samsung lcd tv aansluiten op bejaarde versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 705 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
Hallo,

Dit is mijn eerste topic hier, dus ik weet niet op het hier goed staat! O-)
Ik heb sinds kort een samsung lcd tv, de LE26R81 en het geluid daarvan is een beetje hol. Nu heb ik nog een oude versterker van Technics met losse cd speler en bose boxen. Kan ik de tv ook aansluiten op die versterker?
Volgens mij zitten er aan de achterkant van de versterker een aansluiting voor de boxen voor een vcr voor phone en voor de cd speler ook natuurlijk. De versterker is 12 jaar oud, dus ik heb geen idee of het mogelijk is wat ik wil.
Wie snapt een beetje wat ik bedoel en kan me uitleggen dat het kan en hoe ik het moet doen ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Koptelefoon uit op je TV (3,5mm Minijack) naar 2x RCA (dus rood/wit) --> versteker. Dit als je versterker dus een RCA ingang of ingangen heeft!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Minijack is niet nodig, als het goed is heeft deze tv (volgens de samsung site) gewoon een RCA (tulp) uitgang.
Als die technics versterker een phono ingang heeft: gebruik die _niet_! Het signaal zal dan nog eens extra versterkt worden waardoor het niet klinkt/stoort (en misschien ook apparatuur beschadigt?)

[ Voor 47% gewijzigd door bartvl op 16-10-2007 20:15 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
In ieder geval niet de koptelefoonuitgang, want je wil de interne versterker vermijden. Als de TV zelf al stereo cinch-out heeft dan kun je die mogelijk gebruiken. Het kan echter zo zijn dat ookeen dynamische uitgang is die dmv de geluidsinstellingen op de tv beïnvloed kan worden. Het beste is dan om een scart blokje te kopen.

• bartvl

bartvl

Volgens mij is de cinch/RCA/tulp (allemaal hetzelfde) -uitgang nooit een dynamische uitgang. Hier is namelijk totaal geen reden toe. De aan te sluiten apparatuur zal namelijk een lijnlevel inputsignaal verwachten via de RCA. Uitzonderingen hierop ken ik (zullen er vast wel zijn, maar érg weinig)

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
De samsung tv heeft gewoon een RCA/tulp uitgang voor audio-out waardoor het volgens mij niet via de interne versterker gaat en gewoon aangesloten kan worden op de oude versterker. Ik heb het zelf namelijk ook gewoon zo aangesloten op een oude Denon versterker en het werkt perfect.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Niet vergeten om intern mute van de TV in te schakelen zodat het geluid alleen via je versterker gaat.
Klinkt wel zo prettig.

Testing, one, two ...

• beccie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2021
okee, dus gewoon zoiets zeg maar. http://www.coolsound.nl/p...Audio+Connector+2.5+Mtr.. En dan in de tv in de audio-out links en rechts dan en dan naar de versterker. Maar zo'n RCA kabeltje is toch alleen het draadje wat je dan in zo'n gaatje pikt. Net als je van je versterker naar je boxen.

Oh jee ik leg het heel krom uit maar ik ken gewoon al die termen ook niet :|

• bartvl

bartvl

Klopt, gewoon zo'n kabel erin pluggen en gaan met de banaan. Veel succes en bovenal plezier!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

The_nv40_man schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:24:
IAls de TV zelf al stereo cinch-out heeft dan kun je die mogelijk gebruiken. Het kan echter zo zijn dat ookeen dynamische uitgang is die dmv de geluidsinstellingen op de tv beïnvloed kan worden. Het beste is dan om een scart blokje te kopen.
volgens mij heeft die tv juist wel een variabele output. Dat is handig want met je tv afstandbediening kan je dus ook het geluid naar de versterker aanpassen. Daar is helemaal niets mis mee. Versterker half open zetten en de input van de tv variabel
Pagina: 1