SPOED! PC geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 23:37
Ik heb vanmiddag mijn oude mobo + proc + geheugen verkocht aan iemand. Diegene belt mij zojuist op dat hij geen beeld krijgt? De PC gaat aan, heeft zwart beeld, en alle lampjes branden. De PC reageert dus nergens op en kan voor de rest niets. De CPU fan draait wel gewoon,en hij heeft ook een andere videokaart geprobeerd, geheugenmodules losgekoppeld, bios batterij eruit gehaald en weer terug, alles losgekoppeld op de powerled na...

Wat kan dit zijn? Zondag werkte alles nog hier bij mij. Ik zelf vermoed dat zijn voeding niet goed genoeg is?

Het gaat om een Asus A8V deluxe moederbord, Amd Athlon 3500 CPU en 2GB DDR-400 geheugen en een Geforce 6800. Hij heeft een 350watt voeding zegt die en heeft ook de 12pins connector aangesloten bij de CPU.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Euhm, iets kapot tijdens verhuizen? Afstandsbusjes?
Haal alles er een uit en probeer het eens op een niet-geleidende ondergrond?
Kan echt aan alles liggen, wij kunnen dat ook niet in onze kristallenbol zien.

PMG Beleid
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 53% gewijzigd door Bitage op 16-10-2007 18:07 ]

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
van welk merk is de voeding? een slecht merk kan minder goed presteren dan een goed merk, ook al staat er hetzelfde aantal watt op.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 13:26
Heeft hij het setje bij jou werkend gezien?

[ Voor 40% gewijzigd door Spixo op 16-10-2007 17:58 ]

• Dannydekr
Bitage schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:57:
Euhm, iets kapot tijdens verhuizen? Afstandsbusjes?
Haal alles er een uit en probeer het eens op een niet-geleidende ondergrond?
Ik heb alles heel voorzichtig behandeld en polsbandje gebruikt. Ik heb een anti-statisch schuim geval gebruikt voor de onderkant en een antistatische zak erbovenopgelegd. De videokaart heb ik verwikkeld in bolletjesplastc en alles zat strakl in de doos en kon niet verschuiven.

En wat bedoel je met een niet-geleidende ondergrond?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Ricardo87 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:57:
Heeft hij het setje bij jou werkend gezien?
Nee maar ik heb het zondag nog getest voordat ik het aan hem heb gegeven :)

• Bitage
Ik heb een anti-statisch schuim geval gebruikt voor de onderkant en een antistatische zak erbovenopgelegd
Aan de buitenkant wordt zon zakje statisch. Aan de binnenkant niet. Werkt als een soort van kooi van Faraday.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 16-10-2007 18:04 ]

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:40
In een kast zit een plaat waar je je moederbord op vast zet, daar moeten altijd afstand busjes tussen zitten zo niet. :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 13:26
Dannydeman schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:59:
[...]

Nee maar ik heb het zondag nog getest voordat ik het aan hem heb gegeven :)
Dat is dus het lastige. Als hij het werkend had gezien bij jou thui was het verder zijn probleem geweest dat het nu niet meer werkt.

Echter ik begrijp dat je het zwik via de post naar hem hebt verzonden?

Verwijderd

Dat SPOED! zorgt er niet voor dat je probleem sneller opgelost is hoor.

• Dannydekr
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:01:
Dat SPOED! zorgt er niet voor dat je probleem sneller opgelost is hoor.
Ik ken hem persoonlijk dus niet via de post. Ik heb de doos in een tas gedaan (een oude MOBO doos) en deze meegenomen. En hij komt om 9 uur even langs, dan proberen we het op mijn voeding. Maar het probleem klinkt mij bekend in de oren maar kan de oorzaak niet meer boven brengen.

Heeft er niemand ervaringen met dit? Misschien is het wel een typisch voedingprobleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Dannydekr op 16-10-2007 18:10 ]

• Bitage
Waarom denk je dat het je voeding is? Heb je daar enige aanleiding voor? Het kan net zo goed zijn dat je mobo kapot is.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit soort problemen kan je alleen oplossen door dingen uit te sluiten. Probeer een andere voeding. Probeer een BIOS reset. Probeer een andere CPU. Probeer ander RAM geheugen. Enz enz.

Niemand hier kan je vertellen waar het probleem zit, je zal het echt zelf moeten uitzoeken door dingen te proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SPOED! Gebruik de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Serieus:
Het is hier geen helpdesk en dan nog, we hebben geen glazen bol. Dit kan van alles zijn, alleen jij kunt uitsluiten wat het exact is. GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Begin daar eens mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.