[Vista] iSCSI-service start niet als ik eigenaar ben van C:\

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem met iSCSI initiator-service
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken wat het is en ben er achtergekomen.

Ik kreeg steeds de foutmelding “Kan de microsoft iSCSI Initiatop-service op Lokale computer niet starten. Fout 1717: De interface is onbekend.”

Nu ben ik een hele tijd bezig geweest en heb gezocht op internet maar kwam er niet uit, dus heb mijn hele pc maar opnieuw geïnstalleerd. Na een schone installatie probeerde ik de service te starten en het werkte direct. Daarna heb ik UAC nog uitgeschakeld omdat ik die normaal uit heb maar dat werkt ook gewoon. Dus ik kon de alle updates en drivers en software instaleren daarna probeerde ik het weer maar wat kreeg ik weer de zelfde error. Nu had ik een idee wat het kon zijn, en heb dus weer vista opnieuw geïnstalleerd om te kijken of het dat kon zijn. En dat was het dus.

Ik verander namelijk altijd de eigenaar van de C-schijf dit is normaal altijd TrustedInstaller en die verander ik naar mijn zelf anders ben ik niet de baas over mijn eigen PC.
Daarna probeerde ik iSCSI initiator-service weer op starten er kreeg dus weer de error die hierboven staat.

Dus dat is het probleem. Mijn vraag nu. Weet iemand hoe ik het aan de praat krijg, en dat ik wel gewoon eigenaar ben van de C-schijf?
Ik kom er namelijk zelf niet meer uit. Het gaat dus echt om de service* iSCSI en niet op het programma (die geeft namelijk zelf ook aan dat de service niet gestart is.)
Heb alles getest onder Vista Ultimate 32 en 64bit

* Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Systeembeheer … en dan Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

pimpimmers schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:16:
...Ik verander mannelijk altijd de eigenaar van de C-schijf dit is normaal altijd TrustedInstaller en die verander ik naar mijn zelf anders ben ik niet de baas over mijn eigen PC...
Denk dat je aan moet leren om daar wat minder eigengereid mee om te gaan; je mannelijkheid wordt er echt niet door aangetast. ;) D'r is niets wat je niet kunt als je niet de owner van de schijf bent. Er zijn wel dingen die je niet kunt als je wel de owner van die schijf bent; behalve het iSCSI-initiator proces, kunnen er veel meer issues optreden als de Trusted installer geen owner is van je C:

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:32:
[...]
Denk dat je aan moet leren om daar wat minder eigengereid mee om te gaan; je mannelijkheid wordt er echt niet door aangetast. ;) D'r is niets wat je niet kunt als je niet de owner van de schijf bent. Er zijn wel dingen die je niet kunt als je wel de owner van die schijf bent; behalve het iSCSI-initiator proces, kunnen er veel meer issues optreden als de Trusted installer geen owner is van je C:
Leuk schrijf foutje hé 8)7 (heb het even veranderd)
Maar ik kom soms niet in bepaalde mappen.
Maar ik denk dat ik het dan maar zo laat als het is dus TrustedInstaller is de eigenaar en de map die ik niet kom alleen verander en niet de hele C-schijf