Harman/Kardon DVD 21 defect 'no disc'

Pagina: 1
Acties:
  • 7.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je het nog niet gedaan hebt, zou ik op z'n minst de lens en het loopwerk even goed schoonmaken/nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Laser of focus IC defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:18

SA007

Moderator Tweaking
Idd, leeskop goed nakijken, heb ook 's een dvd gerepareerd omdat er een stukje metaal in het focusmeganisme terecht was gekomen (een of ander veertje) waardoor de speler niet meer kon focussen.

En de lenzen schoonmaken met een wattenstaafje met iets als alcohal (geen sprititus of terpentine/thinner, dat laat een laagje achter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn Denon DVD 1500. Daar bleek een IDE drive in te zitten. Daar heb ik een oude NEC IDE DVD brander in gestopt (eigenlijk bovenop gemaakt, omdat de driver niet in past), en nu leest ook +r en -r ook zonder problemen.
Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar sinds die tijd loopt de speler wel eens vast als hij een uurtje heeft staan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 08:28

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 17:13:
Zou graag wat hulp hierbij willen. Heb de behuizing van de DVD speler gehaald, en zie nu dit voor me (zie foto's). Heb ook de Drive losgeschroeft. Wat moet ik nu losmaken om bij de laser te komen om m schoon te maken?

OK heb m nu uit elkaar. Heb de laser schoongemaakt maar dit helpt niet. Wanneer je m aanzet gebeurd er het volgende; laserkop beweegt een aantal keer naar voren/achter, boven/beneden, daarna no disc. DVD begint ook niet te draaien.

Wat zou hier kapot kunnen zijn?
Geen bandkabeltje vergeten? Misschien even goed aandrukken? Heb wel vaker gehoord over de DVD21, dat deze niets meer lezen. Helaas laat HK niet zo snel losse onderdelen los...

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
kun je niet doormeten of er stroom op het motortje komt, misschien is dat dingetje wel kapot,, gewoon wat proberen :)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een hk dvd21.
Na ongeveer 40 a 50 dvd's te hebben afgespeeld, "No Disc".......
Van alles en nog wat geprobeerd, geen succes. Uit eindelijk m'n spelertje weg gebracht voor reparatie. Moest een hele nieuwe drive in (€175,=!!!!) , geen losse onderdelen beschikbaar. Nu, na ongeveer het zelfde aantal dvd's (+/- 100 in 4 jaar is toch niet veel?!) geeft ie weer "No Disc". Soms als ik het roterende gedeelte een slinger geeft doet ie het, meestal niet. Ik ben echter niet van plan om weer dat bedrag uit te gaan geven.
Gezien het vreemde gedrag, "reading" voor 10 min, niet open willen gaan, open gaan wanneer hij nog aan het spinnen is etc, zit ik te denken om de software eens te gaan updaten. Iemand al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik zojuist ergens gevonden,

Gr, Maik

Zijn er nog meer mensen die problemen ondervinden met het afspelen van DVD's in de HK DVD31 of de HK DVD21?

Ik heb namelijk eind November 2005 een Home theater system van Harman Kardon gekocht AVR335 + DVD31 en de HKTS11.
Dit is een hele mooie set, mooi geluid!

Echter heb ik onlangs een DVD gekregen die niet afgespeeld wordt door de DVD31.
De speler stopt gewoon, legt de DVD stil en geeft het startscherm van de speler terug.

Dit kan niet de bedoeling zijn dacht ik. Gelukkig had ik mijn "oude" DVD speler nog in huis (philips DVD 633) en wat bleek die is wel in staat om de DVD af te spelen.
Dus ik terug naar de winkel, met mijn officiele DVD, waar ik de set gekocht had en wat bleek aldaar, ook de DVD21 van Harman Kardon is niet in staat de DVD af te spelen
Andere merken (Marantz, Sony, JVC B&O etc.) waren wel in staat de DVD af te spelen. Foutje van Harman Kardon leek het ons (medewerker winkel en ik).
De medewerker van de winkel heeft toen Harman Kardon gebeld en daar wist men "zogenaamd" van niets. Maar men ging het onderzoeken!
Mooi dacht ik, er wordt aan gewerkt.
Ondertussen is het eind Februari 2006 en ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem.

De DVD speler kan niet meer terug gebracht worden net als de DVD die heb ik ook al te lang in huis om terug te sturen.
Bij Harman Kardon geven ze de fabrikant van de DVD de schuld. Die zou zich niet aan "de regels" (Yellow rules) hebben gehouden!
Waarom kunnen andere merken de DVD dan wel afspelen???????

Uiteindelijk heb ik zelf Harman Kardon gebeld waar ik werd afegescheept me mededelingen als: "De andere merken zijn minder kritisch" aldus een medewerker van Harman Kardon. Maak de Harman Kardon dan ook minder kritisch zei ik maar ik had het helemaal mis. Dat kan niet! Voor Harman Kardon is het blijkbaar makkelijker dat de fabrikant van de DVD zijn proces maar aanpast. Maar dat is nog steeds geen oplossing voor het probleem dat er nu reeds is!
Dus hierin ben ik erg teleur gesteld in de firma Harman Kardon. Wie weet welke DVD's nog meer niet afspeel baar zijn????

Harman KArdon geeft zelf al aan dat het een softwarematig probleem is waardoor de DVD niet afgespeeld wordt.
Kom eens snel over de brug met een software patch Harman Kardon waarmee dit probleem opgelost is/wordt!!!
Zo moeilijk kan dat toch niet meer zijn in de wereld waarin we nu leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 16:52 ]

Pagina: 1