BIOS problemen Asus X51R

Pagina: 1
Acties:
  • 1.601 views sinds 30-01-2008

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Niet meer nodig, laptop is retour afzender

Het probleem:
Bij het opstarten van de laptop komt er steeds een series van waarschuwingen
code:
1
2
3
4
5
CMOS Battery Low
CMOS Checksum Bad
CMOS Date/Time Not Set
Press F2 to Run SETUP
Press F1 to load default values and continue

Vervolgens komt de laptop met "Enter Password" ongeacht of er F1 of F2 gedrukt wordt, echter is er nooit een wachtwoord ingesteld. Na 3 foutieve wachtwoorden komt het volgende tevoorschijn:
code:
1
2
3
System Date: 03-20-2007
Password check failed
Press F2 to Resume

Na het drukken van F2 blijft alleen een knipperende underscore over.

Wat ging eraan vooraf?:
*Vanaf de aanschaf een maand geleden liep de laptop al niet echt goed. Vista liep normaal, echter kon er vanuit vista met geen mogelijkheid de tijd ingesteld worden, en kon deze ook niet automagische gesynchroniseerd worden. De tijd instellen in de BIOS kon wel, echter was de tijd na een reboot weer verwenen.
*Een week later kwamen daar de eerste foutmeldingen onder CODE bij. Na F2 drukken liep de pc zonder verdere problemen.
*Na 4 weken kon de CD-rom drive in windows niet meer gevonden worden. Op goed geluk een CD erin doen zorgde er wel voor dat af en toe de CD automatisch werd gestart. Na wat zoekwerk bleek dit vaker voor te komen bij dit type CD-drives. Met een regedit vanaf deze pagina deed de CD-drive het weer normaal. 2 dagen later zat ineens het wachtwoord op de PC. Vanaf dan kon ook niks meer gedaan worden.

Wat is er al geprobeerd?
*Accu eruit, starten, accu er weer in en booten; geen succes
*Booten vanaf een Windows XP CD; geen succes
*Deze wachtwoorden geprobeerd; geen succes
(de BIOS batterij eruit halen kan niet i.v.m. garantie)

De betreffende PC:
Asus X51V
Core duo T2080
120GB Hitachi 5400RPM schijf
Matshita DVD-ram UJ-850S
Ati radeon Xpress 1100
1024MB ram
Windows Vista home premium
American megatrends bios van 03/20/07 versie 206

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier ook iets raars met de Asus X51R, nog geen uur geleden gekocht, en ik dacht: laat ik het BIOS passwd maar meteen activeren.
Nou leuk dus, die wil ie vervolgens niet herkennen (heb er een '$' en een '!' in staan, misschien dat dat niet handig was, maar man man man, nu kan ik dus niks :'( )
Enig idee wat nu de oplossing is? Eigenlijk mag ik hopen dat er geen standaard wachtwoorden zijn, maar ik verwacht toch wel dat als ik een wachtwoord invoer deze vervolgens ook ervoor zorgt dat ik ermee aan de slag kan... :(

edit: pfew.. ok, leuke "feature" ontdekt in de AMI BIOS. de $ en de ! worden wel als een * weergegeven bij het instellen van het wachtwoord (en 2e wachtwoord), maar hij slaat ze doodleuk niet op.
Ik kan nu dus weer inloggen, met het wachtwoord zonder $ en ! erin (dus 2 tekens korter), wat bizar...

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-10-2007 20:02 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Niet meer nodig, laptop is retour afzender
Gebruik in het vervolg even de topicreport functionaliteit of vraag via Schop een Modje even een moderator om dit topic te sluiten. Doorgaan over een probleem wat niet meer speelt is iig niet nodig; dus ik sluit dit topic :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.