Toon posts:

poorten openen op speedlinq modem speedtouch 706

Pagina: 1
Acties:
  • 1.925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een speedtouch 706 modem bij mijn verbinding gekregen. Maar deze router bevalt me niet echt, maar voordat ik een andere ga aanschaffen wil ik toch eens kijken of het nu toch realiseerbaar is.

Simpelweg wat ik wil is dat er poorten worden geopend en ook open blijven.

Wat ik nu zie als ik een poort open (wat nogal heel omslachtig moet, eerst moet je een poort koppelen aan een programma en daarna dat programma door laten verwijzen naar een ip binnen je netwerk)

Prima, ookal kan ik de manier zoals bij een linksys router beter waarderen, de poorten aangeven, TCP of UDP en klaar ben je.

Nu komt het leuke. Als ik op mijn server apache draai en poort 80 open zet op de router geeft een poort scanner aan dat poort 80 netjes open is. Maar als ik apache uit zet en dan poort 80 scan geeft die aan dat die poort 80 dicht is.

Helaas zit er in deze router een firewall ingebakken die niet uitgezet kan worden, misschien is dat de boosdoener.

Iemand hier een oplossing voor gevonden. Er zit de laatste speedtouch firmware in.

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb hetzelfde probleem; ik kan geen enkele applicatie doorsluizen naar interne IP's. Ik heb al firmware 6.1.7.2, 6.1.9.6 en 6.2.H5 geprobeerd, geen van alle doen ze iets.
Poort 21 verwijst naar de ftp-server van de modem/router zelf, maar zelf een andere poort instellen helpt niet.
Ik had dit probleem ook met de 716WL met dezelfde firmwares....

geen poging tot topic-kaping, maar meer om aan te geven dat het probleem niet alleen bij jou voorkomt en ook niet alleen bij jouw type modem

edit: misschien heb je hier nog wat aan: ST706 documentjes, onder andere over routering/portforwarding, en een CLI-guide voor als je via Telnet dingen in wilt stellen.

[ Voor 18% gewijzigd door gwystyl op 18-10-2007 01:32 ]

Verwijderd

Hetzelfde probleem heb ik Nu firmware 6.1.7.2 . Als ik de nieuwste van speedtouch er op zet werkt port forwarding ook niet. Ook werkt bellen dan niet. Dat is bij deze gelukkig nog wel.

Het aparte is dat het twee weken geleden wel werkte. Er is niets aan de settings veranderd, echter van de een op de andere dag waren de poorten niet meer geforward (ze staan wel zo in de speedtouch, maar er werkt niets).

ff gemaild met speedtouch, kijken wat zij zeggen.Dus als iemand een oplossing weet graag.

• Wizzra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01 11:16
Is hiervoor nog een oplossing gekomen? Er zijn verschillende threads waarin dit probleem naar voren komt..

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Speedtouch 780 firmware 6.1.7.2 en hier maar geen problemen met portforwarding.

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:26
Ik heb een speedtouch 706(Online) en moet een aantal poorten openen:

Port listings for Games for Windows - LIVE

The following ports are required to be opened to use Games for Windows – LIVE games

Source Destination

UDP 1024-5000 UDP 88
UDP 3074 UDP 3074

Ik heb totaal geen idee hoe dit moet, kan iemand mij dit misschien uitleggen?

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:26
Znorkus schreef op zondag 01 februari 2009 @ 15:36:
[...]

- Log in op je modem (speedtouch.lan in je browser)
- ga naar Toolbox
- Delen van spellen en toepassingen
- Scroll naar beneden: dan kan je een nieuwe toepassing definieren. Of: als het een bekende toepassing is (zoals een bekend spel zoals Warcraft 3 of counterstrike) ga je direct naar:
- Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen

Vervolgens kies je een toepassing, en dan koppel je die aan een netwerkapparaat (je eigen pc ;-) )

Succes.
Tot zo ver lukt het.
Alleen in het scherm waar je de poorten kan openen, krijg ik het niet voor elkaar.
Zie allerlei kopjes staan: protocol, poorten, omzetten naar, enz

Moet de volgende poorten openen:

Port listings for Games for Windows - LIVE

The following ports are required to be opened to use Games for Windows – LIVE games

Source Destination

UDP 1024-5000 UDP 88
UDP 3074 UDP 3074

[ Voor 26% gewijzigd door Ahmi op 01-02-2009 20:48 ]

Pagina: 1