Ben hier bezig een schema op te zetten voor een interne backup van een Exchangeserver en een Fileserver. Hiervoor heb ik de beschikking over Brightstor ARCserve Backup 11.5 SP2 op een Dell PowerEdge 1600SC met ingebouwde HP StorageWorks Ultrium 448 LTO-II met een lading 400 GB tapes. De volledige backup (ES+FS) past op een enkele tape. De Exchangeserver draait ook op de Dell PowerEdge.
Op dit moment heb ik het volgende schema in mijn hoofd zitten:
- FULL (clear archive bit) backup op maandagavond
- INCREMENTAL backup op dins-, woens-, donder-, vrij- en zaterdagavond
Op deze manier kun je op maandagmorgen/middag een tape wisselen en kan hij de rest van de week blijven zitten. Elke dag wisselen is niet de bedoeling, niet praktisch. Ik heb 5 weektapes (voor die keer in de zoveel tijd dat een maand 5 weken heeft) en 12 maandtapes. Zo kun je dus ca. een jaar terug. Ook naar vorige versies van sommige bestanden.
Mijn vraag is concreet: moet er nog een formatteer-job lopen om de tapes van tevoren te legen, vooraleer er met een job begonnen wordt? Of wordt de data (die dan al ca. 4 weken op een tape staat) dan gewoon overschreven?
Op dit moment heb ik het volgende schema in mijn hoofd zitten:
- FULL (clear archive bit) backup op maandagavond
- INCREMENTAL backup op dins-, woens-, donder-, vrij- en zaterdagavond
Op deze manier kun je op maandagmorgen/middag een tape wisselen en kan hij de rest van de week blijven zitten. Elke dag wisselen is niet de bedoeling, niet praktisch. Ik heb 5 weektapes (voor die keer in de zoveel tijd dat een maand 5 weken heeft) en 12 maandtapes. Zo kun je dus ca. een jaar terug. Ook naar vorige versies van sommige bestanden.
Mijn vraag is concreet: moet er nog een formatteer-job lopen om de tapes van tevoren te legen, vooraleer er met een job begonnen wordt? Of wordt de data (die dan al ca. 4 weken op een tape staat) dan gewoon overschreven?