Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ocinside.de IR usb ontvanger

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05
http://www.ocinside.de/ht...sb_ultra_ir_receiver.html
werkt niet. ik kom er samen met de crew van OCinside niet uit wat er mis is. hij werkt gewoon totaal niet, het heeft gewerkt, half, en toen hield de boel er weer mee op :(
ik snap niet wat er mis gaat, eerst werkte het aan-uit gedeelte (dat dus voolledig losstaat van de pc) perfect, daarna moest ik 2 weerstandjes in de datalijnen solderen omdat het anders niet werkte met mn moederbord, toen werd de chip herkend en de driver geinstalleerd, en darna kreeeg ik (een uur later, terwijl ik bezig was uit te vogelen hoe het programma girder werkt, zodat ik ook wat nuttigs kon behalve naar mn device manager staren waar hij nu de naam van het kitje weergaf ipv onbekend usb apparaat) een error, werd niet herkend als geldig usb apparaat (alweer :/), en werkte ook de aan/uit functie niet meer...:(

ik snap niet wat er mis is, zij snappen niet wat er mis is, ik heb de print al eens opnieuw opgebouwd met een nieuw IR oogje, en nieuwe condesatoren, atmelletjes heb ik natuurlijk maar een keer...

heeft er iemand enig idee wat er fout kan zijn? k weet het niet, zij weten het niet :(

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Als ik zo naar het schema kijk zie ik al meerdere fouten:

1. de USB poort wordt aangedreven met 5V signalen, dat is buiten de usb specs en werkt dus niet gegarandeerd.
2. De XTAL mist de bijbehorende condensators, dat komt de werking en de stabilisatie van het circuit niet ten goede.

Vraag me trouwens ook af waarom het schema 2 microcontrollers heeft als hij in principe aan 1 genoeg heeft. Maar das weer een ander verhaal.

• AlexanderB
omdat het 2 half samengevoegde circuits zijn..
werkte idd niet op 5v signaal, dus moesten er weersteanden tussen, 100 ohm, toen werkte het (heel even)
hoe moet het xtal dan wel?
waar zou de fout kunnen zitten, is er een onderdeel kapot gegaan? (microcontroller of ir oogje ofzo) of zit er ergens in het schema iets verkeerd..
ik heb te weinig verstand ervan en geen scope, dus veel verderkom ik in mn eentje niet...
en vind et bijzonder kl*** dat ik een kit an 25 euro nu aan de kant kan pleuren omdat het op mysterieue wijze niet werkt, en zelfs zij mij niet aan de oplossig kunnen helpen :/

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:07
Ik gok het eerder op een softwareprobleem, als ie al heeft gewerkt, gebruik je de goeie drivers, wat doet ie op een andere PC?

Aangezien jij blijkbaar denkt dat het em in de elektronica zit, kan je dan zorgen dat we voldoende nuttige informatie hebben om je te kunnen helpen. Wat heb je beschikbaar van meettoestellen, hoe zijn je soldeerskills, hoe heb je het allemaal exact aangesloten, heb je een foto van de print,...

Een kristal wordt doorgaans aan beide kanten met een 22pF condensator aan massa gehangen.

[ Voor 12% gewijzigd door naftebakje op 16-10-2007 22:04 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• AlexanderB
soldeer skills zijn wel redelijk oke, ik soldeer met een 40w boutje met zilversoldeer, heb een digitale multimeter (zo'n cheape van 10 euro) en heb em niet kunen testen op andere pc omdat ik er een usb mobo connector aan heb gemaakt...
heb alles exact aangesloten, behalve de 2 extra 100 ohm weerstanden die in een aparte paragraaf worden genoemd als zijnde modificatie mocht het moederbord het apparaat niet herkennen... (en idd dat gebeurde dus ook)
ik bouw em nog een keer in elkaar (3e keer), dit keer met een usb stekker zodat ik em ook op andere pc kan testen...
hopelijk toch een software probleem dan maar, dan is het op te lossen...

en zal ff foto's posten...