Dolby Digital Live

Pagina: 1
Acties:

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-03 16:21
Mijn moederbord (Asus P5N32-E SLI) heeft support voor DTS Connect. Ik heb echter een speakerset die alleen analoog en Dolby Digital ondersteunt. Zou het kunnen dat Asus Dolby Digital Live later nog met een firmware upgrade toevoegt of ligt dat vast in de hardware en ben ik aangewezen op een extra soundcard?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 18:34

Mojo

The Power Within

Voor Dolby Digital is een licentie nodig en die is vrij prijzig. Vroeger had de nForce 2 van nVidia Soundstorm in de Chipset. Helaas worden die niet meer gemaakt ;)

Reken er maar niet op in ieder geval.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Raar, een DTS licentie lijkt mij prijziger dan een DD licentie. Vreemd dat ze dan wél DTS connect ondersteunen, maar niet DD Live.

@TS :

Je kunt evt. zoeken naar bijv. een Club3D Theatron Agrippa. Deze ondersteunt DTS connect én DD Live. Kost rond de €70...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Of een andere speakerset want een apparaat (receiver of speakerset) dat geen DTS samen met Dolby Digital ondersteund is toch wel heel sneu tegenwoordig.

En ondersteuning is deels hardwarematig en deels softwarematig dus als je als het nog met je huidige speakerset wilt doen zul je idd een andere geluidskaart moeten kopen. Maaruh vind je het echt zo geweldig die optie, ik vind het de optie op mijn Sony receiver om het stereo geluid te verdelen over alle kanalen beter klinken dan de DTS connect van m'n geluidskaart.

[ Voor 54% gewijzigd door Dukey op 17-10-2007 14:31 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)