Toon posts:

[XP] Lokaal inloggen - kan domein niet vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.850 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-12 13:45
Mijn vader krijgt sinds het weekend de melding dat geen verbinding gemaakt kan worden met de domein zodra hij wil inloggen op zijn Windows XP client... het lullige is dat de PC nooit aan een domein gehangen heeft. Ook via het klassieke inlogscherm (2x ctrl-alt-del) staat er geen keuzemenu van domein/deze computer.

Wie weet raad?

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 18:47
Heb je toevallig onlangs je computernaam veranderd? In dat geval kun je in veilige modus het register nazoeken op de oude computernaam en deze overal veranderen in de nieuwe. Ik kom dit probleem regelmatig tegen in combinatie met Novell Zen en op deze manier wordt het opgelost. Kost wel enige tijd.

Lord Vaiter

• Teeno
Naar mijn weten is de computernaam niet gewijzigd.. ik ga denk vanavond even langs om te kijken.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:25

Gé Brander

MS SQL Server

Probeer in te loggen met .\Administrator en wachtwoord, vooral die .\ zorgt er voor dat je lokaal inlogt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Teeno
c70070540 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:54:
Probeer in te loggen met .\Administrator en wachtwoord, vooral die .\ zorgt er voor dat je lokaal inlogt.
Ik heb m'n vader gebeld, over een half uurtje zit ie achter de computer en gaan we het proberen

• Teeno
We hebben net geprobeerd op te starten in veilige modus.. het probleem is daar exact hetzelfde... Ook het inloggen met .\ voor de gebruikersnaam heeft geen effect gehad

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat is de exacte foutmelding?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Teeno
Aanmeldingsbericht
Het systeem kan u niet aanmelden vanwege de volgende fout:
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.

[Voor 3% gewijzigd door Teeno op 16-10-2007 16:03]

• Teeno
schup, we hebben nog geen passende oplossing kunnen vinden

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-12 14:58
Gebeurt dit bij alle gebruikers? Is de melding zowel in veilige modus als bij normaal opstarten precies hetzelfde? Is er pas software op geinstalleerd? Vreemde mail geopend? Eventueel kun je proberen te booten met een bootcd (bart's PE of iets vergelijkbaars) en vervolgens bij je gebruikers te kijken of je iets vreemds ziet. Maak desnoods een test gebruiker aan en probeer daarmee in te loggen.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-12 15:29

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Hier hetzelfde probleem. Deze gebruiker geeft aan dat het na een update is gebeurd. Je zou via de installatiecd kunnen inloggen op de reparatieconsole en daar de uninstaller van de laatste updates kunnen uitvoeren?

En met de bootdisk van de post boven mij zou je even in 't register kunnen neuzen, hier vind je de waarde's:
code:
1
2
3
4
5
6
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultDomainName"="DOMAINNAME"
"DefaultUserName"="USERNAME"
"AltDefaultUserName"="USERNAME"
"AltDefaultDomainName"="DOMAINNAME"
"CachePrimaryDomain"="DOMAINNAME"

Good luck... :)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 290112

Hele dikke schop, maar ik ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Ik heb net op iemands pc windows XP pro SP2 geinstalleerd en nu zegt hij dat de domeinnaam fout is.
Ik kan onder opties geen optie zien om lokaal in te loggen. Ook heeft deze pc nooit aan een domein gehangen. In veilige modus kan ik ook niet inloggen en zegt hij doodleuk dat hij het domein niet kan vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 13:17
Anoniem: 290112 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:55:
Hele dikke schop, maar ik ik heb ongeveer hetzelfde probleem.
Ik heb net op iemands pc windows XP pro SP2 geinstalleerd en nu zegt hij dat de domeinnaam fout is.
Ik kan onder opties geen optie zien om lokaal in te loggen. Ook heeft deze pc nooit aan een domein gehangen. In veilige modus kan ik ook niet inloggen en zegt hij doodleuk dat hij het domein niet kan vinden.
heb je de post van Rowdy.nl al geprobeerd?
Rowdy.nl schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:58:
Hier hetzelfde probleem. Deze gebruiker geeft aan dat het na een update is gebeurd. Je zou via de installatiecd kunnen inloggen op de reparatieconsole en daar de uninstaller van de laatste updates kunnen uitvoeren?

En met de bootdisk van de post boven mij zou je even in 't register kunnen neuzen, hier vind je de waarde's:
code:
1

Good luck... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ja, die BartsPE image moet je dus maken in je windows. En dan op cd branden zodat je hem daarna kan gebruiken.

Dat gaat nogal lastig nu :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11 13:17
Anoniem: 290112 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:04:
Ja, die BartsPE image moet je dus maken in je windows. En dan op cd branden zodat je hem daarna kan gebruiken.

Dat gaat nogal lastig nu :P
Misschien even op een andere computer proberen? Een image kun je zo downloaden en branden, daar heb je niet perse een windows machine voor nodig en aangezien je nu ook op de computer zit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Heb XP nog een keer geinstalleerd en nu ging het wel goed... lijkt me eerder een zeldzame bug ofzo.
Ik kreeg de eerste keer ook geen melding wat ik met het netwerk gebeuren wou doen bedenk ik nu, 2e keer wel.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee