Toon posts:

[LCD-TV] Letters Onscherp en kan max hz niet weer geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een sharp LC-32RD2E. Dit is een 100Hz HD-Ready TV.

En in mijn computer zit een Gforce 6600GT kaart

Maar als een VGA kabel op mijn Videokaart aan sluit krijg scherp beeld maar hij kan dan niet hooger dan 1024x786 outputten. En het aantal hz kan ook niet hooger dan 60hz.

Als ik de DVI output van mijn videokaart op mijn HDMI aansluiting zet kan ik de resolution wel hooger zetten, maar dan geeft mijn Nvidia Cpanel aan dat ik niet hoger kan dan 60hz.

En in de DVI-> HDMI zijn mijn letter nogal onscherp in WXGA mode zijn ze scherper, alleen film kijken is in HDMI weer echt sherper.

Is mijn TV nu gewoon brak, of mijn videokaart te ouderwets?

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:59
Lcd tv/ monitoren kunnen niet hoger dan 60Hz
ik zou hdmi nemen, dat werkt hier beter.
als je via dvi gaat, moet je een custom resolutie maken met de nvidia software of de software powerstrip.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Op een HDready tv kan je het beste 1360 x 768 naar een TV sturen. Vervolgens kan je 1:1 pixelmapping instellen op je TV. Dan mis je in totaal 6 pixels, dat zie je vrijwel niet!

Zoals hierboven al gezegd, met de nvidia software kan je het een en ander aanpassen, er staat als het goed is ook ergens een functie "treat as HDTV". Die kan je even aanvinken!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Nou dit is een 100hz TV iig dat is wat ze in de winkel zeiden en op de website.

Ik heb al een custom resolution die op 1209 bij 680 staat, anders valt een deel van mijn desktop buiten mijn beeld door de standaard HDMI overscan.

en als ik em op 1360 x 768 zet dan gaat ie automatisch op 1080i ipv 720p en dan zijn die letters helemaal niet meer te lezen.

Ik zal eens kijken of ik iets met dat pixel map kan.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:13

Nik

Dat 100Hz is 'softwarematig'*, en zet hij om in het scherm. De input is en blijft 50-60Hz.

* natuurlijk komt hier ook hardware bij kijken, feit is gewoon dat hij fames gaat bedenken om een vloeiender beeld te geven.

Verwijderd

Topicstarter
aah ok, maar ik hoe zit he tmet dat pixel mapping want ik heb die functie niet terug kunnen vinden op mijn tv

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Lang niet alle tv's hebben het helaas.

Kan je met VGA ook niet een hogere resolutie doorsturen dan 1024 x 768? :? Desnoods kan je dingen forceren met powerstrip!

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
nou dan krijg ik de message Out of Range, dus is dat mijn TV of mijn videokaart die dat niet baas kan. ik neem aan mijn TV aangezien op een normale tft kan ie wel gewoon 1280*1024
Pagina: 1