Brightstor ARCserve - Formatteren voor backup?

Pagina: 1
Acties:

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Ben hier bezig een schema op te zetten voor een interne backup van een Exchangeserver en een Fileserver. Hiervoor heb ik de beschikking over Brightstor ARCserve Backup 11.5 SP2 op een Dell PowerEdge 1600SC met ingebouwde HP StorageWorks Ultrium 448 LTO-II met een lading 400 GB tapes. De volledige backup (ES+FS) past op een enkele tape. De Exchangeserver draait ook op de Dell PowerEdge.

Op dit moment heb ik het volgende schema in mijn hoofd zitten:

- FULL (clear archive bit) backup op maandagavond
- INCREMENTAL backup op dins-, woens-, donder-, vrij- en zaterdagavond

Op deze manier kun je op maandagmorgen/middag een tape wisselen en kan hij de rest van de week blijven zitten. Elke dag wisselen is niet de bedoeling, niet praktisch. Ik heb 5 weektapes (voor die keer in de zoveel tijd dat een maand 5 weken heeft) en 12 maandtapes. Zo kun je dus ca. een jaar terug. Ook naar vorige versies van sommige bestanden.

Mijn vraag is concreet: moet er nog een formatteer-job lopen om de tapes van tevoren te legen, vooraleer er met een job begonnen wordt? Of wordt de data (die dan al ca. 4 weken op een tape staat) dan gewoon overschreven?

• theXE
Niemand die dit weet? Heb wel de optie gevonden om overwrite te enablen, maar worden de oude bestanden (van ca. 4 weken oud) op tape dan verwijderd, of alleen de bestanden met dezelfde naamgeving...?

• theXE
Heb hier nu een schedule, volgens mij zal het wel loslopen. Denk dat het wel wat wordt... Iemand die nog suggesties, danwel tips heeft. Ze zijn welkom! ;-)

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/1088/schermschedulearcservesi9.gif

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02 13:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik ken Arcserve niet, maar in Backup Exec heb je de optie om bestaande media te overwriten op een tape, of om nieuwe data aan bestaande te appenden (op dezelfde tape). Iets soortgelijks zal Arcserve ook wel hebben.

't staat zelfs in je screenshot -> mode: overwrite

Even een ander vraagje, aangezien een backup op één tape past: waarom dan nog incremental gaan backuppen? Een full backup restored veel handiger/sneller.. aangezien je op maandagavond ook een full backup kunt draaien, kom je waarschijnlijk niet in de knoei met je backupwindow.

[ Voor 6% gewijzigd door Question Mark op 17-10-2007 16:26 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• theXE
Ik gebruik 1 tape per week, als ik daar FULL + INCR op kan slaan heb ik ook de vorige versies van bestanden van de vorige week. Dat is de enige reden...

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Overschrijven is overschrijven, daar hebben bestandsnamen niets mee te maken. Vergelijk het met een videoband of compact cassette, als je aan het begin begint maakt het niet uit dat je een ander programma aan het opnemen bent, het wordt toch wel overschreven.

Pas dus je incrementals aan naar append ipv. overwrite, anders is op woensdag je full backup van maandagavond al weer overschreven.

Wel is een format of retension in de zoveel tijd goed voor je tapes, dus misschien is dat handig om in te plannen op maandag middag.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Pagina: 1