[Vista] PC geeft geen beeld als MC opneemt

Pagina: 1
Acties:

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
Ik heb een HTPCtje hier staan, werkt allemaal perfect. de PC gaat ook aan uit slaapstand om geprogrammeerde dingen op te nemen. nou zit ik met 1 probleem.
als de PC wakker word om iets op te nemen, dan gaat de PC gewoon aan. als ik echter enkele minuten nadat de PC is opgestart de TV aan zet, kan ik op geen enkele manier beeld krijgen (enkel door de PC te resetten, maar dan word de opname afgebroken en dat wil ik niet.

het systeem:
P5L vm 1394
intel E4400
Asus 8600 gt silent
Hauppauge PVR 500 dual tuner.

hebben jullie nog ideeen?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vista ultimate? Wat heb je al ondernomen? Zijn er misschien nieuwere videodrivers, of staat er misschien iets niet goed in de mediacenterconfiguratie?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• kid1988
ik vermoed zelf dat de PC geen beeldscherm herkent (aangezien de TV en de monitor uit staan als de PC opstart en op begint te nemen).
ik heb inderdaad al nieuwe drivers geprobeert. dus dat is niet de oplossing.
met mijn andere PC heb ik nergens last van, omdat daar de monitor altijd op standby staat.
Het gaat inderdaad om vista ultimate.

misschien is er een manier om een "nep" scherm aan te sluiten, of misschien Force TV detection in te schakelen? (ik weet niet of deze setting word bewaart als de PC opnieuw op word gestart, is het proberen waard).

ik zal morgen het een en ander proberen, tot die tijd zijn suggesties welkom

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou eerder eens in de bios kijken of je Video bios repost ook aanstaat :)
Je zou zelfs de BIOS post en de resume meter moeten kunnen zien.

Force TV detection blijft ook na reboot aan staan normaal gesproken.

Maar een simpele manier om erachter te komen of je bak wel of niet reageert is RDP gebruiken, of VNC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kid1988
als ik eerst het scherm aan zet (of de TV) en ik laat de PC uit slaapstand komen is er niets aan de hand. het probleem doet zich alleen voor als beide schermen uit staan als de PC boot.