Extra garantie op nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben van plan op korte termijn de W2408H van HP te gaan kopen, een splinternieuw model 24 inch widescreen TFT. Nu bood de shop waar ik hem ga kopen al een nul-dode-pixel-garantie aan voor 25 euro extra, dit lijkt mij op zich wel handig.

Ik weet niet hoe hoog de uitvalpercentages van TFT's zijn en hoe vaak er problemen mee voorkomen, met mijn huidige CRT heb ik wel aardig wat problemen gehad en de reparaties die daarbij kwamen kijken hebben mij ook een aardige lading geld gekost. De vraag waar ik dus nog mee zit is: ik kan de garantie van 1 jaar naar 3 jaar uitbreiden voor 99 euro extra, is dit nodig / aan te raden?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:16
kijk voor bijna willekeurig ander merk scherm en je hebt standaard al drie jaar collect en terurn garantie bij de fabrikant. Tevens zijn er een aantal merken die in de 1e week van aankoop niet bijzonder moeilijk doen over pixelgarantie. Dell bijvoorbeeld heeft officieel geen 0 pixelgarantie, maar neemt ze doorgaans wel aan als een DOA. Maar dan nog, zolang 't 1 pixel is op ruim 2 miljoen dan zou 't mij niet snel storen m.u.v. een rode.
Heb twee 20" tft's met 1600x1200 en 'e'en van de twee heeft een defect groen subpixel. moet altijd zoeken welke van de twee 't is.

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-04 12:34
Bij het scherm van een vriend van mij is er ook bij aankoop een actieve pixel ontstaan. Deze was gekocht bij euromaxi(?). Het probleem was dat hij het scherm ook niet binnen 7 dagen kon ruilen. In de wet staat dit wel beschreven zonder enige reden. Doodleuk vertelde euromaxi hem dat het in de algemene voorwaarden van het bedrijf staat waar je een vinkje bij hebt gezet.
Ik weet niet of je een winkel of internetwinkel bedoeld. Ik zou gewoon naar de winkel gaan (die het scherm heeft) en hierna eerst laten testen..en daarna pas kopen. Eventuele pixelgarantie kan, ligt eraan wat je uit wil geven.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:31

rg-mohwa

Phoe Hé

zodra je een scherm koopt ergens zit je hoef je eigenlijk helemaal geen pixelgarantie te kopen.
Koop je hem namelijk in een webshop dan heb je de 7 dagen terugstuur regel.
Koop je heb in een winkel kan je hem altijd terug brengen binnen 8 dagen en je geld terug krijgen.

stel je koopt hem bij een webwinkel en je wil geen gezeur en + de 25 euro pixelgarantie is hij nogsteeds de goedkoopste DOEN ....ik zelf heb namelijk altijd het gevoel als je die garantie niet neemt dat je dan gewoon een scherm MET dode pixel opgestuurd krijgt.....weet niet waarom maar is wel makkelijk voor die winkel om zo van ze schermen met dode pixels af te komen :(

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
meestal is bij electronica ::
wat het eerste jaar niet stuk gaat,gaat meestal wel 3 jaar mee....!
heb zelf een samsung TV met 3 jaar garantie gekocht....na 3,5 jaar ging hij pas kapot!

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-04 12:34
rg-mohwa schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:10:
ik zelf heb namelijk altijd het gevoel als je die garantie niet neemt dat je dan gewoon een scherm MET dode pixel opgestuurd krijgt.....weet niet waarom maar is wel makkelijk voor die winkel om zo van ze schermen met dode pixels af te komen :(
Dit kan ik helaas bevestigen door een collega van mij die werkt bij een webshop (ben de naam wel vergeten)

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het pixelverhaal had ik sowieso al besloten dat ik die garantie wel ga nemen, ook inderdaad met bovenstaande verhalen; daar had ik al een vermoeden van en ik ben een zeikerd wat betreft dat soort dingen. Een splinternieuw apparaat moet foutloos zijn, punt.

Het gaat mij meer om compleet uitvallen, gedeeltelijk wegvallen of bepaalde onderdelen stuk, zoals bij mijn huidige monitor (het beeld klapt zo nu en dan in elkaar, ondanks een volledige checkup en reparatie anderhalf jaar geleden en een checkup een halfjaar geleden). Wat ik dus graag zou willen weten is wat de ervaringen met TFT's zijn qua uitval en andere problemen en of het dus loont om de garantie naar drie jaar uit te breiden voor 100 euro; heb er namelijk nog nooit een gehad. :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Acer heeft standaar 3 jaar fabrieksgarantie. Ik kan me niet voorstellen dat andere merken dat ook niet hebben.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is een beslissing die je alleen zelf kan nemen. Als je even rondzoekt naar topics over pixelgarantie dan heb je genoeg informatie om de keuze ook te kunnen maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.