Ik heb hier een applicatie waarvan ik de output wil parsen, maar in plaats van normaal te eindigen crashed de app in een segfault. Nu heeft hij op dat moment alle informatie die ik wil hebben al naar STDOUT gestuurd, alleen lukt het me niet om alles goed af te vangen. Als ik het op de commandline start krijg ik alle output die ik nodig heb, maar als ik het door een pipe gooi (bijv naar een bestand, of naar een perl script wat er van leest), dan krijg ik niet alle output die ik krijg op de CLI. Waarschijnlijk omdat het in de pipe gebufferd wordt, en zodra de pipe breekt omdat de app crashed deze buffer niet meer geflushed wordt.
Met ulimit -p zou je aldus de manuals de pipe buffer size moeten kunnen aanpassen, maar dit blijkt hardcoded te zijn, en onveranderbaar.
Heeft iemand misschien nog een truc/idee om dit voor elkaar te krijgen? Helaas is de applicatie closed source en wil hun helpdesk ook niet meewerken aan het fixen van deze bug. (Het gaat om de Adaptec arcconf utility voor het uitlezen van Raid/disk status, maar die crashed zodra hij onze HP Storageworks enclosure tegenkomt op de SCSI bus).
Met ulimit -p zou je aldus de manuals de pipe buffer size moeten kunnen aanpassen, maar dit blijkt hardcoded te zijn, en onveranderbaar.
Heeft iemand misschien nog een truc/idee om dit voor elkaar te krijgen? Helaas is de applicatie closed source en wil hun helpdesk ook niet meewerken aan het fixen van deze bug. (Het gaat om de Adaptec arcconf utility voor het uitlezen van Raid/disk status, maar die crashed zodra hij onze HP Storageworks enclosure tegenkomt op de SCSI bus).
Please do not contact me telepathically.