Ik heb sinds enige tijd naar volle tevredenheid e-smith draaien maar nu vroeg ik me af of het de moeite waard was om clarkconnect een te proberen? wie weet of dit pakket beter is en waarom?
niemand hier een mening over? ik vind e-smith wel goed maar het wijkt op sommige punten wat af van de standaard redhat distro en dacht dat clarkconnect misschien makkelijker te tweaken was 
Niemand hier ervaring mee?
Niemand hier ervaring mee?
jongens!!!!!!!! (en meiden uiteraard!) kom op...laat wat van jullie horen 
Vraag ik ook eens wat
Vraag ik ook eens wat
E-smith is mijn favoriet, maar op het moment draai ik FreeSCO. Dat was zelfs nog iets makkelijker, en het paste op mijn 40Mb hdd !
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Ik draai momenteel Clarkconnect en ben daar voorlopig tevreden mee. Alleen portforwarding krijg ik nog niet werkent.
Of dit erg veel afwijkt van standaard RH62 en of het erg anders is als E-Smith weet ik niet.
Of dit erg veel afwijkt van standaard RH62 en of het erg anders is als E-Smith weet ik niet.
ik vroeg niet of freesco beter was...dat kan best maar met e-smith kan je meer en ik vond dat ook mooier...heb freesco ff geprobeerd maar vond e-smith toch fijner. nu nogmaals...is clarkconnect beter en zo ja/nee waarom?
Verwijderd
Nou, in elk geval zit er bij Clarkconnect een heel handige webinterface om (bijna) alles mee in te stellen, standaard file-sharing met Samba, webserver... FTP-server moet je geloof ik zelf starten enzo, die staat niet standaard aan...
Tsja, en ze zijn steeds bezig met betere versies. Ik heb op cd versie 0.5 en via internet geupdate naar versie 0.6
Momenteel is alleen de website van Clarkconnect even down
Was wat mis met de server geloof ik.
Maargoed, ik heb heel even e-smith gehad, maar daar kreeg ik de boel niet aan de praat, Clarkconnect deed het in één keer. Ben er erg tevreden mee
Tsja, en ze zijn steeds bezig met betere versies. Ik heb op cd versie 0.5 en via internet geupdate naar versie 0.6
Momenteel is alleen de website van Clarkconnect even down
Maargoed, ik heb heel even e-smith gehad, maar daar kreeg ik de boel niet aan de praat, Clarkconnect deed het in één keer. Ben er erg tevreden mee
Hmm..e-smith heeft ook een heel mooie webbased manager waar je veel in kunt stellen. moet ik eens gaan vergelijken welke het meeste kan. staat hopelijk op hun site. De rest is ook identiek aan e-smith...ben nog niet overtuigdOp dinsdag 13 februari 2001 20:01 schreef arnoudo het volgende:
Nou, in elk geval zit er bij Clarkconnect een heel handige webinterface om (bijna) alles mee in te stellen, standaard file-sharing met Samba, webserver... FTP-server moet je geloof ik zelf starten enzo, die staat niet standaard aan...
Tsja...bij e-smith zitten ze ook niet stil. Ik kreeg versie 4.0 niet aan de praat maar versie 4.1b2 wel en binnekort komt de final release van 4.1 uitTsja, en ze zijn steeds bezig met betere versies. Ik heb op cd versie 0.5 en via internet geupdate naar versie 0.6
Momenteel is alleen de website van Clarkconnect even downWas wat mis met de server geloof ik.
Tsja...ik ook met e-smith. wellicht is er helemaal geen verschil dat groot genoeg is om voor de een of de ander te kiezen. ik kwam gewoon eerder achter het bestaan van e-smith dan van clarkconnectMaargoed, ik heb heel even e-smith gehad, maar daar kreeg ik de boel niet aan de praat, Clarkconnect deed het in één keer. Ben er erg tevreden mee
iets beter opletten heTsja...bij e-smith zitten ze ook niet stil. Ik kreeg versie 4.0 niet aan de praat maar versie 4.1b2 wel en binnekort komt de final release van 4.1 uit
e-smith roeleert echt, ik vind hem fijner/mooier als clarkconnect
JA????????? waarwaarwaar?/?????iets beter opletten he, wat is er vandaag uitgekomen ?? Juist 4.1 !!
ik heb toenstraks nog op e-smith.org gekeken maar toen stond ie er nog niet op!
Snel downloaden en upgraden
Kzie hem al
ftp.e-smith.com
Verwijderd
Heeft e-smith ook standaard ondersteuning voor PPPoE?? Dat is ook een reden waarom ik van FreeSCO naar Clarkconnect ben overgestapt en ik meen mij te herinneren dat e-smith niet standaard dat heeft. Het kan wel, dan moet je even een RoaringPenguin proggie installen.
Verder lijken mij de twee eigenlijk ook wel identiek.
Verder lijken mij de twee eigenlijk ook wel identiek.
dat zit er dacht ik standaard in maar ik hoef dat niet omdat ik kabel heb. ik had ook al het idee dat ze vrijwel identiek waren...
ik ga vandaag mijn server updaten van e-smith 4.1b2 naar 4.1final
God bless....
ik ga vandaag mijn server updaten van e-smith 4.1b2 naar 4.1final
ja? werkt het goed? moet ik nog wat backuppen? bijvoorbeeld mijn website die op die bak gehost wordt en/of de user/group instellingen? of houdt ie alles mooi vast?
ff off topic, maar weet je hoe ik mijn e-smith server kan instellen als ftp server zodat ik vanaf school dingen erop en eraf kan halen/zetten? intern werkt het maar extern kunnen gebruikers niet schrijven terwijl ik dat volgens mij wel heb ingesteld. via de webbased admin kun je daar weinig mee instellen.
ff off topic, maar weet je hoe ik mijn e-smith server kan instellen als ftp server zodat ik vanaf school dingen erop en eraf kan halen/zetten? intern werkt het maar extern kunnen gebruikers niet schrijven terwijl ik dat volgens mij wel heb ingesteld. via de webbased admin kun je daar weinig mee instellen.
Ja werkt perfect (hier tenminste )
enne, nee je hoeft niks te backuppen, ALLES word bewaard..
en je moet bij je control panel, de toegang van de ftp server op PUBLIC zetten, dan moet het lukken !
en je moet bij je control panel, de toegang van de ftp server op PUBLIC zetten, dan moet het lukken !
Oké, ik maak toch maar ff een backupje voor de zekerheid maar ik laat het dan maar eens zijn gangetje gaan...doe het straks wel als ik niks meer te doen heb op internetOp woensdag 14 februari 2001 14:26 schreef kieskes het volgende:
Ja werkt perfect (hier tenminste )
Dat had ik al begrepen. Er staat bij mij het volgende onder de kop remote access settings:en je moet bij je control panel, de toegang van de ftp server op PUBLIC zetten, dan moet het lukken !
ssh: no access
nr of pptp clients: 0
ftp access: public
telnet: private
Leek me goed zo, toch? Meer kun je zo niet instellen maar ik kan zelf wel als elke user schrijven maar dan vanaf een interne client. Als een van mijn vrienden het dus extern probeerd doet ie het niet. geen schrijfrechten zegt ie dan
Misschien een bugje in beta 2...hoop dat het na het updaten is opgelost. voor de rest doet alles het perfect, dit was het enige puntje dat ik nog niet aan de praat kreeg...dus e-smith rules!!!!!!!!!
so, updaten ging vlekkeloos maar volgens mij was het nog sneller geweest als ik het van scratch opnieuw geinstalleerd had
Verwijderd
Ik schop dit topic even omdat ik het niet nodig vind een nieuwe te openen...
Wat denken jullie nu van E-smith en ClarkConnect? Ik ga AS zondag mn server herinstalleren omdat er een hdd van 40gb in komt... Maar ik was eigenlijk van plan om debian te installeren. Maar kan ik dan met het apt-get commando webmin en webconfig installeren? Ik werk nu met alle tevredenhijd met ClarkConnect maar ik hoop wat meer stabiletijd en de wat snellere server te krijgen met Debian. Ook zou ik graag kennis maken met de Kernel2.6... Wat denken jullie er over?
Wat denken jullie nu van E-smith en ClarkConnect? Ik ga AS zondag mn server herinstalleren omdat er een hdd van 40gb in komt... Maar ik was eigenlijk van plan om debian te installeren. Maar kan ik dan met het apt-get commando webmin en webconfig installeren? Ik werk nu met alle tevredenhijd met ClarkConnect maar ik hoop wat meer stabiletijd en de wat snellere server te krijgen met Debian. Ook zou ik graag kennis maken met de Kernel2.6... Wat denken jullie er over?
Het is ook niet nodig een nieuwe te openen, maar het is zeker niet nodig dit stokoude topic te kicken, voor vragen over welke distro je het beste kunt nemen hebben we namelijk een speciaal topic, Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 4 .
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()