Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] DataGridView: No room available

Pagina: 1
Acties:
  • 452 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
In de applicatie waar ik aan werk hebben we een aantal schermen (MDI children) met daarop een DataGridView om informatie te tonen. Hieraan gekoppeld zit een automatisch verversmechanisme wat de gegevens elke minuut update.
Omdat de gebruikers de geselecteerde rij altijd in beeld willen hebben (ook na refreshes etc) hou ik eea bij via het FirstDisplayedScrollingRowIndex property op de DataGridView. Op zich geen probleem en het werkt goed op 1 ding na.
Wanneer een venster geminimaliseerd is en de gegevens ververst worden zal automagisch de geselecteerde rij goed gezet worden via FirstDisplayedScrollingRowIndex. Maar wat schetst mijn verbazing, ik krijg hier keihard een InvalidOperationException terug met daarin de melding "No room is available to display rows". De debugger geeft aan dat het DataGridView gewoon Visible == true is maar de FirstDisplayedScrollingRowIndex is op dat moment -1.
Natuurlijk kan ik gewoon checken of de waarde -1 is op het moment van zetten maar ik wil graag weten waarom dit nou gebeurt :?

Uiteraard heb ik Google geraadpleegd maar die wist mij alleen te melden dat er welgeteld nog 1 ander persoon is met deze foutmelding :X

Ik heb nog eea getest met een ander scherm ervoor zetten, maximaliseren van child windows etc. Het probleem treedt alleen op als het scherm geminimaliseerd is.

Is er iemand die hier iets van weet of het probleem kent?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Had je deze al gelezen:
http://msdn2.microsoft.co...yedscrollingrowindex.aspx
Daar staan de exceptions en hun redenen. Wellicht dat de columns frozen zijn dus?

Afgezien van je directe vraag heb ik wel een indirecte oplossing:
Mijn keuze zou zijn om het refreshmechanisme stil te zetten als het scherm geminimaliseerd is. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Ik heb net nog even gecheckt maar de er zijn geen rows "Frozen". Ik ga in ieder geval nog even kijken of ik een reproduceerbaar iets kan bouwen.
Verversingsmechanisme stilzetten kan op zich wel maar dat doe ik liever niet tenzij het echt de enige oplossing blijkt te zijn.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

MTWZZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:39:
Ik heb net nog even gecheckt maar de er zijn geen rows "Frozen".
Het gaat bij frozen ook niet om de rows, maar om de columns. ;)
The specified value when setting this property indicates a row with a Visible property value of false.

-or-

The specified value when setting this property indicates a column with a Frozen property value of true.

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Gaat het hier om een Win applicatie of om een aspx pagina?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
@mOrPhie: Right you are.
Was even confuus aangezien Rows ook een Frozen property hebben.

@Mastermind: Het gaat om WinForms. ASP.Net heeft DataGrid zonder -View :P

Update:
Er zijn ook geen columns die op Frozen staan :X

[ Voor 16% gewijzigd door MTWZZ op 16-10-2007 16:12 ]

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 01:01
MTWZZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:39:
Ik heb net nog even gecheckt maar de er zijn geen rows "Frozen". Ik ga in ieder geval nog even kijken of ik een reproduceerbaar iets kan bouwen.
Verversingsmechanisme stilzetten kan op zich wel maar dat doe ik liever niet tenzij het echt de enige oplossing blijkt te zijn.
Wat voor nut heeft het om de gegevens te verversen wanneer je zeker weet dat de gebruiker toch niet kijkt?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Actueelheid van de gegevens op het moment dat het scherm weer gemaximaliseerd wordt. Situatie is dat vensters af en toe geminimaliseerd worden om een ander scherm te bekijken (sommigen gebruiken sneltoetsen of anderzins klikken).

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:17
MTWZZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:50:
Actueelheid van de gegevens op het moment dat het scherm weer gemaximaliseerd wordt. Situatie is dat vensters af en toe geminimaliseerd worden om een ander scherm te bekijken (sommigen gebruiken sneltoetsen of anderzins klikken).
Kun je de (scherm/datagridview)update niet doen bij het opheffen van de minimalisatie dan?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

MTWZZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:50:
Actueelheid van de gegevens op het moment dat het scherm weer gemaximaliseerd wordt.
Dan doe je bij het maximaliseren toch per definitie een update? :)

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
Update bij maximaliseren is inderdaad een goeie oplossing en zo zijn er wel meer te bedenken en dat ga ik waarschijnlijk wel doen maar ik wil toch graag weten wat het probleem nou is.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-11 09:55
Waarschijnlijk komt dit doordat het grid geanchored is aan alle zijden. De size van het grid wordt bij minimalistaie dan 0; 0. Wellicht een oplossing om de minimum size van het grid op iets van 32; 32 te zetten?

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

Topicstarter
@Sikkek:
Doe je best met tech-posts scoren voor je HK-XS :+

@Iedereen:
Zoals Sikkek al zegt. Wanneer een DataGridView op een Form staat en het anchor property zo staat dat de DataGridView mee resized dan wordt bij het Minimizen van het Form de Size property op 0; 0 gezet en is er dus ook echt geen ruimte om rijen te tonen.
Wanneer er een MinimumSize wordt gezet op de DataGridView dan gaat alles goed.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 11:15

sopsop

[v] [;,,;] [v]

MTWZZ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:42:
@Mastermind: Het gaat om WinForms. ASP.Net heeft DataGrid zonder -View :P
ASP.Net heeft inmiddels ook geen Datagrid meer, maar gewoon ook de GridView.
Pagina: 1