USB optie op Home cinema set

Pagina: 1
Acties:

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-02 15:42

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een home cinama setje wat rondom de 150 euro mag gaan kosten. De keuze om zo alles in 1 ding te kopen is omdat ik nu wat losse componenten heb staan met een gewone versterker en die me teveel ruimte in beslag nemen.
Na wat zoeken heb ik er een paar gevonden en zag dat deze een usb optie hebben(volkomen nieuw voor me).
Nu is mijn vraag eigenlijk als ik er zo een koop kan ik daar dan bv mijn maxtor one touch lll aan koppelen en daar muziek mee afspelen? Ik ben namelijk al een paar topics tegen gekomen waar mede tweakers problemen hebben met het koppelen van een externe HD. USB sticks zouden prima werken.Dit had te maken met NTFS en FAT32.
Is het dan wel de moeite waard om er een met USB te kopen.
Verder als dit zou werken zou ik dus al mijn gestored mp3 kunnen spelen via mijn home cinemaset?

Enkele links van de sets waar ik uit twijfel.

http://www.pixmania-pro.nl/nl/nl/497996/art/jvc/home-cinema-set-th-p3.html#

http://www.wehkamp.nl/win...mThema=&ZoekMethode=&BAC=

http://www.pixmania-pro.n...-cinema-set-hts3357.html#

Verder moet ik zeggen dat ik compleet niet meer de bomen door het bos zie.

Keep it calm...en lek mig de zuk

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Het kan aan mij liggen hoor, maar het antwoord vind je gewoon op de website(s) van de fabrikanten.
In de manuals staat ook een hoop en die kan je meestal ook gewoon downloaden.

http://www.jvc.nl/product...&sub=feature#product-tabs

En anders weet google ook een hoop te vinden.

PS: Verwacht geen wonderen van zo'n alles in 1 set. Vooral niet van de speakers.

Edit:
En als je nu de bomen al niet meer ziet door het bos, dan is het tijd om naar de winkel te gaan en je daar voor te laten lichten. (en je USB apparaat meenemen om uit te proberen).

[ Voor 19% gewijzigd door remco_k op 16-10-2007 12:49 ]

Alles kan stuk.

• kromme

kromme

Topicstarter
remco_k schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:45:
Het kan aan mij liggen hoor, maar het antwoord vind je gewoon op de website(s) van de fabrikanten.
In de manuals staat ook een hoop en die kan je meestal ook gewoon downloaden.

http://www.jvc.nl/product...&sub=feature#product-tabs

En anders weet google ook een hoop te vinden.

PS: Verwacht geen wonderen van zo'n alles in 1 set. Vooral niet van de speakers.

Edit:
En als je nu de bomen al niet meer ziet door het bos, dan is het tijd om naar de winkel te gaan en je daar voor te laten lichten. (en je USB apparaat meenemen om uit te proberen).
De antwoorden wat daar op staan had ik al gevonden.
1) USB Mass Storage Class apparatuur zoals USB Flash Memory, harde schijf, multimedia kaartlezer, digitale camera, enz.
2) Afhankelijk van het fabrikaat worden sommige USB apparaten niet ondersteund.

Maar zoals ik ook al aangaf vind ik veel dingen terug op tweakers en google dat er problemen mee zijn, dus de vraag wie er ervaring heeft met bepaalde types die wel werken.

En mijn maxtor meenemen op zoek naar een geschikte homecinema lijkt me geen super idee. Aangezien dit mijn dataopslag is en ik het riskant vind om met een 2-3kg wegend ding door de stad te zeulen.
En met bomen het bos niet meer bedoel ik dat er zoveel systemen zijn dat het erg moeilijk is om dan een goede keuze te maken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Meestal werken die dingen wel zolang je maar FAT32 gebruikt. NTFS ondersteuning zul je niet vinden.

En dan is het de vraag hoe handig het allemaal in gebruik is. Als je in 10K nummers niet handig kan opzoeken is het een tamelijk nutteloze optie natuurlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• remco_k

remco_k

kromme schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 13:03:
[...]
De antwoorden wat daar op staan had ik al gevonden.
Meld dat dan ook in je TS.
Je TS doet nu geloven dat je nog geen technische informatie over de apparaten op hebt gezocht.
En mijn maxtor meenemen op zoek naar een geschikte homecinema lijkt me geen super idee. Aangezien dit mijn dataopslag is en ik het riskant vind om met een 2-3kg wegend ding door de stad te zeulen.
Dan maak je een backup dan kan je daarna zonder risico het ding eerst als FAT32 formattern (als hij NTFS geformatteerd was), data er weer opzetten en meenemen naar de AV winkel.

Verder moet je natuurlijk wel erg veel geluk hebben wil je hier iemand treffen die a) precies dezelfde home cinema('s) set heeft en b) precies dezelfde hdd + case heeft. (Waarvan je de modellen niet gegeven hebt).

Want, zoals op de site van b.v. JVC staat vermeld: "Afhankelijk van het fabrikaat worden sommige USB apparaten niet ondersteund" is het dus zaak dat je vergelijkt met EXACT dezelfde hardware. Bij voorkeur dus die van jouw.

Dat het 9 van de 10 keer gewoon werkt (met FAT32!) is een gegeven, dat jij kans hebt op 1 van de 10 dat het niet werkt, kan je wegspelen door het te proberen in de winkel. Doe je dat niet, dan is het je eigen risico als het niet werkt en valt dan niet onder een vorm van garantie oid.

Alles kan stuk.

• kromme

kromme

Topicstarter
@voodooless:
Het moet dus fat32 zijn. Dat is al wat anders dan ze me net bij de EP, en de ITS vertelde.
Die zei me dat de modellen maar gingen tot 500gig en dat iedere schijf werkte. Bedankt hier heb ik wat aan.

@remco_k : Een backup maken van 1 terrabyte aan Multiemedia?Zeker nog zo'n schijf kopen ofwat.
Verder hoef ik niet iemand te treffen met een van dezelfde homecinema sets en die HD. Misschien is er wel iemand die maxtor onetouch heeft en die gekoppeld heeft aan een set. Dan kon die me vertellen of deze capaciteit werkte met zo'n set, en wat je eventueel moest doen om deze werkende te krijgen.
Ik heb dus echt wel wat zoek werk verricht, maar kan weinig concreets vinden.

;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

De 500 GB grens is misschien nog wel een probleem, maar dat ligt echt aan de implementatie van de mass storage class op het apparaat, dus lastig om hierover iets te zeggen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Even een vraagje over bijna hetzelfde
Zou ik mijn laptop direct via de usb op een receiver kunnen aansluiten met een usb host functie?
En zo de muziek via mijn laptop sturen zodat ik dan 5.1 geluid kan krijgen. Aangezien er verder alleen koptelefoon functie op zit. Of moet ik dan zoiets kopen?

• remco_k

remco_k

@remco_k : Een backup maken van 1 terrabyte aan Multiemedia?Zeker nog zo'n schijf kopen ofwat.
offtopic:
Waar je de backup op maakt moet je zelf weten. :)
Feit is dat je wel een backup zou moeten hebben, tenzij je de data op die schijf niet belangrijk vind. Maar dat is je eigen keuze.
HDD's gaan defect. "daar zijn ze voor gemaakt", zeg ik altijd. Houd daar rekening mee.
Anders zien we je hier over een tijdje een topic aanmaken hoe je in hemelsnaam de bestanden kan redden van je gecrashte schijf. Zoek maar eens... Dan kom je een aantal schrijnende gevallen tegen die voor pak 'm beet €60,- en een uurtje tijd investeren voorkomen hadden kunnen worden.
Nu weet ik dat 1TB duurder is dan dat. Jij bent de enige die die afweging kan maken; goede backup? Of kans op data verlies?
Ik heb tegenwoordig 3 schijven. 1 "Werk" schijf, 1 Backup en 1 Reserve in doos in de kast voor als een van de andere 2 de geest geeft.
Als ik geen backup had gehad, dan was ik in het afgelopen jaar tot 2x toe m'n data allemaal kwijt geweest. Of had ik heel veel moeite moeten doen om slechts een gedeelte op een enigszins betrouwbare manier te kunnen herstellen. Trust me: you don't wanna go there. :+

Verder lijk je deze waarschuwing aan je laars te lappen :P: "Afhankelijk van het fabrikaat worden sommige USB apparaten niet ondersteund."
En ze hebben het dan niet alleen of 1TB toevallig wel of niet werkt. Het gaat hier om de samenhang van hardware: het merk en model harddisk, en het merk en model case.
Zoals ik het lees, staat er gewoon: bepaalde typen HDD's en cases werken niet op deze home cinema set. (ongeacht of ze nou 1TB of 100GB zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door remco_k op 16-10-2007 15:57 ]

Alles kan stuk.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
remco_k schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:54:
[...]

offtopic:
..........
Als ik geen backup had gehad, dan was ik in het afgelopen jaar tot 2x toe m'n data allemaal kwijt geweest. ....

.......
Dan zou ik als ik jou was eens op zoek gaan naar een ander merk hd's........of er nietzo vaak mee gooien.......

• remco_k

remco_k

kaajee schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:20:
[...]

Dan zou ik als ik jou was eens op zoek gaan naar een ander merk hd's........of er nietzo vaak mee gooien.......
offtopic:
Waren gewoon ingebouwde HDD's in een stilstaande server, goed genoeg gekoeld.
Gewoon een gevalletje pech, na jaren zonder HDD problemen moesten ze mij gewoon even hebben. De eerste (Seagate) deed achteraf vanaf dag 1 al raar, de 2e (Maxtor) hield er spontaan geheel mee op en weigerde verdere dienst. Niets kan aan mij worden toegerekend. :+

Alles kan stuk.

• kromme

kromme

Topicstarter
offtopic: HD's gaan idd kapot maar als je ze niet teveel naar winkels meesleept verklein die kans aanzienlijk. :9

Pagina: 1