wanneer die uit is (ivm support etc). Krijg je die dan ook gratis opgestuurd als hij dit jaar nog uitkomt? Zo niet, raden jullie me aan om te wachten?
- Wat wordt bedoeld met een course schedule? Lesrooster of...?
- Als je het hardwarepakket aanvraagt, kan de korting van Surfspot erbij op worden geteld of komt die dan te vervallen? (ik weet het, ik ben gierig
)
- Werkt het emailen naar eurodev nou wel of niet om het lidmaatschap te activeren? Ik lees gemengde berichten.
Ik heb nog een aantal vragen die ik niet beantwoord zie nog:
- stel ik vraag nu de ADC aan, hij wordt geactiveerd en dat is geregeld... dan krijg ik een welkomstpakket. Ik heb dus begrepen dat in het welkomstpakket GEEN versie van Leopard meer zit. Op zich vind ik dat niet erg want ik wil Snow Leopard wanneer die uit is (ivm support etc). Krijg je die dan ook gratis opgestuurd als hij dit jaar nog uitkomt? Zo niet, raden jullie me aan om te wachten?
- Als je het hardwarepakket aanvraagt, kan de korting van Surfspot erbij op worden geteld of komt die dan te vervallen? (ik weet het, ik ben gierig
- Werkt het emailen naar eurodev nou wel of niet om het lidmaatschap te activeren? Ik lees gemengde berichten.
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:38:
BloodDragon schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 19:28:
denk niet dat iemand je dit kan vertellen, aangezien Apple het ook niet kan/wilt aangeven.
Lesrooster inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:38:
Nee, ADC korting gaat niet samen met andere acties of korting, misschien back to school, dat weet ik niet zeker.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:38:
- Als je het hardwarepakket aanvraagt, kan de korting van Surfspot erbij op worden geteld of komt die dan te vervallen? (ik weet het, ik ben gierig)
Bij mij zeiden ze dat dit niet meer mogelijk is, het moet via de fax. Maar je kan het altijd proberen natuurlijk.Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 14:38:
Ik heb het topic ook doorgelezen, maar ik heb nergens iets gelezen over ADC met back to school IN Amerika. Want dat je het in NL kan doen weet ik ook uit mijn eigen omgeving, alleen daar wist niemand of het ook in amerika kon aangezien ik daar niet studeer...randje schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:38:
[...]
lees es het topic door... dan lees je dat ik ADC korting had icm met back2school actie EN een printer van 90 euro
Ik zou het ook op naam van iemand die daar studeert het kunnen doen, maar ik weet niet in hoeverre dit praktisch is.
[ Voor 10% gewijzigd door RamO op 17-05-2009 23:02 ]
Floccinoccinihilipilification
Ik heb gisteren een ADC student memberschip gekocht, maar omdat ik las dat OSX niet meer erbij werd geleverd ben ik Apple gaan bellen om het te annuleren. Maar in een gesprek met een aardige engelse Apple mevrouw heb ik de toezegging gekregen dat ze mij het gewoon gaat toesturen omdat ik het wil hebben
Als je gaat dreigen met annulering kan het blijkbaar toch.
Dat is absurdtheunpire schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:42:
Ik heb gisteren een ADC student memberschip gekocht, maar omdat ik las dat OSX niet meer erbij werd geleverd ben ik Apple gaan bellen om het te annuleren. Maar in een gesprek met een aardige engelse Apple mevrouw heb ik de toezegging gekregen dat ze mij het gewoon gaat toesturen omdat ik het wil hebbenAls je gaat dreigen met annulering kan het blijkbaar toch.

Laat ons maar even weten of je 'm ook echt hebt ontvangen!
Ik heb net bevestiging gekregen van Apple dat alles (via de mail verstuurd) goed gekeurd is en actief is, inclusief OS X 
Dear Mr Pennings,
Thank you for contacting the Apple Developer Connection regarding your ADC Student verification information.
We are happy to confirm that your Student status has been verified and your ADC Student Membership is now active and available for your use. Your Orientation Kit and copy of Mac OS X will arrive shortly.
Nu nog maar zien of je m ook nog echt krijgt...theunpire schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 15:37:
Ik heb net bevestiging gekregen van Apple dat alles (via de mail verstuurd) goed gekeurd is en actief is, inclusief OS X![]()
[...]
Zoja, hebben wij (de genen die geen OS X ontvingen) weer een kansje
Ik hoop meer dat we nog Snow Leopard krijgen als deze uitkomt, hoewel ik het betwijfel...
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag ook een ADC Student membership. Alles ging bij mij erg vlot: zondagavond besteld, vanochtend de activatiecode. Daarna voor de zekerheid even gebeld met dat 030 nummer dat hier in topic vermeld wordt. Kreeg een Nederlands sprekende medewerker aan de lijn die mij daarna een mail stuurde met de gegevens die hij nodig had mij als student te verifiëren. Die gegevens heb ik teruggestuurd (rijbewijs, studentenkaart en lesrooster) en binnen een uur was mijn membership geverifieerd.
Nu kan ik dus mijn MBP gaan bestellen, maar weet niet of ik nou moet gaan wachten tot 8 juni.
Nu kan ik dus mijn MBP gaan bestellen, maar weet niet of ik nou moet gaan wachten tot 8 juni.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 16:59 . Reden: Spelfoutje ]
Bij deze, ik heb vanmiddag mijn dvd met OSX binnen gekregen. Wat mijn verbazing echter schetste was de bijgaande vrachtbrief, waarin staat dat deze dvd is verstuurd vanuit Apple inc, South Bend, Indiana USA. Om vervolgens via New York (JFK) naar Brussel te vliegen, dan in Eindhoven verkeert gesorteerd te worden, waar ze in Amsterdam pas achterkomen en ze hem weer terug sturen naar Eindhoven. Dit alles gebeurde in 2 dagen, toen heeft de DVD een week in Eindhoven stil gelegen, en kreeg ik 'm vandaag in de busBigJeff schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:53:
[...]
Nu nog maar zien of je m ook nog echt krijgt...
Zoja, hebben wij (de genen die geen OS X ontvingen) weer een kansje
Lekker omslachtig, maar ze hebben er een tevreden klant bij
Verwijderd
Zucht ik heb mijn ADC afgelopen zaterdag besteld, ik kreeg gelijk de 2 emails die de order bevestigen... Nu nog die derde met die code! Ik wacht al de hele tijd in spanning af (hoe sneller ik dit rond krijg hoe sneller ik een MBP kan bestellen
)... De verwachte levertijd was tussen 2 en 4 juni, het is al de 4e!
Ik ben volgens mij te ongeduldig
Maar ik bedoel... hoe moeilijk kan het zijn om een code te mailen toch? 
EDIT:
Dit had ik eerder moeten zeggen, ik heb net de code in de mail gekregen
Het eerste wat ik vanavond ga doen is de boel mailen, hopen dat dat mag!
Ik ben volgens mij te ongeduldig
EDIT:
Dit had ik eerder moeten zeggen, ik heb net de code in de mail gekregen
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 19:04 ]
Waar komt dat faxnummer in de openingspost vandaan? (+44(0)131-458-6988)
Op http://developer.apple.co.../memberships/student.html vind ik 44 (0) 131-777-2565 als nummer voor Europa, hier heb ik gisteren een kopie van m'n passpoort, VU-studentenkaart en het pasje waar "bewijs van inschrijving" op staat naartoe gefaxt. Samen met m'n adresgegevens, emailadres en ADC member nummer.
Hoe lang duurt het meestal voor er een reactie komt vanuit Apple?
Op http://developer.apple.co.../memberships/student.html vind ik 44 (0) 131-777-2565 als nummer voor Europa, hier heb ik gisteren een kopie van m'n passpoort, VU-studentenkaart en het pasje waar "bewijs van inschrijving" op staat naartoe gefaxt. Samen met m'n adresgegevens, emailadres en ADC member nummer.
Hoe lang duurt het meestal voor er een reactie komt vanuit Apple?
Verwijderd
Ik heb gisteren ook inderdaad die gegevens van me gestuurd naar eurodev@apple.com (dus paspoort, studentenkaart en lesrooster), net eventjes gebeld en die meneer heeft de boel gelijk geactiveerd! Hij sprak wel engels maar ik denk dat dat niet echt een probleem is.
Tussen nu en 10 minuten krijg ik een bevestigingsemail zegt ie.
Dus Quinny, ik zou even bellen naar: 0306593890 (apple ADC helpdesk)...
EDIT:
Ik krij nu net een mailtje innen:
EDIT:
Dear *mijn naam*,
The Apple Developer Connection has transferred the following item(s) to you:
ADC Mailing - Student
Student Orientation Kit
ADC Student Membership
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 10:47 . Reden: update ]
Net even aan de telefoon gezeten, via de fax duurt het activeren langer. (Het zou tot dinsdag kunnen duren) Dit omdat de faxen ergens anders binnen komen, daar moet eerst uitgezocht worden waar de fax naartoe moet...Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:45:
Ik heb gisteren ook inderdaad die gegevens van me gestuurd naar eurodev@apple.com (dus paspoort, studentenkaart en lesrooster), net eventjes gebeld en die meneer heeft de boel gelijk geactiveerd! Hij sprak wel engels maar ik denk dat dat niet echt een probleem is.
EDIT:
[...]
Ik krijg een mail van de persoon die ik aan de telefoon had en mag m'n gegevens direct naar hem toe sturen, dan activeerd hij mijn lidmaatschap vanochtend nog.
Verwijderd
Netjes!
Ik heb net mijn MBP besteld, wat ze me overigens aanraadden was: als je het Applecare pakket op je Mac bestelt, bestel hem dan als student (met surfspot ofzo), dan scheelt dat je geld. ADC geeft geen korting op het Applecare maar Surfspot wel (18 procent korting ofzo)
Ik heb net mijn MBP besteld, wat ze me overigens aanraadden was: als je het Applecare pakket op je Mac bestelt, bestel hem dan als student (met surfspot ofzo), dan scheelt dat je geld. ADC geeft geen korting op het Applecare maar Surfspot wel (18 procent korting ofzo)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2009 13:25 ]
Applecare bestel ik waarschijnlijk via eBay, scheelt een berg geld...Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:35:
Netjes!
Ik heb net mijn MBP besteld, wat ze me overigens aanraadden was: als je het Applecare pakket op je Mac bestelt, bestel hem dan als student (met surfspot ofzo), dan scheelt dat je geld. ADC geeft geen korting op het Applecare maar Surfspot wel
Krijg net de mail binnen dat m'n 'assets' aangepast zijn, ik kan ook mijn bestelling plaatsen!
<edit>
Mac besteld! Helaas geld de Back to School actie met een gratis iPod niet als je via ADC besteld. Maar toch lekkere korting!
[ Voor 11% gewijzigd door Quinny op 05-06-2009 13:47 . Reden: Extra tekst.. ]
Verwijderd
Die vrouw zou mij een mail sturen met betalingsinfo maar die heb ik nog niet geehad, jij wel al?
Nee, ook nog niet. Ze zei wel dat het heel erg druk was op hun systemen en dat het even kon duren. (ze zei een half uurtje ,maar het is ondertussen al langer...)Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:40:
Die vrouw zou mij een mail sturen met betalingsinfo maar die heb ik nog niet geehad, jij wel al?
Ik kijk het nog even aan...
<edit>
Ik zie wel dat m'n ADC hardware discount van de Assets naar de Used Assets is gegaan.
<edit2>
Kreeg m'n orderbevestiging net binnen, ~16:05. Bestelling heb ik rond 13:30 gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Quinny op 05-06-2009 16:11 . Reden: Extra tekst... ]
Verwijderd
Ik heb hem net ook gekregen om 16:06, ik ben echt ongeduldig!!! Ik wacht nu in spanning af op de macbook pro
Blijf het flauw vinden dat toen ik het via de mail wilde versturen dat zelfs na meerdere malen bellen er werd gezegd dat het alleen via de fax mogelijk was en nu zie ik allerlei mensen het alsnog via de mail voor elkaar krijgen, lekker geregeld daar dan...
Ik denk dat het er net aan ligt wie je aan de telefoon krijgt...BloodDragon schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 18:48:
Blijf het flauw vinden dat toen ik het via de mail wilde versturen dat zelfs na meerdere malen bellen er werd gezegd dat het alleen via de fax mogelijk was en nu zie ik allerlei mensen het alsnog via de mail voor elkaar krijgen, lekker geregeld daar dan...
Verwijderd
Ik heb trouwens van de week ook een pakketje van ADC gehad, met alleen een XL apple T-shirt er in. Kan ik dus niet zo veel mee. Ook bij mij stond op de verpakking dat er software in zou moeten zitten, net als in de begeleidende brief: here is your monthly developer dvd. Heb dus gelijk even een mailtje naar de mensen van ADC gestuurd om te vragen hoe dit zit en of die dvd nagestuurd kan worden.
Verwijderd
Ik vind dat wel slecht dat ze het niet aanpassen en er dus een incompleet pakket van maken. De developer cd/dvd kan je gewoon downloaden van de adc mailing... Deze bevatten geen osx overigens
Ben bang dat je ze beter kunt bellen, ik heb al een aantal keer een mail gestuurd, maar geen enkele reactieVerwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:56:
Heb dus gelijk even een mailtje naar de mensen van ADC gestuurd om te vragen hoe dit zit en of die dvd nagestuurd kan worden.
Verwijderd
Een heel kleine vraag tussendoor ...
Ik heb gisteren mijn ADC Student membership aangevraagd en heb mijn code al gekregen.
Maar ik zit nu met een klein "probleem" ivm het doorsturen van een lessenrooster. (wat veel mensen ook hebben doorgestuurd) Dit komt omdat ik juist in mijn laatste periode van mijn opleiding zit en 3 maanden stage heb gedaan in het Buitenland en dus geen lessenrooster voor deze periode heb.
Iemand hier al ervaring mee?
Ik heb gisteren mijn ADC Student membership aangevraagd en heb mijn code al gekregen.
Maar ik zit nu met een klein "probleem" ivm het doorsturen van een lessenrooster. (wat veel mensen ook hebben doorgestuurd) Dit komt omdat ik juist in mijn laatste periode van mijn opleiding zit en 3 maanden stage heb gedaan in het Buitenland en dus geen lessenrooster voor deze periode heb.
Verwijderd
Nee maar je kan het beste even bellen, misschien is er iets anders (zoals een praktijkovereenkomst) die je kan gebruikenVerwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:40:
Mac OS X Snow Leopard requires an Intel-based Mac and is expected to ship sometime in September. Leopard owners will be able to upgrade for $29, while a family pack will only cost $49. A developer preview will be available today.
(bron: http://www.macnn.com/arti.../snow.leopard.introduced/)
betekent dat dat wij misschien toegang krijgen?
Edit:
Gelukkig was mijn bestelling nog niet goedgekeurd... ik zie nu dat er nieuwe macbooks pro's zijn die ALLEMAAL goedkoper zijn. Ik heb hem dus geannuleerd en ik ga morgen een terugboeking aanvragen (lol gierig maar anders had ik er levenslang spijt van gehad
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2009 21:29 ]
Als ik het goed heb, dan is het verreweg het meest interessant de nieuwe MBP 13" te kopen met de ADC Student Membership?
79 euro ADC S.M.
1149 euro MBP 13"
- 229,80 euro (20% korting)
----------------
998,20 euro
79 euro ADC S.M.
1149 euro MBP 13"
----------------
998,20 euro
[ Voor 3% gewijzigd door flipjevandejam op 09-06-2009 13:51 ]
ik heb de chaos die jullie nu aan het ondergaan zijn al een half jaartje eerder gehad en ik ben daarom ook apple student developer, maar wat ik me afvraag is of ik nu ook gratis snow leopard thuis gestuurd krijg?
ik meen mij iets te herrineren dat dit het geval zou zijn... misschien dat iemand hier er concreet antwoord op kan geven.
bedankt!
ik meen mij iets te herrineren dat dit het geval zou zijn... misschien dat iemand hier er concreet antwoord op kan geven.
bedankt!
Is het mogelijk om ADC op mijn naam etc aan te vragen in nederland, maar de macbook pro die ik wil (de 15-inch voor $1699) bestellen en laten bezorgen in de US?
Verhaal wil namelijk dat mijn oom en tante vaak voor zaken naar amerika gaan, en daar heus wel een plek hebben waar de macbook kan worden geleverd. Uiteindelijke kosten zijn dan €1060 (inclusief ADC membership) inplaats van €1279!
Verhaal wil namelijk dat mijn oom en tante vaak voor zaken naar amerika gaan, en daar heus wel een plek hebben waar de macbook kan worden geleverd. Uiteindelijke kosten zijn dan €1060 (inclusief ADC membership) inplaats van €1279!
ADC S.M. moet zijn 79 euro ipv 99flipjevandejam schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:59:
Als ik het goed heb, dan is het verreweg het meest interessant de nieuwe MBP 13" te kopen met de ADC Student Membership?
99 euro ADC S.M.
1149 euro MBP 13"
----------------
1018,20 euro
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Volgens mij gaat het niet zozeer om een lesrooster maar om een "bewijs" waar op staat van wanneer tot wanneer jij ingeschreven bent bij de onderwijsinstelling.Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 09:40:
Ik heb een kopie van het pasje van de VU waarop deze data staan erbij gedaan vrijdag (ik heb ook geen lesrooster...). Mijn Mac Pro komt als het goed is vandaag!
Nou het gaat dus wel degelijk om het lesrooster. Ik had alleen mijn studentenkaart gestuurd, waar dus op staat van wanneer tot wanneer ik ingeschreven ben, maar ze vroegen daarna toch nog letterlijk om een rooster (ook al had ik al het andere al opgestuurd), dus echt geen idee waarom ze dat nou nodig hebben.Quinny schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:08:
[...]
Volgens mij gaat het niet zozeer om een lesrooster maar om een "bewijs" waar op staat van wanneer tot wanneer jij ingeschreven bent bij de onderwijsinstelling.
Ik heb een kopie van het pasje van de VU waarop deze data staan erbij gedaan vrijdag (ik heb ook geen lesrooster...). Mijn Mac Pro komt als het goed is vandaag!
Het ADC S.M. geldt alleen in NL vermoed ik? Of zou ik hem ook in Amerika of Engeland kunnen bestellen en daar ergens laten leveren?
Dit ivm. wisselkoersen.
Dit ivm. wisselkoersen.
De 185euro korting op een ipod zalwel niet werken in combinatie met dit toch?flipjevandejam schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:59:
79 euro ADC S.M.
1149 euro MBP 13"
----------------
998,20 euro
Verwijderd
whoa snel... Ik werd vandaag gebeld dat die nieuwe MBP's uitwaren en of ik die wou in plaats van die oude. Sure, gelijk de 15" 2.8 besteldBloodDragon schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:11:
[...]
Nou het gaat dus wel degelijk om het lesrooster. Ik had alleen mijn studentenkaart gestuurd, waar dus op staat van wanneer tot wanneer ik ingeschreven ben, maar ze vroegen daarna toch nog letterlijk om een rooster (ook al had ik al het andere al opgestuurd), dus echt geen idee waarom ze dat nou nodig hebben.
Back-to-school korting geldt alleen als je met je studenten account een mac koopt (dat is surfspot bijv.)... anders niet (dat vertelden ze me)
Idd, ik heb ook gevraagd naar de iPod-actie. Deze actie geld niet in de ADC store.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 17:50:
[...]
whoa snel... Ik werd vandaag gebeld dat die nieuwe MBP's uitwaren en of ik die wou in plaats van die oude. Sure, gelijk de 15" 2.8 besteldalleen betaling moet nog ontvangen worden
Dan storten ze iets van 100 euro terug omdat hij goedkoper is geworden
Back-to-school korting geldt alleen als je met je studenten account een mac koopt (dat is surfspot bijv.)... anders niet (dat vertelden ze me)
Mijn Mac Pro is vanmiddag binnen gekomen. Wat een verademing in vergelijking tot de Mac Mini waarop ik het eerst moest doen! (deze gaat nu dienen als mediacenter)
Hmm die macbook uit amerika halen (met ADC korting) gaat niet lukken.
Iemand ervaring met ADC korting icm btw aftrek oid?(ik kan het via het bedrijf van men vader aanvragen, zij gebruiken veel iMac's op het werk)
Iemand ervaring met ADC korting icm btw aftrek oid?(ik kan het via het bedrijf van men vader aanvragen, zij gebruiken veel iMac's op het werk)
Hebben jullie de bewijzen gefaxt of gemaild ?
Beetje doorlezen van het topic kan geen kwaadrobbinonline schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:56:
Beide dus, tegen mij werd gezegd dat er gefaxt moest worden, maar andere hebben het ook voor elkaar gekregen om te emailen.
Idd doorlezenrobbinonline schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 23:56:
Ik heb mijn docs vorige week donderdag gefaxt, vrijdag heb ik naar ADC support gebeld om te vragen of m'n docs al binnen waren. Toen vroeg de persoon die ik aan de lijn kreeg of ik ze wilde mailen, omdat dat sneller zou zijn.
Topic heb ik al meerdere malen door gelezen 
Alleen de ene vermeld dat emailen niet meer werkt de andere zegt van wel.
Vandaar dat ik even concreet vraag naar jullie persoonlijke ervaring.
Alleen de ene vermeld dat emailen niet meer werkt de andere zegt van wel.
Vandaar dat ik even concreet vraag naar jullie persoonlijke ervaring.
Verwijderd
Ik zou gewoon mailen, is makkelijker (en goedkoper)... Wanneer je een follow-up nummer krijgt, die gewoon even noteren en dan kan je in principe gelijk bellen. Als je dat doet, zeg je gewoon dat je gehoord hebt van andere mensen dat deze manier kon (op tweakers evt) en of die persoon die gegevens even wil verifieren. Dan heb je het gelijk rond als het meevalt! Valt het niet mee, dan moet je alsnog faxen maar heb je het in ieder geval geprobeerd... (als je zo rond kijkt denk ik dat 90% van de laatste paar pagina's wel via de mail rondgekomen is)
Quinny, vraagje: heb jij met een bankoverschrijving betaald? Het duurt bij mij echt een tijd voordat de orderstatus van "Wordt beoordeeld" afgehaald wordt...
Quinny, vraagje: heb jij met een bankoverschrijving betaald? Het duurt bij mij echt een tijd voordat de orderstatus van "Wordt beoordeeld" afgehaald wordt...
Ja, met bankoverschrijving. Vrijdag direct na de orderbevestiging betaald, maandagmiddag mail dat ze m'n betaling hadden en de mac binnen 24 uur verzonden zou worden. Gisteren had ik 'm binnen.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:48:
Verwijderd
Veel sneller dan hiero... Bij mij staat ie al een paar dagen op "wordt beoordeeld" (ookal is gisteren de order aangepast wegens die nieuwe MBP) 
EDIT:
Nu blijken ze m'n betaling niet te hebben ontvangen...
Zojuist betalingsbewijs opgestuurd...
EDIT:
Nu blijken ze m'n betaling niet te hebben ontvangen...
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 10:09 . Reden: toevoeging ]
Ja is mogelijk, heb zelf afgelopen zomer ook op deze manier een MBP gekocht in Amerika, met ADC korting op Amerikaans adres laten bezorgen en met Nederlandse CC betaald.juulie19 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:58:
Is het mogelijk om ADC op mijn naam etc aan te vragen in nederland, maar de macbook pro die ik wil (de 15-inch voor $1699) bestellen en laten bezorgen in de US?
Ik wil nog even mijn ervaringen met het ADC Membership posten.
Op 8-6 om 21.32 mijn Membership besteld en betaald via creditcard.
Om 21.35 een Orderbevestiging per email ontvangen.
Om 21.50 een mail gekregen dat de order vewerkt zou worden.
Toen de volgende dag:
Op 9-6 om 09.05 de activatiecode gekregen om mijn mebership te activeren.
Dit gedaan en gelijk weer een mailtje terug dat het allemaal goed geactiveerd was
Volgende dag:
Op 10-6 om 11.05 de bewijsstukken (Een foto gemaakt van mn paspoort, foto gemaakt van universiteits
pasje, een een pdfje met daarin mn rooster Waarom een foto ? Omdat ik een weekje weg ben in
ons vakantie huisje en hier geen scanner heb) gemaild. Toen kreeg ik direct een standaard mailtje terug
met daarin een follow nummer.
Volgende dag:
Op 11-6 om 14.15 maar even het 030 nummer gebeld omdat ik nog geen reactie had om heb emailtje.
Ik kreeg daar een heel aardige dame aan de telefoon. Deze haalde aan de hand van mijn gegevens de foto's
op die ik gemaild had werd zonder problemen goedgekeurd. Daarna vertelde deze mevrouw dat het binnen
10 minuten geactiveerd zou worden.
Om 14.23 de eerste bevesting gekregen met dat er nog een 2e mailtje zou volgen en dan de acitivatie
compleet zou zijn.
Om 14.32 het 2e mailje gekregen dat de activatie afgerond was.
Om 14.50 het 0800 nummer gebeld om de MBP te bestellen. Ging ook zonder problemen.
De actie Back2School is idd nvt bij ADC Membership maar wel de korting op de printer.
Toen een paar minuten later een bevestiging gekregen dat mn bestelling goed was doorgekomen.
En in deze mail stond ook hoe er betaald moest worden.
Nu heb ik gelijk betaald via een overboeking. Even afwachten hoelang het duurt voordat het verwerkt word.
Dan duurt het nog 5 dagen voordat ze mn MBP gaan versturen !!
Kortom prima ervaring met de ADC ! Het aftellen is begonnen
Op 8-6 om 21.32 mijn Membership besteld en betaald via creditcard.
Om 21.35 een Orderbevestiging per email ontvangen.
Om 21.50 een mail gekregen dat de order vewerkt zou worden.
Toen de volgende dag:
Op 9-6 om 09.05 de activatiecode gekregen om mijn mebership te activeren.
Dit gedaan en gelijk weer een mailtje terug dat het allemaal goed geactiveerd was
Volgende dag:
Op 10-6 om 11.05 de bewijsstukken (Een foto gemaakt van mn paspoort, foto gemaakt van universiteits
pasje, een een pdfje met daarin mn rooster Waarom een foto ? Omdat ik een weekje weg ben in
ons vakantie huisje en hier geen scanner heb) gemaild. Toen kreeg ik direct een standaard mailtje terug
met daarin een follow nummer.
Volgende dag:
Op 11-6 om 14.15 maar even het 030 nummer gebeld omdat ik nog geen reactie had om heb emailtje.
Ik kreeg daar een heel aardige dame aan de telefoon. Deze haalde aan de hand van mijn gegevens de foto's
op die ik gemaild had werd zonder problemen goedgekeurd. Daarna vertelde deze mevrouw dat het binnen
10 minuten geactiveerd zou worden.
Om 14.23 de eerste bevesting gekregen met dat er nog een 2e mailtje zou volgen en dan de acitivatie
compleet zou zijn.
Om 14.32 het 2e mailje gekregen dat de activatie afgerond was.
Om 14.50 het 0800 nummer gebeld om de MBP te bestellen. Ging ook zonder problemen.
De actie Back2School is idd nvt bij ADC Membership maar wel de korting op de printer.
Toen een paar minuten later een bevestiging gekregen dat mn bestelling goed was doorgekomen.
En in deze mail stond ook hoe er betaald moest worden.
Nu heb ik gelijk betaald via een overboeking. Even afwachten hoelang het duurt voordat het verwerkt word.
Dan duurt het nog 5 dagen voordat ze mn MBP gaan versturen !!
Kortom prima ervaring met de ADC ! Het aftellen is begonnen
Verwijderd
Hoeveel korting wil je wel niet hebbenjuulie19 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:13:
Hmm die macbook uit amerika halen (met ADC korting) gaat niet lukken.
Maar om antwoord te geven op je vraag: ik heb er geen directe ervaring mee, maar weet wel dat het kan. Je kan bij het bestellen gewoon je pa's gegevens doorgeven, als je bijvoorbeeld zijn CC gebruikt. De factuur staat dan volledig op zijn naam, wat dus nodig is om BTW af te trekken. Er staat verder op de facturen niets over studenten of adc korting, gewoon een bedrag dat 20% lager is dan de normale prijzen. Dus die BTW af trekken moet niet zo'n probleem zijn als je vader bereid is mee te werken.
Hmm, dat is erg interessant, dat maakt namelijk 35,2% korting, dat is toch wel erg lekker :-).Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:33:
[...]
Hoeveel korting wil je wel niet hebben. Je krijgt met ADC 20% korting, en als je dan ook de BTW kan terugvorderen betekent dat nog eens een extra 19% korting. Dan heb je echt VEEL korting.
Maar om antwoord te geven op je vraag: ik heb er geen directe ervaring mee, maar weet wel dat het kan. Je kan bij het bestellen gewoon je pa's gegevens doorgeven, als je bijvoorbeeld zijn CC gebruikt. De factuur staat dan volledig op zijn naam, wat dus nodig is om BTW af te trekken. Er staat verder op de facturen niets over studenten of adc korting, gewoon een bedrag dat 20% lager is dan de normale prijzen. Dus die BTW af trekken moet niet zo'n probleem zijn als je vader bereid is mee te werken.
Verwijderd
klopt niet helemaal he btw terug = 19% korting.
als de prijs zonder btw 100% is, komt daar 19% bovenop (dat maakt het totale bedrag: 119%)
als je de prijs MET btw rekent als 100%, dan is de btw niet 19% ervan maar pak en beet 16%
Wat een mierenneuker ben ik weer, sorry
Iig geval, de goedkeuring van de betaling van mijn MBP kan nog wel tot dinsdag duren, dus misschien (als ik geluk heb) heb ik mijn MBP op vrijdag... dat is gewoon 2 weken wachttijd... veel te lang -_-
als de prijs zonder btw 100% is, komt daar 19% bovenop (dat maakt het totale bedrag: 119%)
als je de prijs MET btw rekent als 100%, dan is de btw niet 19% ervan maar pak en beet 16%
Wat een mierenneuker ben ik weer, sorry
Iig geval, de goedkeuring van de betaling van mijn MBP kan nog wel tot dinsdag duren, dus misschien (als ik geluk heb) heb ik mijn MBP op vrijdag... dat is gewoon 2 weken wachttijd... veel te lang -_-
Tja zo kan je iniedergeval het grootste tegenargument (mac=duur) door de gootsteen spoelenVerwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:33:
[...]
Hoeveel korting wil je wel niet hebben. Je krijgt met ADC 20% korting, en als je dan ook de BTW kan terugvorderen betekent dat nog eens een extra 19% korting. Dan heb je echt VEEL korting.
Maar is het niet mogelijk om het adc abbonement op mijn eigen naam en credit card te bestellen? (Men vader heeft het niet zo met online betalen) Maar de aankoop via mijn vaders bedrijf laat devlareren?
Als de adresgegevens gelijk zijn aan de naam van je vaders bedrijf is het vaak geen probleem.juulie19 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:57:
[...]
Tja zo kan je iniedergeval het grootste tegenargument (mac=duur) door de gootsteen spoelen.
Maar is het niet mogelijk om het adc abbonement op mijn eigen naam en credit card te bestellen? (Men vader heeft het niet zo met online betalen) Maar de aankoop via mijn vaders bedrijf laat devlareren?
Zoniet kan de belastingdienst wel eens moeilijk doen.
Het is 79 euro per jaar en voor deze korting hoef je dat dan ook maar 1 keer te betalen.Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:09:
Hoeveel met je jaarlijks betalen voor die ADC?
Verwijderd
Stel dat ik nu een MBP 13" koop..BloodDragon schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:15:
[...]
Het is 79 euro per jaar en voor deze korting hoef je dat dan ook maar 1 keer te betalen.
Standaardprijs: 1.149,00 EUR
Extra hardware:......0,00 EUR + (4 GB ipv 2 bvb, voor het gemak hier nu 0,00 EUR)
ADC:...................79,00 EUR +
---------------------------------------------
=..................... 1.228,00 EUR
20 % Korting:...... 245,60 EUR -
TOT:.................. 982,40 EUR
Dat is stukken goedkoper..
Dus hier komen ZEKER geen extra kosten, of addertjes onder het gras bij?
- Ik betaal die 79 EUR éénmalig.
- Ik krijg die hardware-korting van 20 % (ook éénmalig).
- Ik krijg de extra zaken, en andere info doe aan dit ADC Student Membership zijn verbonden.
Right?

En geldt dit ook in België?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 19:49 ]
Hmm geld er dan ook 20% op de 13 inch MBP? voorheen had je maar 15% op de 13 inch MB toch?
@ 801069sh: Die ADC koop je wel apart dus daar haal je geen 20% korting op
Ikzelf heb de ADC nog niet aangeschaft maar hem in je winkelwagentje zetten in de Belgische store is geen enkel probleem dus vermoed dat het allemaal wel ok zal zijn.
Vraagje, heeft iemand hier tijdens de zomer een student membership gekocht? Ik heb namelijk al 2 weken geen lessen meer (en dit tot oktober!
) maar zal pas binnen een paar weken voor een MBP gaan kijken. Of raden jullie mij aan om het nu aan te schaffen?
Vraagje, heeft iemand hier tijdens de zomer een student membership gekocht? Ik heb namelijk al 2 weken geen lessen meer (en dit tot oktober!
Verwijderd
Ik heb hem net nu ruim een week geleden (misschien bijna 2) aangeschaft en ik heb ook geen lessen meer... Is gewoon geaccepteerd (dat wel...). Ik zelf ben zo iemand die het van te voren zou aanschaffen aangezien je er daarna niet op hoeft te wachten 
De ADC membership is inderdaad ook in Belgie verkrijgbaar (in bijna alle landen), en voor ieder land geldt hetzelfde systeem.
De ADC membership is inderdaad ook in Belgie verkrijgbaar (in bijna alle landen), en voor ieder land geldt hetzelfde systeem.
Verwijderd
Standaardprijs: 1.149,00 EUR
Extra hardware:......0,00 EUR + (4 GB ipv 2 bvb, voor het gemak hier nu 0,00 EUR)
20 % Korting:...... 229,80 EUR -
P1:..................... 919,00 EUR
ADC:.....................79,00 EUR +
--------------------------------------------
TOT....................999,00 EUR
Zo dus
? Geen extra kosten, je betaalt het éénmaal en daarmee basta?
20 % Korting:...... 229,80 EUR -
P1:..................... 919,00 EUR
ADC:.....................79,00 EUR +
--------------------------------------------
TOT....................999,00 EUR
Zo dus
Zou inderdaad wel even checken of je ook echt 20% korting krijgt op de 13 inch. Voorheen, omdat het toen de MacBook was (en niet pro), krijg je daar maar 10% op. Het zou kunnen dat je nu dus inderdaad meer korting krijgt dan voorheen.
Verwijderd
Geen extra kosten, denk er wel aan dat je de ADC bestelt VOOR je dat doet met de hardware. ADC moet namelijk goedgekeurd zijn voor dat je "assets" zoals ze dat noemen (of te wel korting, maar ook de rest van de mogelijkheden) beschikbaar worden gesteld.Zo dus? Geen extra kosten, je betaalt het éénmaal en daarmee basta?
Denk er ook aan dat je ADC met creditcard betaald MOET worden, er is geen andere manier! Voor de hardware is overboeking ook mogelijk. (Het schijnt dat bij de online diensten/downloads je alleen met creditcard kan betalen, waarom weet ik niet maar het ADC valt er onder)
Verwijderd
Dat is misschien een risico. Degene die betaald, daar komt de factuur op te staan. Ik heb mijn MBP besteld met CC van mijn moeder, en daarmee komt automatisch het 'Billing Adress' op haar naam te staan, terwijl Lever adres op mijn naam staat. Voor de belastingdienst is het handig als beide gewoon jou vader is, of een van zijn medewerkers.juulie19 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 01:57:
[...]
Tja zo kan je iniedergeval het grootste tegenargument (mac=duur) door de gootsteen spoelen.
Maar moet je niet daadwerkelijk student zijn voor een adc student membership? (ervan uitgaant dat je moeder dat niet is)Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:24:
[...]
Dat is misschien een risico. Degene die betaald, daar komt de factuur op te staan. Ik heb mijn MBP besteld met CC van mijn moeder, en daarmee komt automatisch het 'Billing Adress' op haar naam te staan, terwijl Lever adres op mijn naam staat. Voor de belastingdienst is het handig als beide gewoon jou vader is, of een van zijn medewerkers.
Verwijderd
Nee, dat maakte niet uit, je gebruikt jou ADC Member nummer, dat is de controle dat je recht hebt op de ADC korting. Maakt Apple verder niet uit wie de betaling verzorgd.juulie19 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:32:
[...]
Maar moet je niet daadwerkelijk student zijn voor een adc student membership? (ervan uitgaant dat je moeder dat niet is)
Dus ik bestel gewoon adc op mijn naam, stuur mijn gegevens ter controle in, maar als ik bel om mijn hardware te bestellen, dan gebruik ik mijn vaders gegevens en credit card?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 23:29:
[...]
Nee, dat maakte niet uit, je gebruikt jou ADC Member nummer, dat is de controle dat je recht hebt op de ADC korting. Maakt Apple verder niet uit wie de betaling verzorgd.
Ik ga het zo direct proberen! Bedankt voor de hulp
Verwijderd
Exact.juulie19 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:10:
[...]
Dus ik bestel gewoon adc op mijn naam, stuur mijn gegevens ter controle in, maar als ik bel om mijn hardware te bestellen, dan gebruik ik mijn vaders gegevens en credit card?
Ik ga het zo direct proberen! Bedankt voor de hulp
Hey,
thanks voor de goede tutorial! het is me goed gelukt en ben klaar om te bestellen!
over 2-3 weken ga ik een nieuwe MBP aanschaffen! erg mooi hij nu goed geupgrade is en goedkoper geworden.
maar ik had een vraagje of iemand ervaring heeft met het combineren van acties.
Dus onder de ADC (is binnen en goedgekeurd) een MBP bestellen + iPod (i know, ik krijg geen korting) maar ze hebben in de onderwijsstore de Mac + iPod actie.
aangezien ik student ben EN student ADC member EN ze mijn collegekaart info hebben.... zit ik dus te denken dat daar wellicht wat mogelijk zou moeten zijn om er ook nog een iPod bij te krijgen
Ik ben benieuwd!
cheers!
thanks voor de goede tutorial! het is me goed gelukt en ben klaar om te bestellen!
over 2-3 weken ga ik een nieuwe MBP aanschaffen! erg mooi hij nu goed geupgrade is en goedkoper geworden.
Dus onder de ADC (is binnen en goedgekeurd) een MBP bestellen + iPod (i know, ik krijg geen korting) maar ze hebben in de onderwijsstore de Mac + iPod actie.
aangezien ik student ben EN student ADC member EN ze mijn collegekaart info hebben.... zit ik dus te denken dat daar wellicht wat mogelijk zou moeten zijn om er ook nog een iPod bij te krijgen
Ik ben benieuwd!
cheers!
[ Voor 19% gewijzigd door floffk op 17-06-2009 22:25 ]
Verwijderd
Lees anders even een paar posts terug, Back2School actie is helaas niet mogelijk met ADC korting.floffk schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:23:
Hey,
Ik ben benieuwd!
cheers!
Je kan dus OF via de Education store bestellen, daar krijg je tussen de 8-12% korting, en daar ontvang je nu een iPod. OF je besteld via ADC store (telefonisch) en ontvangt 20% korting. Ik weet wel wat ik zou kiezen als ik jou was.
ps. je kan natuurlijk ook beide doen, als je toevallig 2 Macs wil bestellen.
ah kijk. dat is nou jammer.Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:37:
[...]
Lees anders even een paar posts terug, Back2School actie is helaas niet mogelijk met ADC korting.
Je kan dus OF via de Education store bestellen, daar krijg je tussen de 8-12% korting, en daar ontvang je nu een iPod. OF je besteld via ADC store (telefonisch) en ontvangt 20% korting. Ik weet wel wat ik zou kiezen als ik jou was.
ps. je kan natuurlijk ook beide doen, als je toevallig 2 Macs wil bestellen.
wat zou jij dan doen? ben nieuwsgierig
maar helaas geen geld om 2 mac te bestellen... dan zou ik er wel los een iPod bij kopen hehe
thanks voor de info!
cheers
Verwijderd
volgens mij ben je als je een ipod touch wil nu met de studentenactie in alle gevallen goedkoper uit bij de aanschaf van een MBP
Verwijderd
Wahoo ik heb eindelijk mijn macbook pro binnen 
Ik heb netbeans even geinstalleerd en dat start ook echt een stuk sneller op.
Ik was even pissig op apple omdat het zo lang duurde maar nu ben ik weer vergeten, waar was ik ookalweer pissig op?
Ik heb netbeans even geinstalleerd en dat start ook echt een stuk sneller op.
Ik was even pissig op apple omdat het zo lang duurde maar nu ben ik weer vergeten, waar was ik ookalweer pissig op?
Verwijderd
Het is goedkoper om een Macbook (de goedkoopste) te kopen ZONDER ADC.
surfspot geeft momenteel ongeveer 9% korting als je via hen inlogt. Alle studenten in Nederland kunnen zich inloggen via de website. 1150 - 9% = 1056 + 34 (voor een ipod touch) = 1090.
Mocht je echt geen iPod touch willen, dan verkoop je hem lekker. Ik denk dat zo een Touch helemaal nieuw wel minstens 120 euro kan opleveren (waardoor jij dus 30 euro goedkoper uit bent dan bij ADC).
Het leuke hiervan is dat je eenmalige hardware korting NIET hebt verbruikt. Mocht je in de toekomst dus een financiele meevaller krijgen kan je het alsnog de eenmalige hardware gebruiken. Je kan ook gewoon de iPod houden, als je er 1 nodig hebt. In dat geval betaal je eigenlijk 90 euro voor iets twv 220 euro!
surfspot geeft momenteel ongeveer 9% korting als je via hen inlogt. Alle studenten in Nederland kunnen zich inloggen via de website. 1150 - 9% = 1056 + 34 (voor een ipod touch) = 1090.
Mocht je echt geen iPod touch willen, dan verkoop je hem lekker. Ik denk dat zo een Touch helemaal nieuw wel minstens 120 euro kan opleveren (waardoor jij dus 30 euro goedkoper uit bent dan bij ADC).
Het leuke hiervan is dat je eenmalige hardware korting NIET hebt verbruikt. Mocht je in de toekomst dus een financiele meevaller krijgen kan je het alsnog de eenmalige hardware gebruiken. Je kan ook gewoon de iPod houden, als je er 1 nodig hebt. In dat geval betaal je eigenlijk 90 euro voor iets twv 220 euro!
Maar bij een duurdere macbook is de 20% wel beterVerwijderd schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 15:42:
Het is goedkoper om een Macbook (de goedkoopste) te kopen ZONDER ADC.
Heb net mijn "ADC Student Orientation Kit" binnen gekregen van Apple.
Een zwart t-shirt (XL) met daarop "I code" en een kaartje met daarop de tekst dat ik bij deze de DVD met "a wealth of developer resources" heb gekregen.
Alleen zit die DVD er dus niet bij en mijn maat is M.
("I <appeltje> code" dus, voor de mensen die het appel-symbooltje niet kunnen zien...)
Een zwart t-shirt (XL) met daarop "I code" en een kaartje met daarop de tekst dat ik bij deze de DVD met "a wealth of developer resources" heb gekregen.
("I <appeltje> code" dus, voor de mensen die het appel-symbooltje niet kunnen zien...)
is er al iemand die ADC heeft gebruikt in combinatie met de macbook pro 13 inch? ik vroeg mij af of hiervoor de 20% geldt..
De 20% korting geldt niet voor de 13" modellen, noch voor het eerste 15" model. Over deze modellen krijg je slechts 10% korting.
jammer. bij 20% was ik waarschijnlijk voor het 2e model van de 13" gegaaninternetinfo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37:
De 20% korting geldt niet voor de 13" modellen, noch voor het eerste 15" model. Over deze modellen krijg je slechts 10% korting.
Verwijderd
Ik kreeg exact hetzelfde, en heb ook maat M. Beetje apart en slordig van Apple, maa heb begrepen dat ze gestopt zijn met het verzenden van Developer DVD's naar Student members.Quinny schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:15:
Heb net mijn "ADC Student Orientation Kit" binnen gekregen van Apple.
Fout, je kan als je er even heen belt gewoon vragen om een versie van OS X 10.5.
Die heb je dan binnen 2-5 (werk)dagen in huis.
Echter, als je nu een Mac product koopt kan je voor €8,95 alsnog een versie van 10.6 krijgen bij de release.
Die heb je dan binnen 2-5 (werk)dagen in huis.
Ze konden mij destijds nog niet vertellen of er in de toekomst 10.6 wordt verzonden.Apple Developer Connection
Shipping Confirmation
Thank you for your recent ADC order.
Your order has been processed and shipped. Please allow 2-5 business days for delivery from the date indicated below.
Product ID Description Qty Ordered Qty Shipped Date Shipped
KT1988 MAC OS X DVD KIT 1 1 4/23/2009
You may click the tracking number above to obtain status on your shipment. Should you have any additional questions about your order, please send your inquiry to: devprograms@apple.com
Best regards,
Apple Developer Connection
Echter, als je nu een Mac product koopt kan je voor €8,95 alsnog een versie van 10.6 krijgen bij de release.
Als het goed is kan je dat op je connect pagina aanvinken, ik krijg ze elke maand, maar heb er nooit echt iets mee gedaan, zoveel boeiends staat er volgens mij niet op. Het staat onder Profile->Preferences. Als je hem niet aanvinkt staan ze ook nog op de download pagina, die gaat weg zodra je aangeeft dat je een dvd wilt ontvangen.Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:45:
[...]
Ik kreeg exact hetzelfde, en heb ook maat M. Beetje apart en slordig van Apple, maa heb begrepen dat ze gestopt zijn met het verzenden van Developer DVD's naar Student members.
Dit is gewoon fraude. Daar gaan we niet aan meewerken op GoT.
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2009 17:04 ]
ik wordtinternetinfo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:37:
is het echt zo 10% op een macbook pro13"
gewoon ff met ADC, of zoals ze bij A-Mac vertelden ADE (e van education ivm studentmember), bellen:
030 659 38 90. zij kunnen je direct vertellen wat wel/niet kan.
tevens heb ik mijn mac met ADC/ADE korting bij A-Mac laten bestellen, als t goed is ie er volgende week. dus niks met credit card van mn moeder, maar gewoon pinnen in de winkel. erg fijn!
nu alleen uitzoeken of ik er nog een APR verzekering bij wil (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1357478)
030 659 38 90. zij kunnen je direct vertellen wat wel/niet kan.
tevens heb ik mijn mac met ADC/ADE korting bij A-Mac laten bestellen, als t goed is ie er volgende week. dus niks met credit card van mn moeder, maar gewoon pinnen in de winkel. erg fijn!
nu alleen uitzoeken of ik er nog een APR verzekering bij wil (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1357478)
[ Voor 21% gewijzigd door floffk op 01-07-2009 16:23 ]
De 10% en 20% regeling is sowieso nergens in harde cijfers vastgelegd door Apple. Apple heeft de Macbook altijd als instapmodel gezien (10%) waardoor de hele Pro lijn automatisch 20% korting kreeg.icegodd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:46:
[...]
ik wordt. op de TS staat 20% korting op alle macbook pro. en nu zeg jij dat het niet meer geldt. en ik kan nix meer terug vinden op de site van apple.
is het echt zo 10% op een macbook pro13"
Nu echter de hele Macbook lijn de titel Pro heeft gekregen, zijn de 13" modellen en het eerste 15" model gedegradeerd tot instapmodel.
Heb zojuist een 15" Macbook Pro 2,66 ghz gekocht met een remote erbij in combinatie met een Student ADC account. Hiervoor heb ik een credit card moeten aanvragen maar het was het meer dan waard. Voor de mensen die geintreseerd zijn, hieronder hoe het gegaan is.
Vr 10-7 ~ 17:00 ADC Student aangevraagd.
Za 11-7 ~ 12:00 ADC Activation binnen gekregen.
Za 11-7 ~ 13:00 ADC mail gekregen waarin staat dat ik mijn gegevens toe moet sturen wat bewijst dat ik ingeschreven sta op een school.
Za 11-7 ~ 14:00 E-mail gestuurd met daarin een bevestiging dat ik aangemeld ben op de hoge school + foto van pasport.
Leuk detail hierbij is dat mijn aanmelding nog niet geheel compleet is aangezien ik mijn diploma van de vorige opleiding nog op moest sturen, dat staat echter niet op het opgestuurde document (die ik tevens niet gephotoshopt heb).
Zo 12-7 ~ 17:00 E-mail gestuurd met daarin een screenshot van een rooster van school die vorig jaar afgegeven is, de screenshot echter zo gesneden dat niet te zien is van wanneer tot wanneer het rooster loopt
De roosters kun je trouwens zo op internet vinden 
Ma 13-7 ~ 13:00 E-mail ontvangen waarin staat dat mijn ADC acount goedgekeurd is en gebruikt kan worden.
Ma 13-7 ~ 15:00 Gebeld met 0800 11 443 en standaard Apple 15" 2,66 Ghz model besteld met een Apple Remote erbij. Totale kosten komen uit op €1454,18
Kortom, het ADC systeem is niet helemaal waterproof maar ik denk dat veel mensen niet zoveel moeite willen doen om 20% korting te krijgen terwijl ze eigenlijk geen studie gaan doen (want ik nu dus gewoon mijn aanmelding in principe annuleren en toch met de korting strijken, wat ik natuurlijk niet ga doen!).
Bedankt voor de tut! Hij heeft veel geholpen!
* ~ zijn 'ongeveer' tijden
Vr 10-7 ~ 17:00 ADC Student aangevraagd.
Za 11-7 ~ 12:00 ADC Activation binnen gekregen.
Za 11-7 ~ 13:00 ADC mail gekregen waarin staat dat ik mijn gegevens toe moet sturen wat bewijst dat ik ingeschreven sta op een school.
Za 11-7 ~ 14:00 E-mail gestuurd met daarin een bevestiging dat ik aangemeld ben op de hoge school + foto van pasport.
Leuk detail hierbij is dat mijn aanmelding nog niet geheel compleet is aangezien ik mijn diploma van de vorige opleiding nog op moest sturen, dat staat echter niet op het opgestuurde document (die ik tevens niet gephotoshopt heb).
Zo 12-7 ~ 17:00 E-mail gestuurd met daarin een screenshot van een rooster van school die vorig jaar afgegeven is, de screenshot echter zo gesneden dat niet te zien is van wanneer tot wanneer het rooster loopt
Ma 13-7 ~ 13:00 E-mail ontvangen waarin staat dat mijn ADC acount goedgekeurd is en gebruikt kan worden.
Ma 13-7 ~ 15:00 Gebeld met 0800 11 443 en standaard Apple 15" 2,66 Ghz model besteld met een Apple Remote erbij. Totale kosten komen uit op €1454,18
Kortom, het ADC systeem is niet helemaal waterproof maar ik denk dat veel mensen niet zoveel moeite willen doen om 20% korting te krijgen terwijl ze eigenlijk geen studie gaan doen (want ik nu dus gewoon mijn aanmelding in principe annuleren en toch met de korting strijken, wat ik natuurlijk niet ga doen!).
Bedankt voor de tut! Hij heeft veel geholpen!
* ~ zijn 'ongeveer' tijden
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Verwijderd
Afgelopen vrijdag een Macbook Pro 17" besteld met Student ADC.
Erg handig de tut, bedankt!
Het bestellen van Student ADC ging zonder problemen, omdat ik pas in september begin met mijn HBO opleiding had ik nog geen leerlingnummer dus heb ik gewoon bij studentennr. 00000 ingevuld.
De bewijzen had ik eerst gefaxt maar na een dag stond mijn adc nog op 'pending', dus heb ik alles per email nog eens gestuurd en 2 uur later was mijn adc geactiveerd.
Direct mijn Macbook Pro besteld met het nummer dat in de tut stond. Er werd gecontroleerd en verteld dat mijn adc die dag was geactiveerd. De Macbook Pro was het standaard model en kwam uit met korting op €1839,75 + €79,00(Besparing van 381 euro).
Nu 1 a 2 weken wachten tot dat die binnen is.
Erg handig de tut, bedankt!
Het bestellen van Student ADC ging zonder problemen, omdat ik pas in september begin met mijn HBO opleiding had ik nog geen leerlingnummer dus heb ik gewoon bij studentennr. 00000 ingevuld.
De bewijzen had ik eerst gefaxt maar na een dag stond mijn adc nog op 'pending', dus heb ik alles per email nog eens gestuurd en 2 uur later was mijn adc geactiveerd.
Direct mijn Macbook Pro besteld met het nummer dat in de tut stond. Er werd gecontroleerd en verteld dat mijn adc die dag was geactiveerd. De Macbook Pro was het standaard model en kwam uit met korting op €1839,75 + €79,00(Besparing van 381 euro).
Nu 1 a 2 weken wachten tot dat die binnen is.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2009 10:34 ]
Verwijderd
MacBook Pro 15" bestellenVerwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:39:
Bij mij gaat er volgens mij iets mis! Mijn ADC Student Membership heb ik op 31/7 via de telefoon geregeld en dezelfde dag per CC betaald. Daar heb ik na 3 dagen op 3/8 een factuur van binnen gekregen ( weekend ertussen) . Gaat allemaal goed zou je zeggen
Vandaag een 2e mail gestuurd met het verzoek mijn ADC te activeren zodat ik mijn bestelling kan plaatsen.
Dit is allemaal best vaag want ik lees dat bij sommige mensen dat het ADC al na 2 uur goedgekeurd was!! Naja ik wacht wel weer netjes af

EDIT:
Eindelijk vandaag (7/8/09) om 14.53uur een e-mail terug van ADC dat ze mijn e-mail ontvangen hebben maar dat er nog geen paspoort bij zat!
EDIT EDIT
EINDELIJK geactiveerd om 15.43uur!
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 22:56 . Reden: Gesproken met Apple ADC ]
Ik heb net mijn registratie voor het ADC programma afgerond en zojuist ook gelijk mijn bestelling geplaatst. Bij deze even een overzichtje:
13-08 11:53 - Aangemeld voor een Apple ID en gelijk een bevestigingsmail gekregen
13-08 12:01 - Bedankmailtje voor het aanmelden bij de ADC
13-08 12:04 - Orderbevestiging
14-08 09:15 - Activatiecode ontvangen per mail
14-08 12:46 - Account geactiveerd. Account staat nu als "pending" op de assets-pagina (voorheen niets)
Ik heb onmiddellijk een mailtje gestuurd naar eurodev@apple.com (zowel in het Engels als in het Nederlands) met bijgevoegd een scan van mijn paspoort, een scan van mijn collegekaart en een screenshot van de (beveiligde) studentenpagina van mijn hogeschool. Ik heb gekozen voor deze screenshot omdat er geen datum op mijn collegekaart staat en er nog geen roosters beschikbaar zijn.
14-08 12:48 - (Automatische) bevestigingsmail ontvangen met een follow-up nummer.
14-08 14:40 - Contact opgenomen met 030-6593890 om toch even na te vragen of mijn "rooster-vervanger" voldoende was. Ik werd te woord gestaan door een vriendelijke Engels sprekende dame (Die me eerst netjes vroeg of het geen probleem was dat het gesprek in het Engels gevoerd werd). Ze zocht meteen mijn mail op en na haar min of meer door het screenshot heen gepraat te hebben deelde ze me meteen mee dat dit in orde was. Ze zou mijn account meteen goedkeuren.
14-08 14:59 - Mailtje ontvangen met daarin de melding dat enkele assets naar mijn ADC account waren verplaatst.
14-08 15:10 - Mailtje als antwoord op mijn "bewijs-mail" ontvangen met nogmaals de melding dat mijn account was goedgekeurd.
14-08 15:30 - Gebeld met 0800-0230432, bestelling geplaatst. Te woord gestaan door een vriendelijke ietwat Vlaams sprekende dame, Bestelling doorgegeven en direct met creditcard betaald. Doordat ik heb gekozen voor een US toetsenbordlayout duurt het tot de 24e voordat ik mijn eerste Mac in de armen mag sluiten. Mevrouw deelde netjes mede dat de korting 20% bedroeg, maar noemde geen eindbedrag. (Heb er ook niet naar gevraagd)
14-08 15:49 - Bevestigingsmail ontvangen dat mijn bestelling is geplaatst. De verzending staat gepland binnen 3 werkdagen, de levering op 24-25 augustus.
Ik heb dus geen navraag gedaan naar de Back 2 School actie. Mijn eerste indruk was goed, er waren zo goed als geen wachttijden bij de twee nummers. Bij het tweede 0800 nummer heb ik al met al misschien 2 minuten in de wacht gestaan, bij het eerste nummer werd ik vrijwel direct doorverbonden. Dit geeft toch een erg fijne eerste indruk.
Het afwachten is begonnen. Tot mijn schaamte moet ik wel toegeven dat ik met bibberende handjes de bestelling plaatste. Zo erg zelfs, dat ik toch even moest nadenken over mijn eigen telefoonnummer
Offtopic: En dat was m'n eerste post. Eerste post, eerste Mac, wat een dag!
13-08 11:53 - Aangemeld voor een Apple ID en gelijk een bevestigingsmail gekregen
13-08 12:01 - Bedankmailtje voor het aanmelden bij de ADC
13-08 12:04 - Orderbevestiging
14-08 09:15 - Activatiecode ontvangen per mail
14-08 12:46 - Account geactiveerd. Account staat nu als "pending" op de assets-pagina (voorheen niets)
Ik heb onmiddellijk een mailtje gestuurd naar eurodev@apple.com (zowel in het Engels als in het Nederlands) met bijgevoegd een scan van mijn paspoort, een scan van mijn collegekaart en een screenshot van de (beveiligde) studentenpagina van mijn hogeschool. Ik heb gekozen voor deze screenshot omdat er geen datum op mijn collegekaart staat en er nog geen roosters beschikbaar zijn.
14-08 12:48 - (Automatische) bevestigingsmail ontvangen met een follow-up nummer.
14-08 14:40 - Contact opgenomen met 030-6593890 om toch even na te vragen of mijn "rooster-vervanger" voldoende was. Ik werd te woord gestaan door een vriendelijke Engels sprekende dame (Die me eerst netjes vroeg of het geen probleem was dat het gesprek in het Engels gevoerd werd). Ze zocht meteen mijn mail op en na haar min of meer door het screenshot heen gepraat te hebben deelde ze me meteen mee dat dit in orde was. Ze zou mijn account meteen goedkeuren.
14-08 14:59 - Mailtje ontvangen met daarin de melding dat enkele assets naar mijn ADC account waren verplaatst.
14-08 15:10 - Mailtje als antwoord op mijn "bewijs-mail" ontvangen met nogmaals de melding dat mijn account was goedgekeurd.
14-08 15:30 - Gebeld met 0800-0230432, bestelling geplaatst. Te woord gestaan door een vriendelijke ietwat Vlaams sprekende dame, Bestelling doorgegeven en direct met creditcard betaald. Doordat ik heb gekozen voor een US toetsenbordlayout duurt het tot de 24e voordat ik mijn eerste Mac in de armen mag sluiten. Mevrouw deelde netjes mede dat de korting 20% bedroeg, maar noemde geen eindbedrag. (Heb er ook niet naar gevraagd)
14-08 15:49 - Bevestigingsmail ontvangen dat mijn bestelling is geplaatst. De verzending staat gepland binnen 3 werkdagen, de levering op 24-25 augustus.
Ik heb dus geen navraag gedaan naar de Back 2 School actie. Mijn eerste indruk was goed, er waren zo goed als geen wachttijden bij de twee nummers. Bij het tweede 0800 nummer heb ik al met al misschien 2 minuten in de wacht gestaan, bij het eerste nummer werd ik vrijwel direct doorverbonden. Dit geeft toch een erg fijne eerste indruk.
Het afwachten is begonnen. Tot mijn schaamte moet ik wel toegeven dat ik met bibberende handjes de bestelling plaatste. Zo erg zelfs, dat ik toch even moest nadenken over mijn eigen telefoonnummer
[ Voor 0% gewijzigd door Rokuta op 15-08-2009 11:46 . Reden: Ahem, helaas zijn bestellingen in de toekomst nog niet mogelijk. September moest dus Augustus zijn :) ]
Verwijderd
En je bent ook nog een maand terug in tijd gegaan om dit te postenRokuta schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 15:58:
Ik heb net mijn registratie voor het ADC programma afgerond en zojuist ook gelijk mijn bestelling geplaatst. Bij deze even een overzichtje:
13-09 11:53 - Aangemeld voor een Apple ID en gelijk een bevestigingsmail gekregen
13-09 12:01 - Bedankmailtje voor het aanmelden bij de ADC
13-09 12:04 - Orderbevestiging
14-09 09:15 - Activatiecode ontvangen per mail
14-09 12:46 - Account geactiveerd. Account staat nu als "pending" op de assets-pagina (voorheen niets)
14-09 12:48 - (Automatische) bevestigingsmail ontvangen met een follow-up nummer.
14-09 14:40 - Contact opgenomen met 030-6593890 om toch even na te vragen of mijn "rooster-vervanger" voldoende was. Ik werd te woord gestaan door een vriendelijke Engels sprekende dame (Die me eerst netjes vroeg of het geen probleem was dat het gesprek in het Engels gevoerd werd). Ze zocht meteen mijn mail op en na haar min of meer door het screenshot heen gepraat te hebben deelde ze me meteen mee dat dit in orde was. Ze zou mijn account meteen goedkeuren.
14-09 14:59 - Mailtje ontvangen met daarin de melding dat enkele assets naar mijn ADC account waren verplaatst.
14-09 15:10 - Mailtje als antwoord op mijn "bewijs-mail" ontvangen met nogmaals de melding dat mijn account was goedgekeurd.
14-09 15:30 - Gebeld met 0800-0230432, bestelling geplaatst. Te woord gestaan door een vriendelijke ietwat Vlaams sprekende dame, Bestelling doorgegeven en direct met creditcard betaald. Doordat ik heb gekozen voor een US toetsenbordlayout duurt het tot de 24e voordat ik mijn eerste Mac in de armen mag sluiten. Mevrouw deelde netjes mede dat de korting 20% bedroeg, maar noemde geen eindbedrag. (Heb er ook niet naar gevraagd)
14-09 15:49 - Bevestigingsmail ontvangen dat mijn bestelling is geplaatst. De verzending staat gepland binnen 3 werkdagen, de levering op 24-25 augustus.
Heeft iemand hier al een duidelijk antwoord op? Ik meen me ook zoiets te kunnen herinneren... Niet dat ik die €29 niet kan missen, ik zou het alleen jammer vinden als ik zometeen met twee schijfjes van 10.6 zit(zoals ik ook 2x Leopard in mijn kast heb liggen...)tomtommie schreef op maandag 08 juni 2009 @ 22:51:
ik heb de chaos die jullie nu aan het ondergaan zijn al een half jaartje eerder gehad en ik ben daarom ook apple student developer, maar wat ik me afvraag is of ik nu ook gratis snow leopard thuis gestuurd krijg?
bedankt!
Edit: laat maar zitten...
[ Voor 1% gewijzigd door DaSchop op 24-08-2009 21:52 . Reden: dat bestel knopje was te mooi groen :) ]
Verwijderd
Ik ben van plan gebruik te gaan maken van de ADC. Doe zelf nog een MBO-opleiding, dus ben nog niet bevoegd, maar wil het via m'n vriendin gaan doen (HBOer). Wil een account gaan aanmaken via haar gegevens dus.
Het zijn nog 2 vragen die me momenteel tegenhouden:
- de enige creditcardhouder in m'n kennissenkring is m'n moeder. Kan ik de 90,- euro voor het ADC-abo via haar creditcard betalen? Of moet dat ook persé op naam van m'n vriendin staan?
- hoe zit het met garantie. Stel er is over een paar weken iets en ik wil contact opnemen met Apple, kunnen zij mij tegenhouden omdat het onder naam van m'n vriendin staat? Of is het zo dat als ik 'm heb gewoon vrij ben.
Dank alvast!
Het zijn nog 2 vragen die me momenteel tegenhouden:
- de enige creditcardhouder in m'n kennissenkring is m'n moeder. Kan ik de 90,- euro voor het ADC-abo via haar creditcard betalen? Of moet dat ook persé op naam van m'n vriendin staan?
- hoe zit het met garantie. Stel er is over een paar weken iets en ik wil contact opnemen met Apple, kunnen zij mij tegenhouden omdat het onder naam van m'n vriendin staat? Of is het zo dat als ik 'm heb gewoon vrij ben.
Dank alvast!
Tot mijn verbazing trof ik gisteren een mailtje aan in mijn inbox, nadat ik in maar (o.i.d.) dit jaar een mailtje had gestuurd dat leopard niet in mijn pakket zat, en een aantal keren te hebben gebeld:
Vol verbazing stuurde ik een mail terug en kreeg direct de volgende dag antwoord! ( het is een wonder)
Krijg ik dan toch nog mijn OS X, ben ik blij dat ik niet vrijdag meteen SL heb gehaald..
Al ben ik wel benieuwd wat voor een versie ik thuis krijg
Leopard of Snow Leopard, ik ga uit van SL, nja alles is beter dan niets..
Hoop wel dat het een full version is met een mooi hoesje en niet zo verpakt is als de DVD die standaard bij m'n MacBook Pro zat of zoals de dev DVD's
Please include the line below in follow-up emails for this request. Follow-up: ******* Re: ADC Student Membership Dear Mr *** *** *****, Thank you for contacting the Apple Developer Connection regarding your ADC Student Membership. In order to be able to assist you further we ask that you please provide your current shipping address. Thank you for your assistance. Best regards, ****** ******** Apple Developer Connection Worldwide Developer Relations |
Vol verbazing stuurde ik een mail terug en kreeg direct de volgende dag antwoord! ( het is een wonder)
Re: ADC Student Membership Dear Mr *** *** *****, Thank you for your email. We have made arrangements to ship a copy of Mac OS X to your current address. You should expect to receive the item within 2 weeks. I hope that this information is useful to you. Please let me know if you have any questions. Best regards, ****** ******** Apple Developer Connection Worldwide Developer Relations |
Krijg ik dan toch nog mijn OS X, ben ik blij dat ik niet vrijdag meteen SL heb gehaald..
Hoop wel dat het een full version is met een mooi hoesje en niet zo verpakt is als de DVD die standaard bij m'n MacBook Pro zat of zoals de dev DVD's
[ Voor 4% gewijzigd door BigJeff op 04-09-2009 09:37 ]
Verwijderd
Heb besloten een membership aan te gaan vragen. Echter loop ik tegen een aantal problemen aan.
Krijg deze fouten meerdere malen terug:
en:Uw bank heeft geen toestemming gegeven voor betaling van het voor verzending van deze bestelling vereiste bedrag. Bel voor nadere informatie met de bank die uw creditcard heeft uitgegeven (zie voor het telefoonnummer de achterzijde van uw creditcard). U kunt ook een andere creditcard gebruiken.
Weet iemand wat ik precies fout doe?PaymentReentry.FullDollarFailure
Deze foutmelding kreeg ik enkele dagen geleden toen ik Snow Leopard wilde bestellen ook. Het lijkt er op dat het een fout is in het bestelsysteem van Apple, of dat het aan je browser ligt (ik gebruikte de meest recente Firefox Nightly build). Ik heb het enkele minuten later nog eens geprobeerd in Safari (4) en hij werd zonder problemen geaccepteerd.Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:32:
Heb besloten een membership aan te gaan vragen. Echter loop ik tegen een aantal problemen aan.
[...]
en:
[...]
Weet iemand wat ik precies fout doe?
Overigens is bij navraag het bedrag ook slechts één maal van mijn creditcard afgeschreven.
Verwijderd
Heb het ook geprobeerd in Safari 4, IE8 maar niets helpt. Ik ga even een belletje doen naar Apple.Rokuta schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 12:20:
[...]
Deze foutmelding kreeg ik enkele dagen geleden toen ik Snow Leopard wilde bestellen ook. Het lijkt er op dat het een fout is in het bestelsysteem van Apple, of dat het aan je browser ligt (ik gebruikte de meest recente Firefox Nightly build). Ik heb het enkele minuten later nog eens geprobeerd in Safari (4) en hij werd zonder problemen geaccepteerd.
Overigens is bij navraag het bedrag ook slechts één maal van mijn creditcard afgeschreven.
Bedankt voor je reactie iig!
Verwijderd
Apple gebeld en ben doorgewezen naar eurodev@apple.com. Zij zouden mijn account moeten gaan activeren waarna ik vervolgens wel kan betalen.
Zojuist de dvd in ontvangst genomen, het was gewoon leopard.BigJeff schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:23:
Tot mijn verbazing trof ik gisteren een mailtje aan in mijn inbox, nadat ik in maar (o.i.d.) dit jaar een mailtje had gestuurd dat leopard niet in mijn pakket zat, en een aantal keren te hebben gebeld:
Please include the line below in follow-up emails for this request.
Follow-up: *******
Re: ADC Student Membership
Dear Mr *** *** *****,
Thank you for contacting the Apple Developer Connection regarding your ADC Student Membership.
In order to be able to assist you further we ask that you please provide your current shipping address.
Thank you for your assistance.
Best regards,
Worldwide Developer Relations
Re: ADC Student Membership
Dear Mr *** *** *****,
Thank you for your email.
We have made arrangements to ship a copy of Mac OS X to your current address. You should expect to receive the item within 2 weeks.
I hope that this information is useful to you. Please let me know if you have any questions.
Best regards,
Worldwide Developer Relations
In een redelijk dun hoesje, maar wel met het mooie glimmende logo.
Toch maar even SL kopen van de week
Verwijderd
Verhaal:Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 14:38:
Apple gebeld en ben doorgewezen naar eurodev@apple.com. Zij zouden mijn account moeten gaan activeren waarna ik vervolgens wel kan betalen.
Vrijdag gebeld naar Apple -> doorverwezen naar eurodev@apple.com -> 2 mails gestuurd, 1 in NL en 1 in EN -> vandaag 2 mails teruggehad.
1. Brakkige NL'se zegt dat ik naar connect.apple.com moet gaan en me daar moet aanmelden, DONE. Doet nog niets. Verder zegt ze dat ik ook m'n id, studentenkaart + rooster moet mailen zodra m'n ADC Student account is geactiveerd. Als ik er niet uitkom mag ik gewoon weer mailen.
2. Engelsman zegt dat het waarschijnlijk een websitefoutje is en ik dat enkel via de telefoon kan oplossen. Als het nog niet lukt mag ik hem weer mailen. Dus net weer gebeld. Kreeg ik een of andere wazige onverstaanbare Belg aan de lijn. Hij wist er weinig van want hij was van de hardware en software, waarna ik vroeg of hij me dan kon doorverbinden met de goede persoon. Nee, hij moest het toch zelf even proberen op te lossen. Na wat gepiel verwees ie me alsnog door naar developer.apple.com/contact/ waar ik weer eens m'n probleem mocht gaan vertellen.

Verwijderd
Oke! Had Apple weer gebeld, kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de lijn die net genoeg NL kon. Was heel hulpzaam en tipte me om mijn bank te contacteren. Gisteren gedaan, en het bleek inderdaad dat mijn creditcard op de een of andere redenen was geblokkeerd. Zou worden opgelost en vandaag mocht ik het opnieuw proberen. Gedaan en gelukt
. Ben echt blij.
Nu mijn vragen: ik heb een bevestigingsmail gehad van Apple dat mijn aanvraag is ontvangen. Wat moet ik nu doen? Wachten totdat ik mail heb met een of andere activatiecode? Of moet ik ze al gaan mailen met mijn id, studentenkaart etc.
Nu mijn vragen: ik heb een bevestigingsmail gehad van Apple dat mijn aanvraag is ontvangen. Wat moet ik nu doen? Wachten totdat ik mail heb met een of andere activatiecode? Of moet ik ze al gaan mailen met mijn id, studentenkaart etc.
Verwijderd
@ NeekVerwijderd schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:04:
Oke! Had Apple weer gebeld, kreeg een hele vriendelijke vrouw aan de lijn die net genoeg NL kon. Was heel hulpzaam en tipte me om mijn bank te contacteren. Gisteren gedaan, en het bleek inderdaad dat mijn creditcard op de een of andere redenen was geblokkeerd. Zou worden opgelost en vandaag mocht ik het opnieuw proberen. Gedaan en gelukt. Ben echt blij.
Is je bestelling al binnen? Als je een bevestigingsmail hebt ontvangen kun je direct een mail met je ID en studentenkaart mailen naar apple, zie mijn post hierboven hoe ik dat gedaan heb....
Groeten Lambo