[SBS2003] Software distributie op Vista client lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02-2025

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
Situatie
Server = Small Business Server 2003
Werkstation = Vista Business

Probleem is wanneer ik op de server onder serverbeheer - clientcomputers - clienttoepassingen instaleren, bijv, adobe reader toevoeg,
en deze instalatie wijs ik dan toe aan het werkstation.
dit gaat prima

we starten het werkstation en loggen in, en er komt een snelkoppeling op het bureaublad te staan met
"Klik hier om adobe te instaleren."

wil ik deze snel koppeling uitvoeren krijg ik de fout
"De opdracht \\server2\clientapps\adobereader\acroread.msi kan niet worden uitgevoerd. controleer of de servernaam, het pad en de naam van het bestand juist zijn "

als ik de snelkoppeling open staat er het volgende bij doel:
"c:\program files\microsoft windows small business server\clients\eal.exe" /l "c:\users\adminstrator\desktop\klik hier om adobe te instaleren..lnk" \\server2\clientapps\adobereader\acroread.msi

Als ik de locatie handmatig open,, dus via start uitvoeren:
c:\program files\microsoft windows small business server\clients\eal.exe
c:\users\adminstrator\desktop\klik hier om adobe te instaleren..lnk
\\server2\clientapps\adobereader\acroread.msi

dan zijn al deze bestanden aanwezig en toegankelijk, en bij de onderste regel start setup van adobe ook.

wat doe ik verkeerd?

tevens wil ik wel graag weten wat de parameters van eal.exe zijn, misschien kom ik daar ook wel verder mee, maar naar mijn idee zou dit nu moeten/kunnen werken

ook heb ik nog getest om het setup bestand te veranderen in een foto.
met de gedachte daarachter, als ik dan de snelkoppeling open, dat ik dan een foto moest gaan zien. dit gaf nog de zelfde fouten

[ Voor 6% gewijzigd door zwartemerel op 16-10-2007 13:20 ]

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02-2025

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
niemand?

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik verplaats je topic naar Windows Servers en Server-software omdat daar meer SBS-specifieke kennis aanwezig is (ondanks dat je Vista als client OS gebruikt).

Tevens kleine aanpassing aan de titel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

probeer eens "quotes" om je opdrachtregel toe te voegen, heeft mij wel eens geholpen via clientapps