xm 754 hx versterker van sony kapot?

Pagina: 1
Acties:

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
ik heb gisteren een tweedehands setje gekocht. 2 achter speakers, 2 voor speakers, 1 passieve sub. en de xm 754 hx amp van sony..

ik heb in de auto een sony gt500 radio/cdspeler, met 2x rca output voor versterker, alleen de achter rca-output gebruikt.

ground op chassis, +12V op accupool, en remote kabel (in rca kabel) op autoradio aansgesloten .

rca-kabel van radio naar versterker gelegd.

achterspeakers op de versterker aangesloten.

getest of de versterker stroom krijgt, affirmative....

de ledjes op de versterker gaan niet aan.

GEEN geluid.. boehoe..

Wat doe ik fout, en hoe sluit ik uit of de versterker kapot is? En wat gaat er het eerst kapot als de vorige eigenaar bijvoorbeeld een zekering heeft gebruikt met een te hoog amperage.

[ Voor 17% gewijzigd door roborobbie op 16-10-2007 16:19 ]

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

1. Ground niet op chassis doen maar ook bij accu pool weghalen. Scheelt veel gedonder maar zal je probleem nu misschien niet zijn.
2. Krijgt je versterker wel spanning? (Lampjes branden?, check met multimeter)
2a. Staat er ook +12V op de remote kabel?
2b. Zekering nog goed?
3. Als de versterker het doet: krijgt hij wel geluid? Staat je radio niet alleen naar de fronts te sturen?
4. Leg effe een verlengkabel uit huis, Probeer eens een losse CD-speler (of ander ding met RCA outputs, een tuner of dvd-speler ofzo) met 2x RCA aan te sluiten (let op: geluid komt er vol gas uit...). doe op eigen risico. :P

Heb je weer effe wat te testen.

[ Voor 49% gewijzigd door remco_k op 16-10-2007 16:22 ]

Alles kan stuk.

• roborobbie
zie mijn edit.. stroom getest en krijgt dus wel stroom. maar lampjes branden niet. rca kabel van radio naar versterker allebei op rear..

Voorspeakers heb ik op radio zelf aangesloten, maar dat moet gewoon kunnen.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
zekering van de versterker gecontroleerd?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

@hierboven; mijn vorige post, puntje 2b ?
roborobbie schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:21:
zie mijn edit.. stroom getest en krijgt dus wel stroom. maar lampjes branden niet. rca kabel van radio naar versterker allebei op rear..

Voorspeakers heb ik op radio zelf aangesloten, maar dat moet gewoon kunnen.
Wat ik bedoel is dat je in de radio in kan stellen hoeveel geluid er naar de front en rear outputs gaat.
Maar aangezien je versterker al niet aangaat is dat niet de oorzaak.
Check of de remote kabel ook +12V krijgt en maak even een goede groud op je accupool.
Verbind ter test anders even de +12V ingang van de versterker eens door met de remote ingang van de versterker (eerst even de remote kabel eruit halen!).

Alles kan stuk.

• roborobbie
dat heb ik ook al getest (+12V van accu op remote ingang) , gelijk al toen ik geen lampjes zag branden. Maar je raad het al, dat werkte ook niet.

Met fader rear/front krijg ik ook geen geluid uit de versterker, wat duid op een overleden versterker?

zekeringen zijn alle nog intact..

een ground op de accupool zal niet gaan, te weinig kabel om ook nog een ground door de auto te trekken.. Maar aangezien mijn multimeter wel laat zien dat er 12v door de ground en +12v gaan lijkt mij dat het probleem niet.. de ground op het chassis lijkt dus prima te werken..

[ Voor 45% gewijzigd door roborobbie op 16-10-2007 16:38 ]

• roborobbie
even wat fototjes van hoe ik het aangesloten heb:

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s247/robcampman/IMG_0418.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s247/robcampman/IMG_0416.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i154.photobucket.com/albums/s247/robcampman/IMG_0415-1.jpg

• roborobbie
ik heb even de vorige eigenaar gebeld. Deze zecht dat ik de +12volt kabel rechtstreeks op de autoradio moet aansluiten. en de rear-speaker kabels naar de versterker moet leiden. Dan heb ik dus de rear-rca kabel en de losse speakerkabels beide naar de versterker lopen, is dat niet dubbel op?

Moet ik dit doen?

Pagina: 1