Toon posts:

Nieuw budget waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DOEL: stille en goed gekoeld
BUDGET: ongeveer 500 eurotjes
SAMENSTELLING:

- voeding ter vervanging van die 550W: Enermax Galaxy DXX 850 CrossFire
- case: Antec P190 + 1200 EU
- MB: Gigabyte GA-X38T-DQ6
- CPU: Intel Core 2 Quad QX6850 (wachten tot de penrym-familie uitkomt?)
- grafische kaart: Gigabyte ATI Radeon HD 2900XT (wachten op de nieuwe directx 10 versie 2 kaarten?)
- geheugen: Kingston KVR1333D3N8K2/2G (blijkt niet te kunnen met dit mb)
- DVD rewriter: Pioneer BDC-S02
- HDD: WD Raptor X 150GB (2 keer) in RAID 1 WD Caviar SE16 750GB
- Aerocool Gatewatch 2 of Thermaltake 7-inch Touch Screen LCD Monitor A2413-03
- WC: Asetek Waterchill cooling kit KT12AT-12VX/½ inch

[ Voor 219% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 16:19 . Reden: Grondig herbekeken ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
We willen je hier best helpen met het uitzoeken van een set maar dan moet je zelf ook wel wat moeite doen. Zomaar hier vragen wat moet ik kopen is niet echt de bedoeling.

We kunnen je sowieso niet helpen als je niet eens aangeeft wat er gekoeld moet gaan worden. Welke CPU en welke GPU heb je uberhaupt ? En welke kast hebt je ? Dat is nogal belangrijk voor de radiator. Moet de rad intern of extern komen en welke grootte kan je kwijt ?

In het WC ervaringen topic staat genoeg info om zelf met iets te komen. Je zou ook eens rond kunnen kijken bij wat winkels waar ze WC spul verkopen.

Ook moet je van te voren weten waarvoor je WC wilt, wil je echt goede koeling voor overklokken of doe je het voor de stilte ?

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 17-10-2007 00:06 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:32
Zo stil en krachtig mogelijk. ......
Regelbaar met een Aerocool ding? wat wil je regelen.... de fans neem ik aan, waarom staat er dan een vraagteken bij :P

Koop gewoon een Swiftech set, hoef je niet zoveel uit te zoeken en het is prima spul ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wil je nou waterkoeling of Phase-change, of beide ? Als jij niet weet wat je wil kunnen wij het ook niet weten. Phase-change is nou niet bepaald stil en je geeft aan dat stilte wel belangrijk is.

Het RAM geheugen en de HDD's mee koelen bij waterkoeling is behoorlijk onzinnig. Een HDD kan je prima koel houden met een 80mm of 120mm fan op 6 volt. Die fan hoor je dan helemaal niet. Geheugen waterkoeling is ook niet nodig. Zelfs zonder airflow wordt het niet te heet.

Waarom je nergens vind wat precies het beste is komt door dat er voor elke setup iets anders het beste is. Een 4x120mm rad zal zo'n beetje het beste zijn maar is bij de meeste setups overkill.

Verwijderd

Topicstarter
en wat denk je van de vapochill? Te gevaarlijk omwille van de condens? Of de Waterchill, is dit een goed systeem? Of ben ik beter om alle componenten los van elkaar te zoeken?

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-01 19:46
Zijn die raptors niet enorm lawaaierig? :o

Verwijderd

Topicstarter
geen idee Redskillz, dit is de configuratie voor een aankoop, dus heb ik nog niet. Wat stel je voor?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Ik stel voor dat je zelf eens wat uit gaat zoeken, het is geen helpdesk hier.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Verwijderd

Topicstarter
OK, sorry, heb dan beetje verkeerd idee van. Zal harder mijn best doen. Zal beginne met die koeling

Verwijderd

Topicstarter
Is het de moeite om te wachten op de nieuwe grafische kaarten (2e editie directX 10), en de nieuwe CPU's van Intel (uit de Penryn familie: de desktop variant Wolfdale ES of de Xeon editie)?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Nee en ja.

Je kan altijd wel blijven wachten, voor de CPU zou ik het niet doen, die is snel zat met daarbij goed overclockbaar. De videokaart kan je misschien als je geduld en veel $$$ hebt wel op wachten. Gaat zeker nog 4/5 maanden duren voordat deze goed beschikbaar zijn. Ik zou persoonlijk niet op wachten of het even doen met een mindere (bijvoorbeeld 7900GT 2e hands voor 150? daarna weer verkopen als de nieuwe generatie er is?)

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik denk dat ik toch wacht voor die nieuwe penryn omdat die naar t schijnt minder warmte dissipeerd. Maar ik twijfel nog tussen een workstation cpu (xeon) en de core 2 quad en de quad core extreme. De warmte telt, alsook het geluid. En ivm die display van thermaltake kan ik nergens vinden wat er te bedienen valt op her display, en wat er allemaal getoond ka,n worden op t display. Weet iemand hier iets meer over? link is genoeg. Zelfs pics terwijl het apparaat werkt zijn niet te vinden
Pagina: 1