Toon posts:

Tbird 1 GIG @ 12 / 1300???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor het eerst gekozen voor een AMD proc en heb dus een 1Gig gekocht. Der zit nu een standard Coolermastertje op en ik kan em daarmee nog niet eens op 1100Mhz draaien via 11x 100Mhz op standaard voltage en als ik met voltage ga kutten blijft het gewoon een non-boot.

Ik heb een Asus A7V Mobo. Volgens mij genoeg ruimte eromheen om er vanalles en nogwat op te gooien (me proc dus).

Wat heb ik nodig om em ongeveer rond de 1200 a 1300Mhz stabiel te krijgen? Kan dit simpel met 1 coolertje? Welke ORB heb ik dan nodig?

Nog een beetje vreemd vraagje misschien: Maakt het kwa temperatuur uit of ik me kast openlaat of dicht? Er zitten geen extra fans in.

Verwijderd

open laten is natuurlijk wat kouder...maar dan heb je het probleem met dat stof he...

als je zegt dat er een standaard koelertje opstaat...koop iets deftigs :)8-)

zou dat niet gaan met een super orb??!!
of als je ECHT iets deftigs wil, koop je best wasser koeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm wasserkoeling kan je toch niet gewoon kopen, maar moet je zelf in elkaar flanzen?

Maar als ik een ORB zou kopen denk je dan dat ie het zonder probleem red rond de 1250Mhz ofzo?

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
hmmm dit kwam net in me op:
als je de kast openlaat dan komt er stof in
maar als je de zijkant van stofffilters maakt ( net zoals een raam met plexi ) dan kan je em wel open laten staan zonder dat er stof inkomt :).
dus gewoon een groot vlak uitzagen en dat stuk vervangen door stoffilters

-

Verwijderd

[quote]Op maandag 12 februari 2001 16:57 schreef tweaker2000 het volgende:
Mmmm wasserkoeling kan je toch niet gewoon kopen, maar moet je zelf in elkaar flanzen?

Kijk maar eens bij http://www.oc-shop.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ahaa...thx voor de reacties. Maar ideeen over de ORB? Hoe snel ik waarschijnlijk zou draaien?

Verwijderd

ik heb hem met gewoon voltage op 1200 draaien... 49C stressed met een Alpha PAL6035MFC (zie specs)

Verwijderd

lang leve de proxy cache... kom ik in1keer op een ander account...
anyways... zie deze specs

Verwijderd

Topicstarter
Nice Specs! Denk dat ik ook maar zo'n Orbje ga halen...wat kost dat en waar is ie het goedkoopst? *D

Verwijderd

je kan kijken bij Oc-Shop of bij Nedcool...

mzzlz
;)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
bij mycom hebben ze em ook, kostte mij toen 60,-

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

bij de super orb is het zo hoe hoger de cpu is overclocked des te beter hij koelt

bij mijn duron 800@950 mhz 46`c
800@1000 mhz 40`c

Turn it off and on again.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
?????
hoe hoger je overklokt, hoe beter hij koelt?
:? :?

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Jahaaa, en we geloven je allemaal. lewser.

Divide and conquer.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Het hangt dus echt niet zozeer van je koeler af of je de 1.3ghz haalt, dat hang van je exemplaar TB af, (goed of slecht) mischien kom je wel helemaal niet boven de 1.1ghz hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm dat zou wel een beetje jammer zijn, maar is het trouwens niet vreemd dat mijn CPU de hele tijd rond de 60 graden zit bij 100% processor belasting (koei) met die Coolermaster. Is dat ding zooo slecht.

Volgens de review van gister op tweakers is 60graden niet echt normaal?!?!ofwel? :?
Ik heb em volgens 3DMarks2000 op 1064Mhz lopen. alleen 100x10,5 gedaan verderz nix.

Verwijderd

Topicstarter
Is 60 Graden dus normaal bij mijn config -van non-extreme overklockin'- ofniet is mijn vraag!

Let me know pls!

Verwijderd

Heb je die proc wel ingekleurd?? ;)

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Die CoolerMasters zijn zo slecht nog niet (Duron 800@1000 1,85 V 49 gr. stressed met de kast open :)). Ik heb net een neu koeler besteld (Alpha Pal 6035MFC + Delta 60B-60MP) + artic silver + casefan. Ik ben benieuwd of ik em koeler krijg. Zowiezo zie je dat de Durons hoger willen dan de TB.

One of the animals has left its cage today.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
TB1000@1200 (133x9)
Kt7A Raid
Super Orb

normaal zon beetje 45-47graden
als ik meer doe kan die wel oplopen tot over de 50, veel meer niet..

kast temp is nog te hoog, zon beetje max 35graden. :(

Verwijderd

Topicstarter
Das nie onaardig dat lijkt me ook wel wat, maar waarom vind je je mobo temp te hoog?
Is toch prima zo?

Welke ORB zal ik btw kopen?
-Super/Silver/Golden/Chrome/Mega/MegaMega weetikveel welke! :P

Verwijderd

Als je een orb koopt, koop dan de superorb, maar ik zou gaan voor de alpha :) Die mensen bij alpha hebben toch echt meer kaas gegeten van heathsinks :P

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 21:18
ik heb mijn TB 1 GHz. stabiel op 1330 lopen met een Super Orb en abit KT7a.

http://www.synrg.nl/construction/benchmarks2.htm

oh ja, het voltage ook nog wat omhoog gegooid
Pagina: 1