DVD speler/brander probleem

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:04
Het volgende..

Ben nu een tijdje allerlei onderdelen uit mijn computer aan het vervangen. Ik had eerst een packard bell, beviel me niet (ja ik weet het). Daar heb ik de dvd speler en brander uitgehaald. Ik had nog een P5B MX wifi liggen dus heb toen wat nieuwe spulletjes gekocht en een nieuwe pc gebouwd. Alles werkte prima. Vista erop gezet etc. Nu heb ik laatst een Gigabyte GA-P35-DQ6 moederbord gekocht en heb deze ipv mn P5B MX er nu in zitten. Ik zit nu met het volgende probleem. Ik starte mijn pc op en hij kon vista al niet laden. Dus ik dacht, laat ik mijn OEM cds er in doen, omdat te kijken of het dan wel werkt zoals ik wil.. Kom ik erachter dat mijn DVD speler en brander het allebei niet doen.. Volgens mij niet eens stroom, want ik zie geen enkel lichtje branden.. Jumpers staan goed.. Ze zijn met een IDE kabel verbonden met het mobo.. Ik kreeg zo voor geen mogelijk aan.. In de bios worden ze dan ook niet herkend?

Suggesties?

Alvast bedankt..

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
staan instellingen bios wel deftig en goed?

heb je eens geprobeerd met 1 van de 2 drives?

das vista niet boot is normaal, aangezien je een ander mobo hebt gestoken...wat vista wrs aanziet aan 'nieuwe' configuratie, dus opnieuw installeren oid

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:04
Ik heb nu een stukje probleem opgelost.. IDE kabel eruit gehaald en mn drives krijgen stroom.. maar goed.. Elke IDE kabel die ik er nu in stop blokkeerd mn stroomtoevoer lijkt het wel.. Ze weigeren open te gaan als er een IDE kabel in zit.. Wat nu weer haha?

Verwijderd

Heb je al met andere IDE kabels gechecked of deze niet toevallig een breukje hebben van binnen en daar je probleem door veroorzaakt wordt (komt erg vaak voor)?

De drives staan ook niet allebei ingesteld op slave, of allebei op master? (check achterzijde drive op jumpers)

Is dat Gigabyte MB trouwens een nieuwe of een gebruikte? Als je je harde schijf aansluit op de IDE aansluiting op het MB waar de cd-roms nu op zitten, werkt die harde schijf dan wel gewoon?
Met andere woorden: kan het niet aan de IDE-aansluiting op het MB liggen?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 16:59 . Reden: Typooooo ]